VB7
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 12-02-01 08:33

Hej
Er der nogen her der har erfaring eller ved noget om VB 7 hvad kan den som
VB6 ikke kan og er den værd at invistere i.

Hvad er nyhederne i denne version?

Bjarne Østergård
www.gigasoft.dk
E-mail: boe@gigasoft.dk

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 12-02-01 10:06

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> skrev i melding news:9683o3$4ia$1@news.cybercity.dk...
> Hej
> Er der nogen her der har erfaring eller ved noget om VB 7 hvad kan den som
> VB6 ikke kan og er den værd at invistere i.
>
> Hvad er nyhederne i denne version?

http://msdn.microsoft.com/vstudio/nextgen/technology/langdefault.asp

Snutten

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 12-02-01 10:30

Helge Bjørkhaug <snutten@techie.online.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:THNh6.732$FVh.178870272@news.telia.no...
> "Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> skrev i melding

> http://msdn.microsoft.com/vstudio/nextgen/technology/langdefault.asp

Ser intressant ud nogen der ved hvad den Børge koster?

Bjarne Østergård
Gigasoft Danmark
www.gigasoft.dk
E-mail: boe@gigasoft.dk
Tlf. 86 49 64 04

Fra : Niels G

Dato : 12-02-01 10:22

Nyheder i VB7:

Der er endeligt kommet arv i vb
Overloading (funktioner med samme navn, men forskellige parametre)

Det er nu muligt at bruge Threats (meget nemmer end det hidtil har været)
Struktureret fejl håndtering, ved hjælp af Try Catch.

Forms er nu lavet om, hidtil har koden til forms været gemt for brugeren. Nu
laver WinForm designeren desideret kode, som man direktet kan rette i
manuelt.
At lave resizeing og splitters er så nemt som at klø sig selv i nakken (dog
er der
iøjeblikke (beta 1) en dum fejl i designeren omkring splitters).

Menusystem er forbedret.

Udviklingsmiljøet er endeligt kommet ind i Visual Studio.
Fejlmeddelelser kan nu ses i en samlet liste, så man ikke længrer skal
compilerer en masse gange for at finde alle fejl. Der er class view hvor man
kan se arve heraki. Og endeligt kan vi få lov til at udnyttet Key Macros,
som jeg personligt længe har savnet i vb miljøet.

Men alt er ikke lutter lavkage. Sproget er lavet så meget om, og selv med
deres konverterings funktion, så er det ikke altid bare at ta' et vb6
projekt
og trykke på knappe og så køre det som vb7. Specielt forms og menuer
kan give problemer.

Generelt set, vil jeg sige nye ting skal laves i vb7 (eller vb.net som det
nu hedder),
men man skal overveje om det kan betale sig at konvertere fra vb6 til vb7.

Her er et enkelt vb7 link.

http://msdn.microsoft.com/vstudio/nextgen/technology/language.asp

- Niels

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 12-02-01 10:50

Hej
Jeg har lige talt med Microsoft i telefonen og de oplyser at kun en
betaversion kan fåes, til gængæld kan man få den gratis så jeg har lige
bestilt den.

De kunne ikke oplyse om prisen eller den endelige udgivelsesdag for den
færdige version.

Bjarne Østergård
Gigasoft Danmark
www.gigasoft.dk