/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ingen Brændte ventiler !!
Fra : Morten Juel


Dato : 22-06-02 15:43

Hejsa NG

Så kommer der lidt underholdning )
Jeg tog toppen af kawaen idag, den havde ingen revnede ventiler pudsigt nok,
udstødningsventilerne var dog hvide, og hælder man væske i 3 af dem, siver
det også ud stille og roligt.. hvad gør en klog så ?? tager man bare
ventilerne ud og sliber dem med slibemiddel engang ? eller skal man købe 3
nye og sætte i ? har i nogle gode ideer ?
har i også ideer til hvordan man tager ventilerne af ? jeg havde tænkt på at
tage en 24mm top og skære den istykker, så man kunne komme til med en pincet
og tage låseringen af ventilen.. nogle bedre forslag ??

--
Mvh
Morten
Golf II GTI til salg for 13000,- på http://starchild.dk/golf
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig



 
 
D@n Dethlefsen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 22-06-02 17:35

> Så kommer der lidt underholdning )
> Jeg tog toppen af kawaen idag, den havde ingen revnede ventiler pudsigt
nok,
> udstødningsventilerne var dog hvide, og hælder man væske i 3 af dem, siver
> det også ud stille og roligt.. hvad gør en klog så ?? tager man bare
> ventilerne ud og sliber dem med slibemiddel engang ? eller skal man købe 3
> nye og sætte i ? har i nogle gode ideer ?
> har i også ideer til hvordan man tager ventilerne af ? jeg havde tænkt på
at
> tage en 24mm top og skære den istykker, så man kunne komme til med en
pincet
> og tage låseringen af ventilen.. nogle bedre forslag ??
>

Jeg ville aflevere topstykket hos den lokale "cylinderservice", de vil så
kunne afgøre om der skal nye ventiler i eller det er nok at slibe de
eksisterende, i sammen omgang kunne de så også planslibe topstykket, hvilket
er nødvendigt få en tæt toppakning.

Husk at montere nye "paraply" pakninger.

Husk at chekke om der er revner i topstykket fra tændrørshullet ud mod bolt
hullerne, det er så vist jeg husker en svaghed på denne model.

--
mvh
Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Morten Juel (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 22-06-02 18:06

> Jeg ville aflevere topstykket hos den lokale "cylinderservice", de vil så
> kunne afgøre om der skal nye ventiler i eller det er nok at slibe de
> eksisterende, i sammen omgang kunne de så også planslibe topstykket,
hvilket
> er nødvendigt få en tæt toppakning.
Argh nej jeg gidder ikke kaste flere K efter et topstykke hvis jeg kan lave
det selv !

> Husk at montere nye "paraply" pakninger.
skal nok

> Husk at chekke om der er revner i topstykket fra tændrørshullet ud mod
bolt
> hullerne, det er så vist jeg husker en svaghed på denne model.
har luret, men kan ingen se

Mvh
Morten



origo@earthling.net (22-06-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 22-06-02 22:12


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> wrote in message
news:af2aen$cne$1@sunsite.dk...
> Argh nej jeg gidder ikke kaste flere K efter et topstykke hvis jeg kan
lave
> det selv !
Tror du så du kan det, endsige vurdere hva som er nødvendig?

> har luret, men kan ingen se
Selvsagt, det kan man sjeldent se med det blotte øye.


JS



Armand (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-06-02 00:17


<origo@earthling.net> skrev i en news:af2p7j$q4j$1@news.cybercity.dk...
>
> > har luret, men kan ingen se
> Selvsagt, det kan man sjeldent se med det blotte øye.

En utæthed på udstødningssiden kan også skyldes at ventilhovederne er
let
bukkede (p.g.a. kontakt med stemplet på et tidspunkt og dét er svært at
se uden at have ventilen i hånden!

--
Armand.






