Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
olympus c4040
Fra : Thomas Larsen

Dato : 22-06-02 21:29

er der nogen der har erfaringer med dette kamera?
er det digitalt at se igennem?
er der andre der er bedre i samme prisklasse?
mm.

jeg har kun læst om det
mvh thomas

Fra : ha

Dato : 23-06-02 12:22

> er der andre der er bedre i samme prisklasse?

Hej Thomas, jeg har lige været igennem samme overvejelser som
du nu er i. Mit valg stod mellem Olympus C4040 Zoom og Canon
Powershot G2, som godt nok koster godt en tudse mere.
Se på http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/g2.html
Jeg valgte Canon'en, og har bestemt ikke fortrudt, tværtimod blev
jeg meget positivt overrasket når jeg ser resultatet derfra, kontra
de fotos jeg tog med mit "gamle" digitale Olympus C990 Zoom.

Du kan finde gode beskrivelser af de fleste kameraer hos
http://www.steves-digicams.com

mvh
ha

Fra : Thomas Larsen

Dato : 23-06-02 14:24

hej ha
vedr. c4040 har du prøvet det ? og er det digitalt at se igennem (den alm.
linse og ik lcd disp) eller er den som et alm. kamera?, for det er det
eneste jeg mangler at finde ud af for så kan jeg få det bestilt.
mvh thomas

Fra : ha

Dato : 23-06-02 15:10

> vedr. c4040 har du prøvet det ?

Nej, det må jeg med skam bekende, at det har jeg ikke.

> og er det digitalt at se igennem (den alm.
> linse og ik lcd disp) eller er den som et alm. kamera?, for det er det
> eneste jeg mangler at finde ud af for så kan jeg få det bestilt.

Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men på mit "gamle"
Olympus undrede jeg mig ikke over noget særligt, udover altså
når man brugte mini-skærmen som søger.

Hvis du stadig er i tvivl, så aftal med forhandleren, om du må
prøve-skyde i nogle dage, og er du ikke tilfreds med resultatet,
kan du få pengene tilbage eller bytte til andet kamera.

Den aftalte lavede jeg da jeg købte Canon'en, men har allerede
efter 3 dage besluttet, at det vil jeg ikke af med igen.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 23-06-02 15:12

Ja, og så glemte jeg jo så lige at bede dig om, at svare under
det du kommentere, så bliver det lettere at læse/forstå. Se mit
indlæg.

mvh
ha

Fra : PI \(4293\)

Dato : 24-06-02 10:41

Hej Thomas

Kig på det her:

1.
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=oly_c4040z&method=s
idebyside

2. http://www.digit.no

Mvh
PI

Fra : PI \(4293\)

Dato : 24-06-02 10:43

Sorry det var sådan

Fra : PI \(4293\)

Dato : 24-06-02 10:45

Okay den kanikke send det!

Så klik du på http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/

og klik på
Olympus C-4040Z

Fra : Per Inge Oestmoen

Dato : 28-06-02 12:59

Thomas Larsen wrote:

> er der nogen der har erfaringer med dette kamera?
> er det digitalt at se igennem?
> er der andre der er bedre i samme prisklasse?

Se mine bilder tatt med Olympus C-4040. Du finner dem på
http://www.coldsiberia.org/dcam

--
Per Inge Oestmoen, Norway
http://www.coldsiberia.org/

Fra : Morten Grouleff

Dato : 28-06-02 15:20

Per Inge Oestmoen <pioe@coldsiberia.org> writes:

> Se mine bilder tatt med Olympus C-4040. Du finner dem på
> http://www.coldsiberia.org/dcam

<URL:http://www.coldsiberia.org/dcam/bekken_800.jpg> samt 2+3 ag samme
har godt nok nogle rigtig grimme lille farver i modlyset. Det kunne jeg
ikke leve med.

Mvh.
--
Morten Grouleff.