Rettigheder i Win2k
Fra : Harald

Dato : 23-06-02 13:13

Hej

Nogen her der ved om man kan få administrator rettigheder i et enkelt
program rent programmerings mæssig, jeg kender naturligvis administrator
koden?

Det skal bruges til at et program kan stille klokken via internet en gang i
døgnet selvom der er logget ind som brugere i windows 2000. At give brugere
rettigheder til at kunne stille klokken er ikke en brugbar løsning.

Programmet startes automatisk via regi. basen så den med at højre klikke og
vælge "Kør som:" og så vælge administrator kan ikke bruges.

Mvh
HK

Fra : Henning E. Lund

Dato : 23-06-02 21:46

Rent nysgerrigmæssigt, hvad med at lave net time i logon scriptet???

Fra : Harald

Dato : 23-06-02 22:17

"Henning E. Lund" <Enemark@NOSPAMmail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
> Rent nysgerrigmæssigt, hvad med at lave net time i logon scriptet???

Hvad er logon scriptet? Jeg har prøvet i en konsol at skrive net time
"server navn" osv. og det virker også fint når man er logget ind som admin.
men ikke når man er logget ind som brugere.

Mvh
HK

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 24-06-02 10:29

> [...]
>
> Nogen her der ved om man kan få administrator rettigheder i et enkelt
> program rent programmerings mæssig, jeg kender naturligvis administrator

Du burde lave det som en NT Service, altså som et program der automatisk
startes op med administrator rettigheder. Der findes både i D5 og D6 en
udmærket wizard der kan generere skelettet til en sådan service for dig :
File|new|Service Application

Fra : Harald

Dato : 27-06-02 12:48

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> startes op med administrator rettigheder. Der findes både i D5 og D6 en
> udmærket wizard der kan generere skelettet til en sådan service for dig :

Har fundet ud af at den service allerede findes i windows 2k, den hedder
Window time. Jeg har testet den og det virker fint så problem løst.

Mvh
HK