Problemer med læsning af java i IE5.5
Fra : Steffen Ringsing

Dato : 22-06-02 17:19

Hejsa,

Jeg ved ikke om dette er den rigtige NG, men her burde da være nogen der ved
noget om java?????

Problemet er, at ca. for 1 måned siden kørte min PC'ere upåklageligt med
Win98 og IE5.5, men pludselig fik jeg problemer med at afvikle sider som
indeholder java. Siden har jeg prøvet rigtig mange ting bla. formateret
C-drevet og reinstalleret styresystemet (win98) og hentet den seneste VM
(msjavax86.exe) hos microsoft, men ak, det er stadig det samme lort
Derefter fandt jeg i en NG, en beskrivelse for at slette alt java og
reinstallere, hvilket jeg også har gjort, men stadig med samme resultat.
Det er faktisk rigtig træls
Har I nogle gode forslag til at komme videre?????

Med Venlig hilsen

Steffen Ringsing

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 22-06-02 17:28

Steffen Ringsing <ringsing@post3.tele.dk> wrote:
> [...]
> reinstallere, hvilket jeg også har gjort, men stadig med samme
> resultat. Det er faktisk rigtig træls Har I nogle gode

Hej Steffen

Bare lige et par opklarende spørgsmål
Hvilke problemer får du ?? Vises appletten ikke, eller kommer den op
med en fejl-besked.

Hvilke sider sker det på ? (og hvad sker der/eller hvad sker der
ikke)
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Steffen Ringsing

Dato : 22-06-02 21:13

Hejsa,

Begge de muligheder du nævner optræder.
På min bankforbindelsen får jeg ingen menu frem, (En sjælden gang virker
det).
TV2's side melder browseren fejl på, ved at skrive, at siden ikke er korrekt
indlæst.
Hvis jeg forsøger at deltage i et spil på TV2's spilsider, så mislykkedes
det som regel
Nogle gange fryser browseren helt, hvis den er ved at indlæse en java
applet.
Oftest kan jeg se nede i venstre hjørne af browseren, et eller andet i
retning af: java.lang.ClassNotFoundException.
Jeg har prøvet at aktivere java loggen.
I logfilen har jeg set denne: java.lang.OutOfMemoryError.

Men som tidligere nævnt har jeg aldrig før haft problemer og jeg har ikke
ændret noget hardware i forbindelse med at fejlen er opstået.

Mvh. Steffen

Fra : Steffen Ringsing

Dato : 22-06-02 22:05

Der er også lige en fejl meddelse fra loggen her:

java.lang.NoSuchMethodError: cx: method s()V not found
at Klient.l
at Klient.k
at Klient.init
at com/ms/applet/AppletPanel.securedCall0
at com/ms/applet/AppletPanel.securedCall
at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent
at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent
at com/ms/applet/AppletPanel.run
at java/lang/Thread.run

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-06-02 08:29

"Steffen Ringsing" <ringsing@post3.tele.dk> writes:

> [...]
> at com/ms/applet/AppletPanel.securedCall
> at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent
> at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent

Det her siger at der mangler noget som fandtes da det blev oversat,
nemlig metoden s.

Navnene taget i betragtning, lader det til at være din egen kode. Mit
bud er at der er gået kludder i dine .class filer. Kan du
genoversætte _hele_ dit program og prøve igen? Husk at tømme IE's
cache.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Steffen Ringsing

Dato : 23-06-02 08:59

Nej det er ikke noget kode jeg selv har lavet, det er når jeg forsøger at gå
på TV2's spilside.
Det undrer mig at, C:\windows\java\classes er tom????
Det eneste der ligger der, er et eller andet ceritifikat der siger det er
udløbet????
ceritifikatet hedder: Osp.cer
Men nogle få gange virker javaen, så fortolkeren incl. classes må jo
formodentlig ligge andet steds.

mvh. Steffen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-06-02 09:12

"Steffen Ringsing" <ringsing@post3.tele.dk> writes:

> Nej det er ikke noget kode jeg selv har lavet, det er når jeg forsøger at gå
> på TV2's spilside.

Du har tømt IE's cache?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Steffen Ringsing

Dato : 23-06-02 09:21

Yeps, både temp filer og cookies har været slettet

mvh. Stef

Fra : Kresten P. Vester

Dato : 23-06-02 11:47

Hvad med at hentet Sun's VM i stedet for microsoft's.

Den kan du finde på java.sun.com. Den nyeste version er JRE 1.4
http://java.sun.com/j2se/1.4/download.html

Fra : Rolf Thorup

Dato : 23-06-02 14:49

Kresten P. Vester wrote:

> Hvad med at hentet Sun's VM i stedet for microsoft's.

Nu ved jeg ikke hvad du har installeret på dit formaterede system.

Men Suns VM vs. microsofts kan godt medfører nogle problemer. Jeg
installerede for nylig j2sdk1.4.0 på min windoze. Herefter holdt min
netbank op med at virke (Sydbank). Problemet var at under
Internetindstillinger/avanceret var der sat et flueben ved Use java 2
v1.4.0 for <applet> og det var min netbank ikke glad for.

Men hvis du ikke har haft installeret nogen form for Java er det nok
ikke der problemet ligger.

/Rolf

--
Walter: Fuck it, dude, let's go bowling.

Fra : Steffen Ringsing

Dato : 23-06-02 15:53

Er nu gjort, og installeret.
Men, men, nu har fejlen ændret karakter.
Næsten hver gang der er noget java på en web-side, så crasher browseren (IE
5.5).
med en fejlmelding på jvm. Browseren lukker ned og genstarter på min
startside.
Iøvrigt fik min 233 MHz processor noget større læs at trække på med Sun's
java.
Den kører tungere.
hmmmmm.
Det går ikke for godt det her.

Fra : Steffen Ringsing

Dato : 23-06-02 21:36

Blot til orientering:

Efter at have prøvet at installere Sun's java (hvilket ikke gjorde det
bedre - tværtimod), afinstallerede jeg denne og kørte en windows update over
nettet, i denne update lå der en msjava som blev installeret - og nu ser
det sgu ud til at det kører - spørg mig ikke om hvorfor.
Håber det holder.
Takker for interessen og indlægene

Mvh. Steffen