Morten Juel (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 24-06-02 06:48

oki, det vil jeg lige chekke også )

Mvh
Morten



Ib Jakobsen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 24-06-02 17:30

Armand wrote:

> <origo@earthling.net> skrev i en news:af2p7j$q4j$1@news.cybercity.dk...
> >
> > > har luret, men kan ingen se
> > Selvsagt, det kan man sjeldent se med det blotte øye.
>
> En utæthed på udstødningssiden kan også skyldes at ventilhovederne er
> let
> bukkede (p.g.a. kontakt med stemplet på et tidspunkt og dét er svært at
> se uden at have ventilen i hånden!

Sker der da så ikke noget med spillerummet?. Ledende, til grænsene ironisk
spørgsmål.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-06-02 21:54


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3D1748FE.B42858B1@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > <origo@earthling.net> skrev i en
news:af2p7j$q4j$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > > har luret, men kan ingen se
> > > Selvsagt, det kan man sjeldent se med det blotte øye.
> > En utæthed på udstødningssiden kan også skyldes at ventilhovederne
er
> > let
> > bukkede (p.g.a. kontakt med stemplet på et tidspunkt og dét er svært
at
> > se uden at have ventilen i hånden!
> Sker der da så ikke noget med spillerummet?. Ledende, til grænsene
ironisk
> spørgsmål.

Tjaeh - Måske at der er et par ting der efterhånden begynder at hænge
sammen omkring GPZ'ens problemer :-/

--
Armand.



Ib Jakobsen (26-06-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 26-06-02 20:32

Armand wrote:

>
> > Sker der da så ikke noget med spillerummet?. Ledende, til grænsene
> ironisk
> > spørgsmål.
>
> Tjaeh - Måske at der er et par ting der efterhånden begynder at hænge
> sammen omkring GPZ'ens problemer :-/

Bøjede ventiler giver sort spillerum. Så har man da en lille formodning om
der er noget galt.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (26-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-06-02 22:00


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3D1A16AF.2D3AFA9C@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> >
> > > Sker der da så ikke noget med spillerummet?. Ledende, til grænsene
> > ironisk
> > > spørgsmål.
> >
> > Tjaeh - Måske at der er et par ting der efterhånden begynder at
hænge
> > sammen omkring GPZ'ens problemer :-/
>
> Bøjede ventiler giver sort spillerum. Så har man da en lille
formodning om
> der er noget galt.

Og var problemet ikke såvel kompressionsmangel, som ventil-larm???

--
Armand.



Ib Jakobsen (27-06-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 27-06-02 19:07

Armand wrote:

> Og var problemet ikke såvel kompressionsmangel, som ventil-larm???

Efterhånden er tråden blevet så lang, at jeg ikke erindrer det med klapren.
Men var der det?.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



D@n Dethlefsen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 22-06-02 22:29

> Argh nej jeg gidder ikke kaste flere K efter et topstykke hvis jeg kan
lave
> det selv !
>
> > Husk at montere nye "paraply" pakninger.
> skal nok
>
> > Husk at chekke om der er revner i topstykket fra tændrørshullet ud mod
> bolt
> > hullerne, det er så vist jeg husker en svaghed på denne model.
> har luret, men kan ingen se
>

Jeg kan godt forstå at du ikke gider smide mange Kkr.- efter topstykket, men
kan du selv
gennemskue hvad der skal laves før det hele er OK ?, fordelen ved at bruge
"cylinderservice"
er jo bl.a at du får garanti for at tingene bliver lavet med det rigtige
værktøj og de giver vel også garanti på deres arbejde, gider du skille
modellen af endnu engang bare fordi du lige ville "spare" nogle kroner ?. Du
kan jo altid prøve at ringe og få et tilbud havd det ville koste !
Du har vel også målt/chekket om stempler/cylinder er OK endnu, når du nu har
tingene skilt af ?
Jeg mener at et gammelt "husmands" trick var at hælde mælk i et topstykket
når det står på hovedet (kræver tætte ventiler) for at se om det er revnet
;>)

--
mvh
Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Lars Molnit (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 24-06-02 09:51


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> wrote in message
news:af2aen$cne$1@sunsite.dk...
> > Jeg ville aflevere topstykket hos den lokale "cylinderservice", de vil

> > kunne afgøre om der skal nye ventiler i eller det er nok at slibe de
> > eksisterende, i sammen omgang kunne de så også planslibe topstykket,
> hvilket
> > er nødvendigt få en tæt toppakning.
> Argh nej jeg gidder ikke kaste flere K efter et topstykke hvis jeg kan
lave
> det selv !

