Skærme
Fijala 3554
Skærmbillede ryster
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-06-02 08:50

Jeg har en gammel 19" Hitachi skærm, der er begyndt at ryste i
skærmbilledet. Den ER gammel og slidt, men måske er det noget der kan
fikses relativt billigt/let.

Rysteriet optræder uafhængigt af skærmkort, driver, opløsning og
operativsystem. Det optræder allerede fra første bootskærm, og der er
en tydelig tendens til at det forværres jo lysere farver der er på
skærmen. Med hvid baggrund er det fuldstændig ulæseligt. Nogengange
er det værre end andre, uden jeg umiddelbart kan se en sammenhæng.

Nogen idéer til hvad det skyldes og hvordan det evt. afhjælpes?

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-02 10:53

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det værre end andre, uden jeg umiddelbart kan se en sammenhæng.
>
> Nogen idéer til hvad det skyldes og hvordan det evt. afhjælpes?

Det lyder jo umiddelbart ikke som et problem der kan fjernes uden indgreb i
skærmens elektronik. Jeg vil derfor foreslå dig at stille spørgsmålet i
dk.teknik.elektronik, med oplysninger om skærmens fabrikat og model.

Mvh
Mikkel