Andet multimedie
bentjuul 3670
runde hjørner på grafik..hvordan gør man ?
Fra : Otto

Dato : 23-06-02 11:18

Hej
Nu er det på tide at også jeg finder ud af det.

Hvordan laver man afrundede hjørner på grafik - jeg tænker her på grafik
elementer til websider.
Jeg har Photoshop 5.0 ... er ingen ørn , men kan da finde ud af det
elementære ... bare ikke runde hjørner ..

håber en af jer vil sætte mig igang ..
tak for hjælp

hilsen Otto Leholt

Link database: http://www3.brinkster.com/otto/web-links/

Otto Leholt - Baggesensgade 19 , 2200 N , Copenhagen
tlf 3537 4928 mobil: 2076 9094 www.leholt.dk

Fra : emj

Dato : 23-06-02 11:51

Otto skrev i <2ihR8.6151$va.591959@news000.worldonline.dk>:

>Hvordan laver man afrundede hjørner på grafik - jeg tænker her på grafik
>elementer til websider.

Selv billeder med runde hjørner er firkantede og derfor må du lave de
små hjørnespidser transparente eller sørge for, at de har samme farve
som baggrunden på din site.

Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Karen

Dato : 23-06-02 13:21

On Sun, 23 Jun 2002 12:17:57 +0200, "Otto" <leholt@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>elementer til websider.
>Jeg har Photoshop 5.0 ... er ingen ørn , men kan da finde ud af det
>elementære ... bare ikke runde hjørner ..

Google er igen din ven, du kan finde mange tutorials ved at skrive
Photoshop rounded edges.
Her er et par stykker:
http://www.absolutecross.com/tutorials/photoshop/interfaces/round-edges/
(den måde jeg gør det på)
http://www.eyeball-design.com/gfx_tutorial03.htm (en anden måde at
gøre det på)
http://www.photoshop-tutorial.com/111.html (tredje måde)

Der er masser af tutorial sider, se fx denne tråd:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=photoshop+links+group%3Adk.edb*
første post.

Go fornøjelse

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Otto

Dato : 23-06-02 13:21

Begge to ....
tusind tak for jeres hurtige respons- jeg vil straks prøve det i foreslår

hilsen Otto

Fra : jopa

Dato : 23-06-02 13:38

"Otto" <leholt@worldonline.dk> skrev bla..
> Begge to ....
> tusind tak for jeres hurtige respons- jeg vil straks prøve det i foreslår

Samtidig kunne du prøve denne :

jopa
www.web-templates.dk
www.jp-web.dk