Ang. tuning af bil motor?
Fra : BranDBorG

Dato : 22-06-02 16:52

Hejsa... Jeg har siddet og diskuteret med nogen kammerater hvor meget og
hvordan man må tune en motor.
Den ene side mener at man max må tune en motor med 20% forøgelse af standart
motorens effekt...
Den anden side mener at man må tune sin motor så meget man vil så længe man
beholder den originale blok, og kan leve op til de forurenings krav der er
til modellen der skal tunes.
Men jeg har så læst i et blad at det med tuning af sin motor kommer meget an
på hvem man snakker med. Skattevæsnet vil kun se en effekt forøgelse på 20%
af motoren, hvis man ikke vil betale en ny indregistrerings afgift.
Hvorimod synshallerne er ligeglade med hvor meget effekt der er lagt på
motoren så længe man kan frem´vise en test(der kan skaffes i sverige til
20000Kr) eller en TüV godkendelse af udstyret.
Jeg er fuldstændig forvviret... Og vi er slet ikke nået til at snakke
forsikring endnu! =)

Nogen der kan fortælle hvad loven har at sige om dette emne?

Med venlig hilsen
Kåre Brandborg
Brandborg @ phreaker . net
remove " " to mail me -

Fra : O.p

Dato : 22-06-02 16:58

se også dk.fritid.bil her har dette emne været oppe ofte..

Mvh

O.p

Fra : BranDBorG

Dato : 22-06-02 17:07

Ok... Undskylder ulejligligheden =)

--
Brandborg @ phreaker . net
remove " " to mail me -

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-06-02 18:04

"BranDBorG" <brandborg@nospam.phreaker.net> skrev :

>Hejsa... Jeg har siddet og diskuteret med nogen kammerater hvor meget og
>hvordan man må tune en motor.

denne side kan måske kaste lidt lys over tingene

http://www.stevns.net/dkfritidbil/diverse/om_tuning.htm

(også mailet, ifald du ikke følger med i jura'en)
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil