Benzinstationer på Island
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-06-02 21:10

Hej

Er der nogen er der har været på Island og som ved hvor langt der mellem
benzinstationerne. Jeg har set på kort, at der er masser langs kysten. Men
da vi også vil kører en del ind i landet, ville det være rart at vide, hvor
store reservedunke vi skal have med

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 22-06-02 22:05

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> benzinstationerne. Jeg har set på kort, at der er masser langs kysten. Men
> da vi også vil kører en del ind i landet, ville det være rart at vide,

Skal du op og køre øen tyndt? Har du lejet en MC deroppe? Det skulle være en
af de fedeste øer at køre på, lige bortset fra Bornholm hvor jeg skal hen
til sommer :))

Mvh Thomas

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-06-02 22:02

Nej, jeg tager min egen off-roader, XT600.

Men jeg vil gerne hører mere om Bornholm, når du kommer tilbage, der har jeg
endnu ikke været.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 22-06-02 22:16

> Nej, jeg tager min egen off-roader, XT600.
>
> Men jeg vil gerne hører mere om Bornholm, når du kommer tilbage, der har
jeg
> endnu ikke været.

Du får en rapport når jeg kommer hjem. Jeg skal bo på Rytterknægten som er
lige midt på øen. Jeg ved at Bornholm er fuld af små snoede og stejle veje
så jeg glæder mig til at lade på SV'eren frit spil dér.

Koster det ikke knapper at få fragtet en MC derop og (går jeg ud fra)
tilbage igen?

Mvh Thomas

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-06-02 00:24

Nej, MC'en koster 700,- hver vej. Det synes jeg er billigt.

Fra : Jonas Holt

Dato : 23-06-02 08:43

> Nej, MC'en koster 700,- hver vej. Det synes jeg er billigt.

Hvordan (hvorfra) kommer man til Island?
Kender en dansker der tog derop - og han følte sig ikke velkommen når han
prøvede at snakke dansk...
Ser frem til at høre dine erfaringer

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-06-02 08:43

Man (jeg gør) sejler fra Hanstholm.

Der kommer en beretning, på min hjemmeside, når jeg kommer hjem.
www.henriknielsen.dk

Fra : james

Dato : 23-06-02 14:39

Jeg har været deroppe mange gange ifm overflyvninger og overnatninger. Mht
dansk, virker det som om den ældre generation er meget bedre til det...til
trods for at alle har det på skoleprogram. Flere har været i DK i en periode
og synes at det er fedt at genopfriske sproget. Et gymnas i Reykjavik
tilbyder norsk istedenfor dansk, men uanset hvilket af de 2 sprog man
benytter...vil de fleste tale engelsk!

Den "uvelkommen" oplevelse skyldes nok ikke sproget, men at islendinger er
meget private (indtil de har festet en stund) stille og høflige. Det opleves
ofte som uvenlig, men er ikke ment på den mode. De virker heller ikke særlig
interesseret i én. Jeg landede en helikopter på en parkeringsplads ved en
benzinstation på landet. De eneste som var interessaeret eller i det hele
taget virkede som om de havde set noget udenom det sædvanlige, var en
engelsk familie i en bil.

De som arbejde i butikken og benzinstationen, kom ikke ud for at se hvad
støjen var én gang...eller spurgte til hvorfor vi landede. Vi lånte bare
telefonen og ringede et par gange, købte lidt mad og fløj videre.

Ta' på svømmehallerne, ligge i de varme bad og så kommer du hurtig i tale
med folk....men på en stille, reserveret vis.

-james

God tur!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-06-02 20:52

james wrote:

> [...]
> interessaeret eller i det hele taget virkede som om de havde set noget
> udenom det sædvanlige, var en engelsk familie i en bil.

Det lyder da helt vildt! Enten er de vant til lidt af hvert, eller også
må de da være ekstremt ligeglade
Spøjst folkefærd lyder det til at være
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Steven

Dato : 24-06-02 11:23

On Sat, 22 Jun 2002 22:10:13 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>da vi også vil kører en del ind i landet, ville det være rart at vide, hvor

Hej,

Hvis du ikke allerede har set det, - så var der en lang artikel i
Touring Nyt nr. 3/2002 om 3 gutters tur til Island. Den ene løb rent
faktisk tør, men havde en 5 L dunk med (efter hvad man kan se på
billedet i bladet).

Der er også en del Internet links ved artiklen, som måske kan give dig
den infomation du søger.

God tur.

mvh
Steven
FZS600

Fra : Anneli

Dato : 25-06-02 23:08

"Steven" <1234abcd(REMOVE-THIS)@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke allerede har set det, - så var der en lang artikel i
> Touring Nyt nr. 3/2002 om 3 gutters tur til Island. Den ene løb rent
> faktisk tør, men havde en 5 L dunk med

Det var vist ham, der kørte Savage - tanken rummer kun 10,5 liter, så er det
altså ikke svært at køre tør ;0)

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki LS 650 Savage :0) + Jawa mv.

Fra : Armand

Dato : 26-06-02 14:54

Anneli <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en

> Det var vist ham, der kørte Savage - tanken rummer kun 10,5 liter,

Altså (også) en rigtig smølfetank!

--
Armand.

Fra : Anneli

Dato : 02-07-02 16:16

> Altså (også) en rigtig smølfetank!

Ja, temmelig irriterende! Jeg har ofte tænkt på at få en større tank på, men
kan man det, når instrumenterne sidder i/på tanken? Sidstnævnte er også et
irritationsmoment, idet man skal bøje hovedet ret meget for at se dem, og
det selvfølgelig er helt umuligt med tanktaske på.

Kan det lade sig gøre, at sætte en større tank på og et nyt instrument oppe
foran? Og hvad så med kilometertallet, så begynder man jo forfra ved 0?!

Stor hilsen Anneli og Savage - begge i smølfestørrelse ;0)