Og har du til dags dato bevist at du kan det selv ??? mon ik du bare
skal betale de basseøre, og få den fikset af en fagmand for en gangs skyld,
det er jo syndt for den kværn at du ødelægger den som du gjorde det med dine
2 foregående for at spare noge håndøre :(

VH
Lars Molnit
P.S. Hva er gået i stykker siden GTI'en er til salg ???



Morten Juel (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 24-06-02 11:44

> Og har du til dags dato bevist at du kan det selv ???
haha, du ved ingenting..

> det er jo syndt for den kværn at du ødelægger den som du gjorde det med
dine
> 2 foregående for at spare noge håndøre :(
hvilke 2 ?? GT'eren havde jeg kun haft en cylinder af på, og den kørte 100%
da jeg solgte den !
Min Honda kørte også 100% da jeg solgte den !
Min seca manglede kun udstødningspakning og beslag + lygteindsats, eller var
den iorden også !
Så lad være med at ævle om lamme ting i NG !

> P.S. Hva er gået i stykker siden GTI'en er til salg ???
intet, jeg har bare også en sort jeg er ved at sætte istand !

/Juel



Lars Molnit (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Lars Molnit


Dato : 24-06-02 14:02

> > det er jo syndt for den kværn at du ødelægger den som du gjorde det med
> dine
> > 2 foregående for at spare noge håndøre :(
> hvilke 2 ?? GT'eren havde jeg kun haft en cylinder af på, og den kørte
100%
> da jeg solgte den !

Gjorde den det ??? jeg nåede ikke engang hjem, før den havde kogt
batteriet over, pga... du ikke kan stille et mekanisk laderelæ, det gav over
20Volt konstant.

Den ene cyll. du havde taget af, sad ikke engang fast, fordi dine små
dejarme var for svage til at skrue den fast, samt ikke havde monteret
pakninger, eller noget som der skulle være...

> Min Honda kørte også 100% da jeg solgte den !
> Min seca manglede kun udstødningspakning og beslag + lygteindsats, eller
var
> den iorden også !

Øh, ja, efter du måtte montere en anden motor fra et tysk lig, fordi
dine skruefingre havde smadret den første motor til det uredelige...

> Så lad være med at ævle om lamme ting i NG !

Nø, jeg gør da opmærksom på førstegangsbrugere, over at man ikke skal
købe af 10 tommelfingre datamekaniker skrue børger som dig, hvis de vil ha
en maskine som kan holde mere end 1 år, uden hovedrenovering, og fejl
eftersyn for alle de steder du har pillet.

VH
Lars Molnit

>
> > P.S. Hva er gået i stykker siden GTI'en er til salg ???
> intet, jeg har bare også en sort jeg er ved at sætte istand !
>
> /Juel
>
>



Morten Juel (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 24-06-02 19:31

> Gjorde den det ??? jeg nåede ikke engang hjem, før den havde kogt
> batteriet over, pga... du ikke kan stille et mekanisk laderelæ, det gav
over
> 20Volt konstant.
tjaa, den virkede fint på min tur til jylland, hvad mere kan jeg sige..

> Den ene cyll. du havde taget af, sad ikke engang fast, fordi dine små
> dejarme var for svage til at skrue den fast, samt ikke havde monteret
> pakninger, eller noget som der skulle være...
ja det ævler du jo om !

> Øh, ja, efter du måtte montere en anden motor fra et tysk lig, fordi
> dine skruefingre havde smadret den første motor til det uredelige...
suk, moller jeg fatter ikke hvordan du kom igennem htx..

> Nø, jeg gør da opmærksom på førstegangsbrugere, over at man ikke skal
> købe af 10 tommelfingre datamekaniker skrue børger som dig, hvis de vil ha
> en maskine som kan holde mere end 1 år, uden hovedrenovering, og fejl
> eftersyn for alle de steder du har pillet.
suk igen

/Juel



-[ F e r ]- (25-06-2002)
Kommentar
Fra : -[ F e r ]-


Dato : 25-06-02 01:07


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> skrev i en meddelelse
news:af7o5a$c2o$1@sunsite.dk...




> > Den ene cyll. du havde taget af, sad ikke engang fast, fordi dine
små
> > dejarme var for svage til at skrue den fast, samt ikke havde monteret
> > pakninger, eller noget som der skulle være...
> ja det ævler du jo om !
>

Tjae... så den cyl, der rystede sig løs... damn.... når men ud over det,
hvorfor var der ingen bundpakning i den cyl?



> > Øh, ja, efter du måtte montere en anden motor fra et tysk lig, fordi
> > dine skruefingre havde smadret den første motor til det uredelige...

> suk, moller jeg fatter ikke hvordan du kom igennem htx..

Tjae... manden er da på en videregående udd nu????







Moller (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 25-06-02 09:49

> > > Den ene cyll. du havde taget af, sad ikke engang fast, fordi dine
> små
> > > dejarme var for svage til at skrue den fast, samt ikke havde monteret
> > > pakninger, eller noget som der skulle være...
> > ja det ævler du jo om !
> >
>
> Tjae... så den cyl, der rystede sig løs... damn.... når men ud over det,
> hvorfor var der ingen bundpakning i den cyl?

Morten ved jo ikke hva pakninger er genneralt til for :)

> > > Øh, ja, efter du måtte montere en anden motor fra et tysk lig,
fordi
> > > dine skruefingre havde smadret den første motor til det uredelige...
>
> > suk, moller jeg fatter ikke hvordan du kom igennem htx..
>
> Tjae... manden er da på en videregående udd nu????

Hov hov... du glemte lige at nævne de andre ting... jeg lavede mine
rapporter selv, og copieret dem ikke fra andre... både mit Teknik, og
Teknologi project, var lavet fra scrats, og ikke en kopi af noget fra et
elektronik blad... ja, man kan kun undre sig over at htx ikke var skrappere
over FreeLoadere som MJ... nå ja, MJ hva blev der af stumtjeneren *GGG* nu
vi hiver frem i gamle dage *GGG*

VH
Moller
Som lige har fået afvide hans Tun udstødning er sendt afsted, samt lige
af lavet sit eget oliemåleglas i messing ... mere info der senere :)



Mads Stetter (25-06-2002)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 25-06-02 13:39


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:af9aom$106s$1@news.cybercity.dk...
>
> Hov hov... du glemte lige at nævne de andre ting... jeg lavede mine
> rapporter selv, og copieret dem ikke fra andre... både mit Teknik, og
> Teknologi project, var lavet fra scrats, og ikke en kopi af noget fra et
> elektronik blad... ja, man kan kun undre sig over at htx ikke var
skrappere
> over FreeLoadere som MJ... nå ja, MJ hva blev der af stumtjeneren *GGG* nu
> vi hiver frem i gamle dage *GGG*
>
> VH
> Moller
> Som lige har fået afvide hans Tun udstødning er sendt afsted, samt
lige
> af lavet sit eget oliemåleglas i messing ... mere info der senere :)
>

Kan du ikk pakke dit barnesnak sammen og skriv en mail til ham privat eller
gå ud at ring på ved ham så i kan få snakket!

For du er ikk særlig klog at høre på...

ellers kan i smutte i dk.bla.bla.mudderkast


--
Mvh Mads Stetter
DT125R
RF400R



Armand (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-06-02 21:25


D@n Dethlefsen <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3d14a7ec$0$680$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> Husk at chekke om der er revner i topstykket fra tændrørshullet ud mod
bolt
> hullerne, det er så vist jeg husker en svaghed på denne model.

- - - - ud imod udstødnings ventil-sæderne, plejer det da at være!

--
Armand.



Morten Juel (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 24-06-02 06:48

Oki det chekker jeg også så

Mvh
Morten



D@n Dethlefsen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 24-06-02 18:44

> - - - - ud imod udstødnings ventil-sæderne, plejer det da at være!
>

60 cm fejl, beklager

--
mvh
Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



S@nd (22-06-2002)
Kommentar
Fra : S@nd


Dato : 22-06-02 18:36

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> skrev i en meddelelse
news:af222c$ora$1@sunsite.dk...
....
> Jeg tog toppen af kawaen idag, den havde ingen revnede ventiler pudsigt
nok,
> udstødningsventilerne var dog hvide, og hælder man væske i 3 af dem, siver
> det også ud stille og roligt.. hvad gør en klog så ?? tager man bare
> ventilerne ud og sliber dem med slibemiddel engang ? eller skal man købe 3
> nye og sætte i ? har i nogle gode ideer ?
....
Det er svært at sige før ventilerne er afmonteret, hvorefter du kan se
hvordan ventiler og sæder har det, om det evt. er "mus" (små huller) i
ventilens anlægsflade.

Køb noget slibepasta (Carborundum) og et slibesæt (træpind med sugekop i
hver ende) og tegn 4 kridtstreger på ventilens anlægsflade. Sæt ventilen i
hullet og drej ventilen, mens du presserpå ventilen. Herefter vil du kunne
se på kridtstregerne, hvor utætheden er. Derëfter sliber du med pasta og
kontrollerer igen med kridtstregen.

....
> har i også ideer til hvordan man tager ventilerne af ? jeg havde tænkt på
at
> tage en 24mm top og skære den istykker, så man kunne komme til med en
pincet
> og tage låseringen af ventilen.. nogle bedre forslag ??
....
Det vil være en god ide at låne en "ventilgaffel", hvor den ene arm holder
ventilhovedet og den anden presser fjederen sammen og med en magnet kan man
hurtigt fjerne låsene.

Mvh. S@nd
|| Bol d'Or ||



Morten Juel (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 23-06-02 09:54

Ok, mange tak for infoen jeg tror jeg vil prøve med en 24mm nøgle og en
pressetvinge

Men fedt det med kridtet

--
Mvh
Morten
Golf II GTI til salg for 13000,- på http://starchild.dk/golf
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig



Orla Pedersen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 23-06-02 14:19


Morten Juel skrev i meddelelsen ...
>Ok, mange tak for infoen jeg tror jeg vil prøve med en 24mm nøgle og en
>pressetvinge
>
>Men fedt det med kridtet



Glem nu ikke at Du endnu _ikke_ har fundet fejlen der er årsag til den
manglende kompression, endsige den dårlige motorgang Det gælder al
fejlfinding, hold snitterne væk indtil Du ved hvad problemet er !!! Nu har
Du allerede forspildt muligheden for at høre om der reelt slap kompression
ud ved ventilerne, eller ned ved stempelringene. Havde maskinen været samlet
kunne man høre hvor luften slap ud. At der løber en lille smule vædske ud
ved ventilerne forklarer _ikke_ hvorfor der er mekanisk "klapren"

mvh
Orla

>
>--
>Mvh
>Morten
>Golf II GTI til salg for 13000,- på http://starchild.dk/golf
>Golf II GTI --- http://golf2.dk
>GPZ 750
>
>Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig
>
>



Morten Juel (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 23-06-02 15:19


> Glem nu ikke at Du endnu _ikke_ har fundet fejlen der er årsag til den
> manglende kompression, endsige den dårlige motorgang Det gælder al
> fejlfinding, hold snitterne væk indtil Du ved hvad problemet er !!! Nu har
> Du allerede forspildt muligheden for at høre om der reelt slap kompression
> ud ved ventilerne, eller ned ved stempelringene. Havde maskinen været
samlet
> kunne man høre hvor luften slap ud. At der løber en lille smule vædske ud
> ved ventilerne forklarer _ikke_ hvorfor der er mekanisk "klapren"
Nej, men det forklare hvorfor der manglede kompresion, og når jeg har det
hele af anyway, så chekker jeg ventilspillerum samtidigt !

