Er Tokina, Focus og Kenko det samme?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 23-06-02 02:23

Jeg har forsøgt at finde en producent bag Focus Target 8045 for at få
nogle mere detaljerede oplysninger, end dem man finder i diverse
netbutikker - men uden det store held.

Jeg kan se, at man f.eks. i Sverige kan købe en Tokina Target 8045 som
ligner og har de samme specifikationer som Focus Target 8045. Forsøger
man at finde Tokina på internettet, dukker der et firma ved navn
Kenko-Tokina op, men deres scopes hedder Kenko Pro Field, selv om de
til har de samme specifikationer og samme udseende som Focus Target
8045 - er det bare forskellige salgsnavne eller ligner de bare
hinanden til forveksling?

Kan nogen her opklare "mysteriet" (eller evt. henvise mig til
Focus-producentens hjemmeside).

På forhånd tak

Lars Jensen

Fra : Paul Nilsson

Dato : 24-06-02 17:44

Hej Lars. Kender den danske importør. sender ham din mail og vender tilbage
med evt. svar
mvh..........Paul

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gn8ahu0b99u2dpun9aoov52rdl56h2hfsm@4ax.com...

Fra : Paul Nilsson

Dato : 27-06-02 17:58

Hej Paul

Focus Target:

Focus Target bliver lavet hos KENKO i Japan
Fabrikken har forskellige navne til forskellige områder
i verden.

Focus Target sælges i Danmark-Norge-Sverige-Finland
Spanien-Irland

Tokina Target sælges også i Sverige.

Kenko Pro Field sælges I japan og i USA

Der er ingen optiske forskelle på teleskoperne

Med venlig hilsen
Keld Storm-Larsen