SEX chicane via sms
Fra : Christina Nielsen

Dato : 22-06-02 23:17

Jeg er gentagende gange blevet chicaneret af en jeg kender, og i starten tog
jeg det ikke så alvorlig, men nu sidder han hver gang han er sammen med sine
kammerater, og så sender de perverse stødende sms'er fra 4 forskellige
telefoner, og jeg kan ikke holde til det psykisk.

Hvad gør jeg, hvis der er nogle der har et forslag, så vil jeg meget gerne
hører det, på forhånd tak.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-02 23:25

Christina Nielsen wrote:
> [...]
> telefoner, og jeg kan ikke holde til det psykisk.
>
> Hvad gør jeg, hvis der er nogle der har et forslag, så vil jeg meget gerne

Skriv ned hvornår de sender disse beskeder, det er ikke et råd kun fra
mig, men det er hvad teleudbyderne også vil sige. Send en klage til din
udbyder og skriv hvor når det begyndte og hvor mange de ca. sender og
hvor ofte dette sker.

--
med venlig hilsen
René Madsen --- reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-06-02 11:53

Schultz Consult - [René Madsen] skrev:

> Send en klage til din udbyder og skriv hvor når det begyndte
> og hvor mange de ca. sender og hvor ofte dette sker.

Skal man så også sende en klage til Post Danmark, hvis man får
ubehagelige breve?

--
Mvh. Peter
"Argh! Det sker bare ikke, det her, Lars Krimi!"

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-02 12:33

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Skal man så også sende en klage til Post Danmark, hvis man får
> ubehagelige breve?

Nej, det er fordi det er beskeder der bliver sendt over mobiltelefonder,
at jeg vil gribe det an på den måde... Du får også samme besked fra
politiet, hvis du ringer og høre hvad du skal gøre...

En lille hypotetisk historie.

X bliver gentagendegang chikaneret via SMS beskeder. X notere hvornår
disse beskeder bliver sendt og gerne, hvilket indhold disse har. Og i
særdeleshed, hvilket nr. disse beskeder bliver sendt fra.
X sender så en klage til TDC som er X'es mobiltelefon udbyder. Denne
klage indholder dokumentationen og et brev, hvori der står noget om at X
føler sig krænket osv.

TDC kan så klage til andre udbydere, hvis det ikke er en af deres egne
kunder. TDC og eller de andre udbydere vil så sikkert sende en
henstilling til ejerne af de givne numre. Om at de skal stoppe deres
beskeder, ellers vil en fortsat sendelse af disse beskeder resultere i
lukning af deres nr.

Man kan så slutte af med at få et polititelhold.

Det er nogenlunde sådan jeg vil gribe det an. Det er den fremgangsmåde
man blive bedt om fra Tele2's side at bruge.

Fra : Henning

Dato : 23-06-02 13:17

> [...]
>henstilling til ejerne af de givne numre. Om at de skal stoppe deres
>beskeder, ellers vil en fortsat sendelse af disse beskeder resultere i

Dvs. TDC skal gøres til dommer over hvad der er chikane og hvad der
ikke er? Lad politi & domstole gøre hvad de er til for!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-02 13:30

Henning wrote:
> Dvs. TDC skal gøres til dommer over hvad der er chikane og hvad der
> ikke er? Lad politi & domstole gøre hvad de er til for!

De skal ikke gøres til dommere, men de skal sørgre for at kontakt deres
kunde eller den anden udbyders kunder for at finde ud af om de
overtræder deres abonomentsbetingelser. Og det gør de vel når de
chikanere en anden kunde. De skal heller ikke på nogen måde være
smagsdommere. Men i langt de fleste tilfælde jeg har set har det været
nok med en klage til sin egen teleudbyder og samtidig en
politianmeldelse. Men det er meget vigtigt at du kommer med al
dokumentationen selv, da politiet som regel ikke ofre den store tid på
sådanne sager, bare min erfaring.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 23-06-02 13:57

On Sun, 23 Jun 2002 14:29:33 +0200, "Schultz Consult - [René Madsen]"
<rene@schultzconsult.com> wrote:

> [...]
>kunde eller den anden udbyders kunder for at finde ud af om de
>overtræder deres abonomentsbetingelser. Og det gør de vel når de

Du forudsætter stadig, at udbyderen på sikker måde kan fastslå hvad
der er chikane og hvad der ikke er.

--
Jakob Paikin

Fra : Jakob Paikin

Dato : 23-06-02 12:00

On Sun, 23 Jun 2002 00:25:19 +0200, "Schultz Consult - [René Madsen]"
<rene@schultzconsult.com> wrote:

>Send en klage til din
>udbyder og skriv hvor når det begyndte og hvor mange de ca. sender og
>hvor ofte dette sker.

Hvad skulle modtagerens teleselskab dog gøre ved det?

--
Jakob Paikin

Fra : Henning Makholm

Dato : 23-06-02 14:20

Scripsit Jakob Paikin <jp@dklaw.dk>
> On Sun, 23 Jun 2002 00:25:19 +0200, "Schultz Consult - [René Madsen]"

> Hvad skulle modtagerens teleselskab dog gøre ved det?

Hjælpe sin kunde med at spore de uønskede opkald.

--
Henning Makholm "*Her* sidder jaj & har *ild* bå cigarren
*imens* Pelle Jönsson i Nordnorge har mavepine."

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 23-06-02 14:40

On 23.06.2002 15:19, in article yahptyiyvx8.fsf@pc-043.diku.dk, "Henning
Makholm" <henning@makholm.net> wrote:

> Hjælpe sin kunde med at spore de uønskede opkald.

Der er vel ikke så svært - når det er en SMS, så står nummeret jo der. Det
er da også min opfattelse, at ?'eren godt er klar over, hvem den chikanøse
person er.

/kristian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-02 14:56

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> wrote
in news:3D14F94F.1090302@schultzconsult.com

> [...]
> en klage til din udbyder og skriv hvor når det begyndte og hvor
> mange de ca. sender og hvor ofte dette sker.

Nej, udbyderne henviser til politiet i forbindelse med
telefonchikane.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Jakob Paikin

Dato : 23-06-02 11:59

On Sun, 23 Jun 2002 00:17:29 +0200, "Christina Nielsen"
<Christina_niels@hotmail.com> wrote:

>Hvad gør jeg, hvis der er nogle der har et forslag, så vil jeg meget gerne
>hører det, på forhånd tak.

Først og fremmest skal du sørge for at få dokumentationen i orden,
dvs. notere tidspunkt (dato og klokkeslet) og de telefonnumre der
blive sendt fra.

Med det materiale kan du forsøge at kontakte politiet. Det kan du for
så vidt også gøre inden, men med noget konkret materiale er
sandsynligheden for at der sker noget nok større.

Jeg må indrømme, at jeg ikke ved om det giver politiet grundlag for at
foretage sig noget, men umiddelbart kunne et polititilhold være en
nærliggende tanke.

--
Jakob Paikin