Tlfnr > krak.dk
Fra : Harald

Dato : 22-06-02 22:00

Hej

Jeg har et tlf. nummer og vil så gerne kunne hente navn og adresse fra
internet (evt. krak.dk), jeg kan self. bare kalde krak.dk med diverse
parameter og så scanne gennem html siden men hvis de nu ændre i deres layout
så virker det jo ikke længere, så findes der en anden metode?

Mvh
HK

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 24-06-02 10:27

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
layout
> så virker det jo ikke længere, så findes der en anden metode?

Jeg ville vente til deres database bliver tilgængelig via Web Services.

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 25-06-02 22:24

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse

> layout
>
> Jeg ville vente til deres database bliver tilgængelig via Web Services.

En anden mulighed er at bruge det sms-interface de har lavet til de gule
sider:
Send en sms til 1284 med koden "dgs" efterfulgt af nummeret du søger på.

M.v.h.
Olav

Fra : Harald

Dato : 26-06-02 07:18

"Olav M.J. Christiansen" <omjc@nospampleasee-kontor.dk> skrev i en
meddelelse news:3d18dfd2$0$1536$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> sider:
> Send en sms til 1284 med koden "dgs" efterfulgt af nummeret du søger på.

Og hvordan sender jeg en sms fra et Delphi program? Og hvordan modtager jeg
den sms der kommer retur i mit Delphi program?

Mvh
HK

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 26-06-02 10:18

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse news:3d195c84$0$694

> Og hvordan sender jeg en sms fra et Delphi program? Og hvordan modtager
jeg
> den sms der kommer retur i mit Delphi program?

http://www.torry.net/cellular.htm

Eller andre compoenter - prøv med google....

Fra : Harald

Dato : 26-06-02 11:23

> jeg
>
> http://www.torry.net/cellular.htm
>
> Eller andre compoenter - prøv med google....

SMS er ikke en brugbar løsning.

Mvh
HK

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 26-06-02 11:26

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse news:3d1995f1$0$680

> SMS er ikke en brugbar løsning.

Mindre brugbar end at parse indholdet af en dynamisk genereret hjemmeside?

Fra : Harald

Dato : 26-06-02 11:30

> Mindre brugbar end at parse indholdet af en dynamisk genereret hjemmeside?

Mja, de skriver at det koster 5,- pr. nummer, jeg tror ikke der er mange der
vil bruge programmet hvis de skal betale 5,- hver gang telefonen ringer med
et ukendt nummer.

Der findes dette byggesæt: http://www.brinck.dk/byggesaet/br957.asp
softwaren hertil har jeg lavet. Brinck skriver at "og evt. automatisk hente
oplysninger på hvem der har ringet, fra f.eks. www.krak.dk.", dette er dog
ikke noget programmet kan (endnu) så derfor tænkte jeg at jeg ville lave
det.

Mvh
HK

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 26-06-02 11:39

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse news:3d1997c3$0$714

> [...]
der
> vil bruge programmet hvis de skal betale 5,- hver gang telefonen ringer

Vi har, ganske vist i Java, lavet et SMS-interface der både modtager og
sender - det bliver vist ude på Bellacentret i disse dage. Udbyderen der
bruges der er smsc.maingate.se, og det er mig bekendt ganske gratis...

> [...]
> ikke noget programmet kan (endnu) så derfor tænkte jeg at jeg ville lave

Det lyder da som en god ide Som sagt er et "hack" som de to foreslåede
under alle omstændigheder ikke holdbare. Der kommer, forventer jeg, med
sikkerhed en Web Service på krak indenfor relativ kort tid.

Fra : Harald

Dato : 27-06-02 12:44

> [...]
> under alle omstændigheder ikke holdbare. Der kommer, forventer jeg, med
> sikkerhed en Web Service på krak indenfor relativ kort tid.

Så venter jeg og ser hvad der sker.

Mvh
HK