Plæneklipper
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-06-02 12:50

Hej

Ja, mig og så maskiner )

Nu er det altså en plæneklipper jeg er lidt på udkig efter. Måske,
næsten og ligeved i hvert fald.

Kan man få en model som både har bioklip (eller noget som minder meget
om det) og har opsamler?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 23-06-02 12:59

> Kan man få en model som både har bioklip (eller noget som minder meget
> om det) og har opsamler?

Ja, prøv at se Bauhaus´ reklame for næsten uge. Der er en model.

Pia

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-06-02 07:57

On Sun, 23 Jun 2002 13:59:16 +0200, "Pia J/Kurt K" <pbkk@get2net.dk>
wrote:

>Ja, prøv at se Bauhaus´ reklame for næsten uge. Der er en model.

Ja, sørme så. Og den ser fin ud, god stor motor osv.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-02 08:22

Mads Lie Jensen skrev:

> Ja, sørme så. Og den ser fin ud, god stor motor osv.

nu har jeg overset dit første spørgsmål, men Mads hvad skal du bruge den
til, store eller små arealer, plant eller skrånende underlag?

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-06-02 09:05

On Mon, 24 Jun 2002 09:22:26 +0200, "Henning Lund"
<nospam@lund.tdcadsl.dk> wrote:

>nu har jeg overset dit første spørgsmål, men Mads hvad skal du bruge den
>til, store eller små arealer, plant eller skrånende underlag?

Aner det faktisk ikke.... går med nogle løse tanker om at starte for mig
selv, så skal der altså bruges en plæneklipper. Og jeg _ved_ at der
altid er nogen som vil have græsset fjernet, derfor opsamleren, mens jeg
selv foretrækker bioklip. Derfor spørgsmålet. Og så skal den
selvfølgelig også være selvkørende.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-02 09:13

Mads Lie Jensen skrev:

> [...]
> der altid er nogen som vil have græsset fjernet, derfor opsamleren,
> mens jeg selv foretrækker bioklip. Derfor spørgsmålet. Og så skal den

Så skal du benytte dig af Bilkas tilbud (ja jeg aner ikke hvordan de kan
sælge maskinen til denne pris) de har en Ginge med betydelig bedre motor 4
hk quattro, aluskjold, kuglelejer i hjul, selvkørende og så til kun kr 2899,
det er dælme et fund kan jeg betro dig.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-06-02 11:16

On Mon, 24 Jun 2002 10:12:43 +0200, "Henning Lund"

> [...]
>hk quattro, aluskjold, kuglelejer i hjul, selvkørende og så til kun kr 2899,

Maskinen i Bauhaus var en McCullock med 5,5 hk motor. Uden at kende til
hvilken motor det var, så vil jeg da mene den var bedre? De skulle have
knap 3500 for den.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-02 12:29

Mads Lie Jensen skrev:

> Maskinen i Bauhaus var en McCullock med 5,5 hk motor. Uden at kende
> til hvilken motor det var, så vil jeg da mene den var bedre? De
> skulle have knap 3500 for den.

Oh har du et link til den, jeg var inde på Bauhaus og kigge men fandt bare
en alm Ginge og troede det var den det drejede sig om.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-06-02 14:50

On Mon, 24 Jun 2002 13:28:33 +0200, "Henning Lund"

>Oh har du et link til den, jeg var inde på Bauhaus og kigge men fandt bare
>en alm Ginge og troede det var den det drejede sig om.

Gå ind på http://www.bauhaus.dk/ - der er den på forsiden af deres
aktuelle tilbudsavis. (Og held og lykke med at få deres
discount-hjemmeside til at vise andet end forsiden ( Det kunne den i
hvert fald ikke her)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-02 15:53

Mads Lie Jensen skrev:

> [...]
> aktuelle tilbudsavis. (Og held og lykke med at få deres
> discount-hjemmeside til at vise andet end forsiden ( Det kunne

Hm jeg kan squtte se den uden briller.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-06-02 16:59

On Mon, 24 Jun 2002 16:52:31 +0200, "Henning Lund"

>Hm jeg kan squtte se den uden briller.

Nej, vel? Og man kan åbenbart kun få lov at se forsiden hos bauhaus.dk

http://www.gartneriet.dk

Fra : JS

Dato : 24-06-02 20:20

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> Nej, vel? Og man kan åbenbart kun få lov at se forsiden hos bauhaus.dk

Siden fungerer da vældigt her ?
Du har vel installeret acrobat readeren ?

mvh/JS

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-06-02 20:57

On Mon, 24 Jun 2002 21:19:44 +0200, "JS" <mr_nobody@nowhere.com> wrote:

>Siden fungerer da vældigt her ?

Det gør den også her - nu. Det gjorde den bestemt ikke i eftermiddags.

>Du har vel installeret acrobat readeren ?

Jeps, den er svær at undvære.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-02 21:09

JS skrev:

> Siden fungerer da vældigt her ?
> Du har vel installeret acrobat readeren ?

