Ingen farve v. TV-out (GeForce2 GTS v7700)
Fra : ludo_102

Dato : 22-06-02 19:25

Jeg har lige erhvervet mig et NVIDIA GeForce2 GTS AGP-V7700 Deluxe
graffikkort, så skulle det vist være sat på plads. Problemet er at jeg,
da jeg købte det af en ven, ikke har fået alle drivere og
ekstraprogrammer med, så jeg ved ikke hvilke programmer jeg skal bruge
når jeg skal bruge tv-out funktionen.
Jeg har fået fat i en demo-version af TV Tool v. 5.5, men når jeg bruger
den er der ingen farver på tv'et, jeg har også installeret nye drivere,
Detonator til Win2000/XP.

Er der nogen der kan fortælle mig hvilke programmer jeg skal bruge og
hvordan jeg får farver på når jeg sender til TV'et.

/SP

PS: Jeg har set der er en masse spørgsmål lignende dette men jeg kunne
ikke finde svaret så jeg beder om hjælp.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-06-02 12:51

"ludo_102" <ludo_102.news@kandu.dk> skrev:
> Problemet er at jeg, da jeg købte det af en ven, ikke
> har fået alle drivere og ekstraprogrammer med, så jeg
> ved ikke hvilke programmer jeg skal bruge når jeg skal
> bruge tv-out funktionen.

Drivere findes på www.nvidia.com og der skal ikke
bruges specielle programmer til TV-out.

> Jeg har fået fat i en demo-version af TV Tool v. 5.5,
> men når jeg bruger den er der ingen farver på tv'et

Sender du signalet derover i NTSC format?
- Prøv at ændre det til PAL.

Hvordan har du tilsluttet grafikkortet til TVet?
- SVHS -> Scart eller hvordan?

> jeg har også installeret nye drivere Detonator til
> Win2000/XP.

Aha, så mangler du i hvert fald ikke drivere.

> Er der nogen der kan fortælle mig hvilke programmer
> jeg skal bruge og hvordan jeg får farver på når jeg
> sender til TV'et.

Af programmer behøver du ikke bruge nogen, men
TVTool er ret praktisk og sparer nogle museklik.

Ang. farver på TV, er jeg ret sikker på dit TV ikke
understøttet SVHS signalet og du garanteret sender
signalet ind gennem et Scart stik.
Det du skal, er at købe en konverter.
<http://makeashorterlink.com/?Q49925D11>

Nu siger du garanteret, at sådan en har du altså.
NEJ, det har du ikke ;)
Du har denne:
<http://makeashorterlink.com/?P3A912D11>

Der er stor forskel på en adapter og en konverter.

Mvh.
Mikael