Leje af MC trailer
Fra : Heine Munk

Dato : 23-06-02 13:39

Hvis nogen har brug for en MC-trailer til MC transport, så se
www.mc-trailer.dk. Den er specielt bygget til formålet og er en
virkelig sikker måde at hente / bringe motorcykler på !

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-06-02 14:53

"Heine Munk" <heinemunk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis nogen har brug for en MC-trailer til MC transport, så se
> www.mc-trailer.dk.

Nu er kommercielle reklamer jo ikke specielt velsete i denne gruppe, men de
tolereres ofte hvis de
1) Er relevante
2) Ikke gentages

Men du burde nok have postet i news:dk.marked.privat.motorcykel istedet og
have gjort opmærksom på at du reklamerede for dit eget foretagnende
(webmaster : Heine Munk)

/Anders

Fra : Heine Munk

Dato : 23-06-02 21:08

Beklager at have postet i den forkerte gruppe.
Tak for informationen om det !

Munk

Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 24-06-02 15:45

Heine Munk <heinemunk@get2net.dk> wrote in article
<dfe056ac.0206230439.32c94d0c@posting.google.com>...
> Hvis nogen har brug for en MC-trailer til MC transport, så se
> www.mc-trailer.dk. Den er specielt bygget til formålet og er en
> virkelig sikker måde at hente / bringe motorcykler på !

Hvad f.... er det for en gang lobby-arbejde, der udbasuneres på siden
www.mc-trailer.dk
klip fra siden=========
Der er i tyskland et relativt stort marked for denne type trailere. Det er
dog ikke endnu slået igennem i f.eks. Danmark.
En af grundene er selvfølgelig, at der her endnu ikke er en reel lovgivning
om hvorledes man skal og må transportere
motorcykler
==========slut på klip fra siden

Som om, der ikke er regler nok i Danmark. Der er sandsynligvis en generel
regel i færdselsloven om, at godt i en trailer skal fastgøres forsvarligt,
og så er det vel nok !
Lad os ikke håbe at trailer-fabrikanterne i egen økonomisk interesse -
dækket af en eller anden politisk korrekt mening om forsvarlighed - får
held til at indføre flere regler i færdselsloven

Hilsen

Bo Stilling Christiansen

Fra : Pein

Dato : 24-06-02 18:37

"Heine Munk" skrev ...
> Hvis nogen har brug for en MC-trailer til MC transport, så
> se www.mc-trailer.dk. Den er specielt bygget til formålet og
> er en virkelig sikker måde at hente / bringe motorcykler på !

Jeg synes det virker useriøst.
På hjemmesiden er der en hel serie af underligt løse påstande, på grænsende
til det urigtige, og tilsyneladende ønsker hjemmesidens forfatter (du?) en
lovgivning der begrænser mulighederne for at transportere motorcykler på
trailere. Noget der absolut ikke er i motorcykelfolkets interesse.

Men muligvis er det bare dårligt formuleret.

Pein
Honda TransAlp (som af og til kommer en tur på traileren).
Yamaha DT125R (som kommer mere rundt på trailer end ved egen hjælp).

Fra : origo@earthling.net

Dato : 24-06-02 18:45

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in message
> [...]
> lovgivning der begrænser mulighederne for at transportere motorcykler på
> trailere. Noget der absolut ikke er i motorcykelfolkets interesse.

Hvis man nå ser bort fra den tekst omkring lovgivningen, som jeg nu
personlig ikke synes lyder som annet enn en forklaring til anhengeres
popularitet i utlandet, hva er så problemet? Hva er det for noen løse og
useriøse påstander du tenker på?

JS

Fra : Heine Munk

Dato : 24-06-02 20:28

Der er så sandeligt intet om at jeg ønsker flere besværlige regler i dette
land. Det er muligt jeg har formuleret mig forkert, men jeg ville egentlig
bare give andre muligheden for at leje traileren. Der er igennem tiden flere
der har spurgt på nettet hvor det kan lade sig gøre. Nu har vi så købt en,
og har haft en del fornøjelse af den.
Uanset hvorledes lovgivningen er, så er den god at køre med. Man kan da
sikkert sagtens anvende en normal trailer ( og også på helt lovlig vis ),
men denne er altså beregnet til det og derfor synes jeg den er bedre.

Jeg mener nu iøvrigt ikke at siden indeholder urigtige oplysninger, men skal
da gerne læse den igennem igen for at se om det skulle være tilfældet.

Heine Munk

Fra : Pein

Dato : 24-06-02 22:43

"Heine Munk" skrev ...
> Der er så sandeligt intet om at jeg ønsker flere besværlige regler
> i dette land.
Godt at høre. Formuleringen kan bare let misforstås. Jeg er ikke den eneste
der forstod det således.
Jeg (og mange andre) håber sådan en lovgivning aldrig kommer.

> Uanset hvorledes lovgivningen er, så er den god at køre med.
> Man kan da sikkert sagtens anvende en normal trailer ( og
> også på helt lovlig vis ), men denne er altså beregnet til det
> og derfor synes jeg den er bedre.

Det tror jeg du har helt ret i. Til gengæld kan min trailer bruges til mange
forskellige formål, og det er forkert at kalde den uegnet til
motorcykeltransport.

> Jeg mener nu iøvrigt ikke at siden indeholder urigtige oplysninger,
> men skal da gerne læse den igennem igen for at se om det skulle
> være tilfældet.

Dette er et svar til JS også:
Ikke direkte urigtige oplysninger, mere nogle lidt løse påstande.
Der sammelignes i teksten med en normal trailer, hvilket nok f.eks. er sådan
en 2,05 meters "havetrailer" som jeg har.

"For det første har denne meget lav læssehøjde"
At dømme efter billedet har den samme læssehøjde som min havetrailer, hvor
ladet også sidder nede mellem hjulene.

"den har skinner til hjulene at stå i"
Ja det er jo rigtigt, men ifølge min erfaring er det faktisk unødvendigt.
Dækkene står helt godt fast selv. Dog kan en kombination af for hurtig
kørsel over ujævnheder og dårlig surring gøre at et hjul flytter sig. Det er
sket for mig een gang, fordi jeg var doven med surringen (og den væltede
ikke), og jeg har ellers kørt tusindvis af kilometer med mc på
havetraileren, ofte på grusveje, uden den har flyttet sig en centimeter.

"den har mange og velegnede fastsurringssteder"
Det har en havetrailer nu også. Man bruger bare vangen i stedet for de små
kroge på siden.
En god ting kunne nu være nogle fastsurringssteder der sad lidt højere, men
det har den MC-trailer jo heller ikke.

"transportere sin motorcykel helt uden at påføre den skader"
Billedet viser MC'er med remme hen over sæde og kåbedele, og man er nødt til
at indsætte beskyttelse mellem remmene og MC'en. Fordelen er her ret svær at
få øje på. Den er vist ikke spor bedre end en havetrailer på dette punkt.
Måske endda dårligere, fordi en havetrailer har ladsider, der får remmene
til at gå ind mod motorcyklen i en fladere vinkel, hvilket mindsker risikoen
for kontakt med kåbedelene.

Det er bare det jeg mener med påstande.
Frem for havetraileren ser jeg ikke helt så mange fordele som teksten
beskriver.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R