--
Mvh
Morten
Golf II GTI til salg for 13000,- på http://starchild.dk/golf
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig



Orla Pedersen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 23-06-02 16:36


Morten Juel skrev i meddelelsen ...
>
>> Glem nu ikke at Du endnu _ikke_ har fundet fejlen

>Nej, men det forklare hvorfor der manglede kompresion,

Næppe ! og da slet ikke i den grad Du har målt, tag nu og find den fejl
inden Du monterer toppen igen ! Havde ventilen været så utæt som din
kompressionstest viste, så havde den været brændt væk for længe siden. Tjek
ventilspillerum _inden_ Du skiller skidtet ad, ellers kan Du ikke udelukke
det som fejl heller.

mvh
Orla


>--
>Mvh
>Morten
>Golf II GTI til salg for 13000,- på http://starchild.dk/golf
>Golf II GTI --- http://golf2.dk
>GPZ 750
>
>Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig
>
>



Armand (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-06-02 21:31


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> skrev i en
news:af4l0u$srv$1@sunsite.dk...
>
> > ......Nu har Du allerede forspildt muligheden for at høre om der
reelt slap
> > kompression ud ved ventilerne, eller ned ved stempelringene.
> > Havde maskinen været samlet kunne man høre hvor luften slap ud. At
der
> > løber en lille smule vædske ud ved ventilerne forklarer _ikke_
hvorfor der er
> > mekanisk "klapren"
> Nej, men det forklare hvorfor der manglede kompresion, og når jeg har
det
> hele af anyway, så chekker jeg ventilspillerum samtidigt !

Hvis du allerede har set ventilhovederne, er det sågu' da forsent at
checke ventilspillerummet! :-|

--
Armand.




Morten Juel (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 24-06-02 06:49

er det ikke bare at sætte knastakslerne på igen ??


Mvh
Morten



Asger Steffensen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 23-06-02 16:03


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> skrev i en meddelelse
news:af420p$ben$1@sunsite.dk...
> Ok, mange tak for infoen jeg tror jeg vil prøve med en 24mm nøgle og
en
> pressetvinge
>
Brug en stump ½ tomme vandrør i stedet for at ødelægge en 24 mm top. Det er
også nemmere at save i.

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.



Morten Juel (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 23-06-02 21:36

hmm, takker, det må jeg lige finde på work imorgen ! )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI til salg for 13000,- på http://starchild.dk/golf
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig



Stig Thomsen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Stig Thomsen


Dato : 23-06-02 21:47

Hej Morten .

Hvis du er interesseret , har jeg en hjemmelavet ventiltang du kan låne .

M.v.h.

Stig Thomsen (4690)




"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> skrev i en meddelelse
news:af5b5h$o5m$1@sunsite.dk...
> hmm, takker, det må jeg lige finde på work imorgen ! )
>
> --
> Mvh
> Morten
> Golf II GTI til salg for 13000,- på http://starchild.dk/golf
> Golf II GTI --- http://golf2.dk
> GPZ 750
>
> Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig
>
>



Morten Juel (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 24-06-02 06:53

mail sendt



Stig Thomsen (26-06-2002)
Kommentar
Fra : Stig Thomsen


Dato : 26-06-02 20:17

Morten , din mail adresse virker ikke .


M.v.h.

