TV-Tuner i G3? - #8
Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 23-06-02 10:49

Hvor dælen finder man lige en tv-tuner til en G3 maskine?

Kan man anvende dem der sælges til pc?

Hvordan er det nu generalt med grafikkort fra pc verdenen - kan de anvendes
i mac'erne?

Det var jo hele 3 ting! Håber det går.

MVH

Thomas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-06-02 10:57

Thomas Neumann [6000] <nospam@neumann.dk> wrote:

> Hvor dælen finder man lige en tv-tuner til en G3 maskine?

Vi har 2 Formac ProTV PCI kort, som sidder i henholdsvis en beige G3
samt en opgraderet 7500.

> Kan man anvende dem der sælges til pc?

Såfremt der findes en driver til Mac.

> Hvordan er det nu generalt med grafikkort fra pc verdenen - kan de anvendes
> i mac'erne?

Hvad er det nu for en Mac du har ?

> Det var jo hele 3 ting! Håber det går.

Man bliver kun klogere hvis man spørger og lytter.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Neumann [6000~

Dato : 23-06-02 12:45

Hak
> Hvad er det nu for en Mac du har ?
Hak

En B&W G3-300

Virker kun til AGP? Shit. Det sidder der da vist ikke i min.

Thomas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-06-02 13:55

Thomas Neumann [6000] <nospam@neumann.dk> wrote:

> Hak
> Hak
>
> En B&W G3-300
>
> Virker kun til AGP? Shit. Det sidder der da vist ikke i min.

Der er da PCI slots i din Blue & White..........

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-06-02 14:47

> Der er da PCI slots i din Blue & White..........

Hvilket ikke er AGP.

/Prebn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-06-02 12:02

"Thomas Neumann [6000]" <nospam@neumann.dk> writes:

> Hvor dælen finder man lige en tv-tuner til en G3 maskine?

Formac.de er pt. ene om at lave slige (ProTV) - PCI kortet virker ikke under Mac
OS X (FW boxen goer). imx/ixmicro der for flere aar siden gik konkurs
lavede ogsaa et kort, men driver og SW er noget hoe under Mac OS 9.x.

> Kan man anvende dem der sælges til pc?

nej - det er dog muligt at man kan finde opensource drivere til Mac OS X
(aner det ikke)

> Hvordan er det nu generalt med grafikkort fra pc verdenen - kan de anvendes
> i mac'erne?

Som udgangspunkt nej. PPC og 68k platformene taeller bit's den modsatte
vej af x86, dvs at grafiikchipen skal vaere bi-endian for at kunne
anvendes paa alle tre platforme. Dernaest er der problemet med
BIOS/OpenFirmware paa kortet samt drivere.

Undtagelsen er Voodoo 3 - jeg ved ikke om drivere og flash program
laengere distribueres officielt efter 3Dfx lukkede. Hvis du koerer Mac
OS 8-9 er det den ideelle opgradering af en beige G3. Vaer opmaerksom
paa at der ikke er drivere til Mac OS X.

nVidias GF2 MX, GF3, GF4 MX og GF4 TI er alle bi-endian - De kan alle
flashes og der findes drivere til dem, men Mac driverne duer _kun_ til
AGP, saa det er en no-go-solution paa en beige G3.