Hmmm siden kan jeg se nu, men ikke plæneklipperen.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-06-02 21:40

On Mon, 24 Jun 2002 22:09:22 +0200, "Henning Lund"

>Hmmm siden kan jeg se nu, men ikke plæneklipperen.

http://www.bauhaus.dk/data/flyer/dk/42650_p01bau26.pdf

nederste venstre hjørne.
Ser at maskinen har en Hondamotor. De plejer at være gode, ikke?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 25-06-02 09:31

Mads Lie Jensen skrev:

> http://www.bauhaus.dk/data/flyer/dk/42650_p01bau26.pdf

Jamen der var den jo, det er ikke meget der står om maskinen, det eneste der
lige fanger mig er skjoldet, det ligner mistænkeligt det universalskjold som
bla Murray--Partner---Husqvarna og Rally bruger. Hvis jeg ser rigtigt, er
det uden lejer i hjul, skjoldet er meget tyndt i pladetykkelsen og har det
med at revne lige foran foldehåndtaget, men hvis du skal ud og kigge på
maskinen, kan du se det ved at lægge din vægt ned på foldehåndtaget,
skjoldet giver sig lidt inden forhjulene løftes fra jorden.

> Ser at maskinen har en Hondamotor. De plejer at være gode, ikke?

Jow støjsvage, økonomiske i drift og lang holdbarhed.

Fra : Pia

Dato : 24-06-02 09:16

og hvad er så lige bioklip? Jeg gætter på, det handler om at der klippes så
man kan lade græsset ligge uden at rive - men hvordan "ser det ud"? Jeg
arver snart sådan en selvkørende ting, det eneste jeg ved er, at den vistnok
lægger det i striber, da jeg var derude lå det nærmest i klumper.

:Pia

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-02 09:20

Pia skrev:

> [...]
> det ud"? Jeg arver snart sådan en selvkørende ting, det eneste jeg
> ved er, at den vistnok lægger det i striber, da jeg var derude lå det

Når man har en bioklipper, skal græsset slåes meget ofte, helst når det er
helt tørt så klumper det ikke

Fra : helle

Dato : 24-06-02 11:20

en bioklipper klipper græsset over flere gange, så det er finere stumper,
som lettere daler ned mellem græsstrående. Og min plæneklipper mekaniker har
en stor business ud af at reparere Bilka og Bauhaus plæneklippere, som er
noget værre "bras"...bare til info, Mads

Helle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-06-02 12:23

On Mon, 24 Jun 2002 12:20:05 +0200, "helle" <helle@tele.dk> wrote:

>en stor business ud af at reparere Bilka og Bauhaus plæneklippere, som er
>noget værre "bras"...bare til info, Mads

Det er også hvad jeg bilder mig ind, at det er noget bras de sælger....
Men det er også mit indtryk at det som går i stykker, det er de små helt
billige tilbudsmodeller.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-02 12:39

helle skrev:

min
> plæneklipper mekaniker har en stor business ud af at reparere Bilka
> og Bauhaus plæneklippere, som er noget værre "bras"

Hehe nu er det nu ikke alle klippere som div pindehandler/varehuse og
iskiosker sælger som er noget bras, men tit kan man være heldig at gøre et
"fund" i en model som evt er fra et restparti de har købt op.Den model jeg
omtaler til Mads er en meget fin maskine som det undrer mig de tjener penge
på.
Jeg udtaler mig med baggrund i ti års erfaring som forhandler/reparatør af
div skov/park/havemaskiner, og har selv gjort stor buisness af førnævnte
forhandlere

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 24-06-02 17:04

> Når man har en bioklipper, skal græsset slåes meget ofte, helst når det er
> helt tørt så klumper det ikke

Det passer ikke, min klipper græsset lige så tæt som en alm. klipper. og den
er ikke mere følsom overfor om græsset er vådt eller tørt
Grunden til at man skal slå græsset oftere er at det får mere næring.
Den ekstra næring kommer fra den hurtige omsætning af græsset, hvis man
bruger opsamler fjerner man næring fra græsset og skal derfor gøde oftere.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-02 17:21

Thomas Nørgaard skrev:

> Det passer ikke, min klipper græsset lige så tæt som en alm. klipper.
> og den er ikke mere følsom overfor om græsset er vådt eller tørt

Det tror jeg ikke en meter på.

I de år jeg har arbejdet med plæneklippere har vådt græs altid været langt
mere besværligt en godt tørt græs, ellers er dit græs ikke som andres.

Fra : Niels Olsen

Dato : 23-06-02 16:02

> [...]
> næsten og ligeved i hvert fald.
>
> Kan man få en model som både har bioklip (eller noget som minder meget

Hej

Det har man kunnet engang. Det må man kunne endnu. Det er en husquarna jeg
tænker på. Andre mærker har det sikkert også.

MVH Niels

Fra : Klinten

Dato : 24-06-02 11:44

"Niels Olsen" <no@e-box.dk> wrote in message

> Det har man kunnet engang. Det må man kunne endnu. Det er en husquarna jeg
> tænker på. Andre mærker har det sikkert også.

Hejdav!

Det er korrekt, jeg har selv en Husquarna Royal 47s. Men den vil jeg ikke
anbefale nogen at købe, desværre. Bortset fra en i øvrigt dejlig motor, så
er maskinen lavet helt i plast, og det er for vakkelvornt synes jeg. Løfter
man maskinen lidt i den ene side, så kører kniven på skjoldet... Skjoldet er
blevet skiftet på garantien, fordi motorophængene knækkede. Opsamleren er
svær at montere rigtigt, og bioklip-pladen er lidt farlig. En gang sad en
lille kvist fast i den, så den blev trukket nedad og ramte kniven - og
derved strøg den agterud med et gevaldigt brag og ca. 180 km/t Jeg nåede
ikke at se det ske, men kunne blot konstatere at skaftet på min gummistøvle
var flænset op. Havde jeg nu gået i shorts og træsko som jeg plejer..... Og
endelig, så er selvkørings-mekanikken noget hø, igen fordi skjoldet giver
sig for meget - og så kører den i øvrigt alt, alt for langsomt til mit
temperament.
Kort sagt, køb en anden maskine. Jeg savner min gamle Tornado!

Klinten

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-06-02 12:25

On Mon, 24 Jun 2002 12:43:42 +0200, "Klinten" <always@work.dk> wrote:

>Det er korrekt, jeg har selv en Husquarna Royal 47s. Men den vil jeg ikke
>anbefale nogen at købe, desværre. Bortset fra en i øvrigt dejlig motor, så

Jeg har vist set sådan en engang. Og tænkte ved mig selv at den ikek
unne være ret god

>Kort sagt, køb en anden maskine. Jeg savner min gamle Tornado!

Jeg sværger nok mest til en Stiga et-eller-andet.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Gert Espersen

Dato : 24-06-02 13:36

Guddaw!

Mads, såfremt det er en klipper du skal have glæde af i mere end ~5 år,
kan du ligeså godt hive en tusse mere op fra muldvarpen og købe dig en
KLIPPO! Plæneklippernes Rolls Royce.
Den er lidt dyrere, men til gengæld får du en B&S industrimotor der går
stille som en drøm, vibrationsdæmpet håndtag (PRO modeller) og et
centimetertykt aluminiumsskjold der holder til hvad som helst de næste
30 år.
Alternativt er der jo HONDA som også er superkram.

www.klippo.se

Nej, jeg sælger ikke plæneklippere

M.v.h.

-Gert..

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-02 14:13

Gert Espersen skrev:

> Guddaw!
>
> Mads, såfremt det er en klipper du skal have glæde af i mere end ~5
> år, kan du ligeså godt hive en tusse mere op fra muldvarpen og købe
> dig en KLIPPO! Plæneklippernes Rolls Royce.

En kender

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-06-02 14:56

On Mon, 24 Jun 2002 14:36:08 +0200, Gert Espersen <ge@but.auc.dk> wrote:

> [...]
>stille som en drøm, vibrationsdæmpet håndtag (PRO modeller) og et
>centimetertykt aluminiumsskjold der holder til hvad som helst de næste

Klippo? Aldrig hørt om dem..

Hmm.. de ser heller ikke særlig selvkørende ud? Eller er det bare fordi
jeg er for dårlig til svensk?

>Alternativt er der jo HONDA som også er superkram.

Den kender jeg. De er fine.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-02 15:57

Mads Lie Jensen skrev:

> Klippo? Aldrig hørt om dem..

Meget brugt mærke af kommuner, anlægsgartnere og andre proffer.

> Hmm.. de ser heller ikke særlig selvkørende ud? Eller er det bare
> fordi jeg er for dårlig til svensk?

Jow de er selvkørende når man hjælper lidt til men findes desværre ikke
med træk på hjulene, Gingen jeg omtalte før er samme slidstærke opbygning
med bla. aluskjold.

Fra : Gert Espersen

Dato : 27-06-02 07:36

Jow for hulen, de er dælme selvkørende med et af de bedste træksystemer
der nogensinde er lavet!!!!!!!!!

Det allernyeste er deres patenterede selvstart. Ikke noget med batterier
der går døde så man skal have Falckhjælp til sin plæneklipper. Men en
fjeder der spændes når du slukker klipperen, og som du så udløser når
den skal startes, genialt!

Sådan en har jeg (vi)

http://www.klippo.se/sortiment/default.asp?id=12&sort=1&meny=3

Den er uden selvtræk, men den ruller fint på dobbelte kuglelejer i
hjulene......

http://www.klippo.se/sortiment/default.asp?id=13&sort=1&meny=3

Er derimod "Framhjulsdriven gräsklippare" Og de findes også på de
billigere modeller.

M.v.h.

-Gert..

Fra : Henning Lund

Dato : 27-06-02 08:42

Gert Espersen skrev:

> Jow for hulen, de er dælme selvkørende med et af de bedste
> træksystemer der nogensinde er lavet!!!!!!!!!

Sidder og rødmer, dem har jeg skisme ikke i mine kataloger, ved du hvornår
de er startet med fremdrift på deres maskiner?

Fra : Gert Espersen

Dato : 27-06-02 12:42

Ehhhh, det tror jeg egentligt de har haft i mange år.......altid....men
jeg ved det ikke med sikkerhed jo.....

-Gert..