Stig Thomsen


"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPSstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d16b396$0$1381$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> mail sendt
>
>



Armand (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-06-02 00:18


S@nd <ape@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3d14b5cc$0$14595$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> skrev i en meddelelse
> news:af222c$ora$1@sunsite.dk...
> ...
> > har i også ideer til hvordan man tager ventilerne af ? jeg havde
tænkt på
> > at tage en 24mm top og skære den istykker, så man kunne komme til
med en
> > pincet og tage låseringen af ventilen.. nogle bedre forslag ??
> Det vil være en god ide at låne en "ventilgaffel", hvor den ene arm
holder
> ventilhovedet og den anden presser fjederen sammen og med en magnet
kan man
> hurtigt fjerne låsene.

Nu har snakken kun drejet sig om afmontering; men der kommer jo også en
genmontering af ventillåsene, og dér er det næsten umuligt at stå ene
mand med jobbet uden rette ventilværktøj!
Jeg er næsten sikker på at Harald Nyborg sælger et brugbart værktøj, så
prøv at få fat i deres katalog (det ser ikke ud til at HN har opdaget at
vi er i et nyt
årtusinde, eftersom at der ikke er nogen on-line mulighed!!)

Men snakker vi om afmontering her og nu så er det perfekte værktøj en
10mm topnøgle på den lange forlænger, hvormed man kan slå låsene af med
højest et par bestemte gok!
Lidt(!) fedt i topnøglen fanger låsene så man ikke efterfølgende skal
til at fiske efter dem !!

--
Armand.





Morten Juel (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 24-06-02 07:00

> Nu har snakken kun drejet sig om afmontering; men der kommer jo også en
> genmontering af ventillåsene, og dér er det næsten umuligt at stå ene
> mand med jobbet uden rette ventilværktøj!
> Jeg er næsten sikker på at Harald Nyborg sælger et brugbart værktøj, så
> prøv at få fat i deres katalog (det ser ikke ud til at HN har opdaget at
> vi er i et nyt
> årtusinde, eftersom at der ikke er nogen on-line mulighed!!)
Der er ol mulighed på HN, men når man søger så har de kun ventilslibemiddel,
men det sakl jeg jo også bruge... spørgsmålet er om Biltema har en, det må
jeg lige lure..

> Men snakker vi om afmontering her og nu så er det perfekte værktøj en
> 10mm topnøgle på den lange forlænger, hvormed man kan slå låsene af med
> højest et par bestemte gok!
> Lidt(!) fedt i topnøglen fanger låsene så man ikke efterfølgende skal
> til at fiske efter dem !!
synes nu ellers jeg har gokket den, men jeg tør ikke volde den, så jeg vil
hellere ha noget værktøj

Mvh
morten



Armand (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-06-02 15:38


Morten Juel <mp@mail1.OSTEPOPSstofanet.dk> skrev i en
news:3d16b565$0$1380$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> >
> > Men snakker vi om afmontering her og nu så er det perfekte værktøj
en
> > 10mm topnøgle på den lange forlænger, hvormed man kan slå låsene af
med
> > højest et par bestemte gok!
> > Lidt(!) fedt i topnøglen fanger låsene så man ikke efterfølgende
skal
> > til at fiske efter dem !!
> synes nu ellers jeg har gokket den, men jeg tør ikke volde den, så jeg
vil
> hellere ha noget værktøj

Det skal du jo alligevel også bruge senere!
Men metoden med gokket er sikker nok:
10'er (eller let større) -topnøglen lægges på ventiltallerkenen således
at der er plads til at ventilstammen kan stikke op i topnøglen når man
igennem gokket slår fjederen sammen.
Gokket skal nødvendigvis have en kraft så fjederen presses de ca. 10 mm
sammen, som er nødvendigt for at blotlægge låsene!

Klart at du er forsigtig med en så tilsyneladende radikal metode; men
når man første gang har opnået at stå med de fritslåede låse, er man
ikke længere i tvivl - Ren Ahaaa-oplevelse (tm)!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste