At være slave.
Fra : Flemming Jensen

Dato : 22-06-02 14:39

Hej alle.

Jeg er en fyr fra København, som er en ægte slavesjæl.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om andre slavers oplevelser, men især kunne
jeg tænke mig at høre fra seriøse herskerinder (jeg ved at I findes derude!
*S*) og herskere og høre om jeres fantasier. Hvad tænder I på at gøre ved
slaver....?

Jeg tænder selv meget på kvinder/mænd i støvler (meget gerne
læderridestøvler), som jeg så skal slikke rene og der bliver trådt på mig.
Jeg elsker at blive ydmyget totalt!

Jeg er selv i et meget seriøst SM-forhold med verdens skønneste og
sadistiske herskerinde, som udsætter mig for mange smertende og ydmygende
ting - og hendes fantasi fejler ikke noget!

Skriv evt. til mig på: Fetich54@hotmail.com

Ydmyg slavehilsen

"Flemming"

Fra : Chokmah

Dato : 22-06-02 16:19

On Sat, 22 Jun 2002 15:39:11 +0200, "Flemming Jensen"
<Fetich54@hotmail.com> wrote:

>Hej alle.
>
>Jeg er en fyr fra København, som er en ægte slavesjæl.

well fred være med det men som du kan se i overskriften så står
der :snak.seksualitet og ikke opslag.seksualitet prøv
dk.opslag.perosnelig tror jeg den heder

MvH
Bo M Mogensen

fut :dk.snak.off-topic
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Britta

Dato : 22-06-02 16:48

> Skriv evt. til mig på: Fetich54@hotmail.com

Hvorfor ikke i gruppen? Jeg ved at mange vil være interesserede i
emnet.

Venligst,
Britta

Fra : Bo Warming

Dato : 22-06-02 17:13

"Britta" <briped@gmx.net> wrote in message

> Hvorfor ikke i gruppen? Jeg ved at mange vil være interesserede i
> emnet.

Enig. Men af en netcop at være, er Chokmah rimelig venlig, så mon ikke folk
klogt blæser på den frivilige vejledning, især hvis der svares interessant.
Adresseudveksling er måske ikke noget, der bør opfylde dss, men giv det en
chance -
HVIS slavedrengen gør dss til en filial af Pædofilklubben (eller det
skræmmebillede som TV2 skabte af denne), så sætter dss-stamkunderne jo bare
et killfilter på ham, hver især, i al stilhed, og så er dette bagatelproblem
klaret.

Fra : Ally

Dato : 22-06-02 17:46

Jeg havde svoret, at jeg aldrig, aldrig, aldrig ville svare på et indlæg af
Bo Warming... men denne kan jeg sgu ikke lade være med at svare på!

> [...]
folk
> klogt blæser på den frivilige vejledning, især hvis der svares

Det er ikke Chokmah's indlæg, du svarer på, men Brittas.

> [...]
bare
> et killfilter på ham, hver især, i al stilhed, og så er dette

Øhm... ved ikke, om du er seksuel analfabet, men at være slave har ikke en
prut at gøre med pædofili.

Med venlig hilsen

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Chokmah

Dato : 22-06-02 18:52

On Sat, 22 Jun 2002 18:45:43 +0200, "Ally" <quincy_md@hotmail.com>
wrote:

HI Ally

>Jeg havde svoret, at jeg aldrig, aldrig, aldrig ville svare på et indlæg af
>Bo Warming... men denne kan jeg sgu ikke lade være med at svare på!

nej men det har du Øhh heller ikke gjort både jeg og Britta svare på
det sammen indlæg :
som er en herre der efterlyser en og piske eller få piske af jeg kan
ikke lige huske det bootom line - det er et opslag jeg forslår han
retter sit opslag i en opslags gruppe og Britta forslår at han skriver
om sine lyster... det er what_so_ever rigtigt at BW beskylder mig for
at være slave i et andet samenhæng - hvor det åbenbart ikke har ligget
mig tilstrækeligt på sinde at omgåes dansk lov mener jeg ... jeg er
ikke helt sikker på samenhænget - jeg mener også Holberg m.fl var
temliigt indvoldveret i samenhænget ?

MvH
Bo M Mogensen/ Chokmah

fut :dk.snak.snik

Fra : Ally

Dato : 22-06-02 19:15

> HI Ally

Hej Bo! Jeg tillader mig lige at droppe futten, for jeg er ikke enig i dig
i, at det oprindelige indlæg er offtopic.

> nej men det har du Øhh heller ikke gjort både jeg og Britta svare på
> det sammen indlæg :

Undskyld Bo, men jeg forstår ikke helt, hvad du mener. Jeg svarede på et
indlæg, skrevet af Bo Warmning, som jeg også har citeret i mit svar.

> [...]
> mig tilstrækeligt på sinde at omgåes dansk lov mener jeg ... jeg er
> ikke helt sikker på samenhænget - jeg mener også Holberg m.fl var

Jeg kan ikke se, det oprindelige indlæg er offtopic. Der spørges efter
meninnger, oplevelser og fantasier. Han lever selv i et lykkeligt
SM-forhold. Hvordan kan du få det oprindelige indlæg til at være et opslag?

Med venlig hilsen

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Chokmah

Dato : 22-06-02 21:11

On Sat, 22 Jun 2002 20:15:19 +0200, "Ally" <quincy_md@hotmail.com>
wrote:

HI Ally

>Hej Bo! Jeg tillader mig lige at droppe futten, for jeg er ikke enig i dig
>i, at det oprindelige indlæg er offtopic.

jamen det er da helt i orden

>af
>
>Undskyld Bo, men jeg forstår ikke helt, hvad du mener. Jeg svarede på et
>indlæg, skrevet af Bo Warmning, som jeg også har citeret i mit svar.

Øhh ??? med denne emne linje ????

>Jeg kan ikke se, det oprindelige indlæg er offtopic. Der spørges efter
>meninnger, oplevelser og fantasier. Han lever selv i et lykkeligt
>SM-forhold. Hvordan kan du få det oprindelige indlæg til at være et opslag?

Hmm jeg tror nu vi taler om det samme indlæg postet den 22-06 kl 1539

starter med :
Hej alle.

Jeg er en fyr fra København, som er en ægte slavesjæl.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om andre slavers oplevelser, men især
kunne.....
af :On Sat, 22 Jun 2002 15:39:11 +0200, "Flemming Jensen"

citat slut -

det er da ikke BW ?
jamen du har sgu nok ret jeg er ekspert i at stirre mig blind på et
*problem*...........

men det er altså :On Sat, 22 Jun 2002 15:39:11 +0200, "Flemming
Jensen"

Britta og jeg svare på !
kan dte tænkes vi taler forbi hinanden ?

MvH
Bo M M

Fra : Bo Warming

Dato : 22-06-02 20:46

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message
> Øhm... ved ikke, om du er seksuel analfabet, men at være slave har ikke en
> prut at gøre med pædofili.

Partnernes forskel i magtfuldhed, er en væsentlig lighed i de omtalte to
slags atypisk erotik.
Jeg har altid gættet på at sex-slaver typisk er yngre/mindreårige end dem de
opvarter, men hvis du er mere lærd ud i det seksuelle alfabet, så belær mig.

De opfindsomme massemedier hævder, at pædofile udveksler slavedrenge og
koordinerer deres ondskab via klubsamvær og snedig chat og krypteret
internet-kommunkation

(som er så vildt avanceret at CIA, FBI, Interpol, James Bond og især
Københavns Politi må give op og er magtesløse! - hvis man overhovedet kan
stole på noget i TV, så er pædo- og slaveri-skurke så identiske som Satan og
Fanden,
- og Gud og Godhedsindustri ligger underdrejet, indtil straffene skærpes).

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 22-06-02 23:30

> Jeg har altid gættet på at sex-slaver typisk er yngre/mindreårige end dem de
> opvarter, men hvis du er mere lærd ud i det seksuelle alfabet, så belær mig.

Jeg har leget med slaver der var 10-20 år ældre end jeg, så der
forsvinder ligeheden lige med det vuns. Jeg har domineret personer
næsten dobbelt så gamle, men også nogle der var yngre end jeg. Det
afhænger af personen, _ikke_ alderen.

Pas på, du ikke blander pædofiles misbrug (med tilhørende fysisk
afstraffelse, pinsler og overgreb) af børn, sammen med S/M-lege hvor TPE
(total power exchange), 24/7-forhold og slavehold er indeholdt.
Det er to meget forskellige ting.

I S/M (alle former fra dominans, bondage, smæk og pisk til TPE og
24/7-forhold) foregår legen mellem to voksne personer, der begge er
fuldt ud klar over, hvad de er gået ind til. Det er et bevist valg at
slaven har valgt at være slave.

Det er noget pjat og passer ikke ind i den nuværende defination på S/M
at medierne kalder pædofiles overgreb mod børn for sadistiske og
sadomasokistiske. Det er rent og skær misbrug.

Pia

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-02 00:19

"Pia Klit Larholm" <pia@larholm.dk> wrote in message
> [...]

forsvinder ligeheden lige med det vuns. Jeg har domineret personer
næsten dobbelt så gamle, men også nogle der var yngre end jeg. Det

BW: Jeg er en som nævnt "seksuel analfabet", og glad for at blive belært
Jeg tænkte udfra TV2-vildledning og ikke i unge kvinder der dominerer ældre
mænd, men udfra Pædofil-klub-programmet, hvor det hele løs meget Allan Derry
Møller agtigt.
..
Ku du ha lyst at dominere mig? Du lyder striks.

Hilsen Bo Warming, cand.scient. arbejdsløs gymnasielærer, telefon 35861000

Fra : Flemming Jensen

Dato : 23-06-02 06:50

Hej igen.

Hvor er jeg glad for svaret fra Pia - det at være slave er naturligvis et
helt FRIVILLIGT og bevist valg mellem to voksne mennesker - som faktisk,
hvor underligt det måske lyder for nogle, respekterer hinanden som
mennesker!

Nå, men skal vi nu ikke få samtalen ind på det der var min oprindeligt ide -
nemlig at høre om andres erfaringer og fantasier? For mig er det at være
slave nemlig en livsstil og det kunne jo være spændende at høre om der er
andre slaver og/eller herskerinder/herskere, hvor SM også fylder særdeles
meget i deres liv!

mvh

Flemming

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-06-02 13:03

[Flemming Jensen | Sun, 23 Jun 2002 07:49:53 +0200]

> [...]
>andre slaver og/eller herskerinder/herskere, hvor SM også fylder særdeles

For min kærestev og jeg, er der lånte fjer fra S/M hverdagen i vores
rollespil - vi lever ikke som hersker/slave, men som en kombination af
kærester og "brødre", hvor jeg er den lidt dominerende storebror og han
er den lidt grænsesøgende lillebror.

Det er det første ordentlige forhold jeg har prøvet og også det første
forhold hvor der var noget rollespil af den slags, men kan kun sige at
det fungerer helt fremragende, og nærmere er noget der i den grad også
kan være med til at styrke vores forhold og binde os endnu tættere
sammen.

Bedst er det at alle vores venner ved at det også er en del af vores
forhold og kan pjatte med om det.

Mvh "Storebror" :)

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Henning

Dato : 23-06-02 16:04

Flemming Jensen <Fetich54@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Vi spiller ikke Jeopady i denne gruppe!
Læs nedenstående! SLAVE!

Henning, S/D
--
Klip det bort der ikke svares på, og svar under det der citeres
http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-06-02 08:21

Pia Klit Larholm <pia@larholm.dk> writes:

> [...]
> afstraffelse, pinsler og overgreb) af børn, sammen med S/M-lege hvor
> TPE (total power exchange), 24/7-forhold og slavehold er indeholdt.

Hov, kan jeg ikke lige få at vide hvad TPE og 24/7-forhold er?

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 23-06-02 09:35

Hejsa Trine

> Hov, kan jeg ikke lige få at vide hvad TPE og 24/7-forhold er?

TPE = total power exchange - altså et forhold hvor slaven/den
underkastende overgiver al kontrol med sit liv til sin hersker/herskerinde.
For nogle er det hovedsageligt på det seksuelle område, men andre gælder
det hele dagligdagen. Herskeren/-inden bestemmer alt fra huslige pligter
til økonomi og job.
Ofte laver de involverede partner en kontrakt, som evt. kan tidsbegrænse
forløbet. Slaven overgiver hele ansvaret for sig selv til sin hersker/-inde.
Jeg kender en gut i Norge som er TPE'r som har et helt harem (en 4-5
stykker) af slavinder. I praksis er han formynder for dem, tager sig af
dem, sørger for de får udlevet deres fantasier, bygger deres selvtillid
og styrke op, og når det på et tidspunkt er blevet "store og stærke", så
giver han dem fri og de kommer ud som meget stærkere mennesker. Pigerne
er virkelige glade for ham, og det ser ud til at være en god ordning.

24/7 forhold er et S/M forhold som foregår 24 timer om dagen, 7 dage om
ugen - altså hele tiden. Alt hvad slaven/den underkanstende gør og siger
er en del af legen, alt kan have konsekvenser. Men i 24/7 er slaven
stadig et selvstændigt individ som har sin egen økonomi og job mv.

TPE og 24/7 kan også kombineres, hvilket jeg er stødt på især hos
amerikanerne, hvor de virker mere ekstreme end i fredelige norden ;)

De mange S/M-ere ser S/M som en seksuel leg, som godt kan omfatte
dagligdagen. Fx. hvis min slave rækker tunge af mig mens vi sad i
bussen, så ville jeg huske på det, og når vi kom hjem, ville en straf falde.

For andre, som Flemming Jensen (hvad jeg fornemmer i al fald), så er S/M
og det at være slave en del af identiteten, en del af den måde man er på
hele tiden. Slaven tænker og føler sig som slave, også fx. på jobbet.
Altså så tæt på 24/7 som det i praksis kan lade sig gøre i Danmark, hvor
begge i et forhold ofte er nødt til at arbejde, børnene skal passes osv.

Det kan nok sammenlignes med de homoseksuelle der når de præsenterer sig
selv siger, "dav, jeg er lesbisk og hedder Helle"
Hvor andre ville sige "dav, jeg hedder Helle, jeg arbejder for firma
xxx, som xxx, og forresten, så er jeg lesbisk"

Der er stor forskel på, hvor stor del af ens indetitet det seksuelle fylder.

Pia

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-02 10:54

PKL: Ofte laver de involverede partner en kontrakt, som evt. kan
tidsbegrænse
forløbet. Slaven overgiver hele ansvaret for sig selv til sin hersker/-inde.

BW: Der er meget, som man i dagens Danmark ikke kan lave retsgyldige
kontrakter om - bl.a. slaveagtige forpligtelser.
Så det er vel et ydre ritual - som som det bryllup, som Glistrup vil bevare,
hvis han fik afskaffet ægteskabets retsvirkninger
"For sentimental reasons" er jo også OK

(Da Ekstrabladet i 1979 lavede løbesedler og forsideartikel om mig, med
grove løgne, indgik vi kompromis om, at de i stedet for retssag kunne lade
mig få optaget en kronik, og i denne fokuserede jeg på urimeligheden i, at
en sæddonor ikke kan sikres med underskrift fra den barnløse, om at hun
aldrig vil anlægge faderskabssag.
Det førte til at et halvt hundred mænd, der som jeg havde tilbudt sig som
sæddonorer på enkeltmands-basis, samledes under min organisation med mig som
ikke-anonym forgrundsfigur, og dem som valgmuligheder mht (oftest anonym)
sæddonor.)

At vor ondere-end-Goebbels statsmagt ikke ville og ikke vil tillade at give
retsgyldighed til kontrakt, der sikrer private sæddonor mod ½-million-smæk,
er selvfølgelig fordi de vil forkæle deres eget inkompetente lægemonopol

Konkurrenter skal ikke have fair play, men skal leve i terror mht at blive
flået, jvf EB-nyhedsartikel d.d.

At slavekontrakter ikke er det papir værd de er skrevet på, rent juridisk,
er vel også fordi statsmagten har os alle som slaver, og ikke ønsker at
overtrumfes.
---------
Der er måske ikke meget slave-underkastelse i mine meriter, men det betyder
ikke at min bøn til den magtfuldt skrivende Pia Klit Larholm om dominans -
dog ikke 24/7 - ikke er seriøs.
Ligesom direktører skulle have hang til SM, har jeg måske en skjult side -
det er ihvertfald en spændende fantasi, og en dygtig domina kan vel tackle
alt kryb, der lover ikke at have smil på læben (og evt tavshedspligt)..

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 23-06-02 11:14

> [...]
> Så det er vel et ydre ritual - som som det bryllup, som Glistrup vil bevare,
> hvis han fik afskaffet ægteskabets retsvirkninger

Det er rigtigt, at juridisk set har en kontrakt ingen gyldighed.

Men indenfor S/M-kredse har det sin store gyldighed.
Kontrakter bruges som en opremsning af en slaves (og herskerens/-indens)
forpligtelser, grænser, ønsker mm. Altså et meget praktisk dokument, der
giver grænser og rammer for, hvad forholdet skal og kan indeholde.
Kontrakten kan også bruges til, at beskrive hvilke konsekvenser givne
handlinger vil have - fx. slaven glemmer at lave kaffe til
herskeren/-inden, så koster det 5 slag med spanksrøret.

Hvis fx. slaven bryder sin kontrakt, er herskeren/-inden i sin fulde ret
til at opsige forholdet, så at sige "fyre slaven".
Hvis en hersker/-inde bryder sin kontrakt, er slaven fri til at gå og
finde sig en ny legekammerat.

Da kredsen af S/M'ere ofte er forholdsvis lille, kender alle mere eller
mindre alle, og det vil hurtigt rygtes hvis en part konsekvent bryder
kontrakter, og vedkommende vil så få svært ved at få nye legekammerater.

Kontrakter anvendes ofte i forhold, hvor partnerne ikke kender hinanden
godt eller i forhold, hvor S/M er en stærk livsstil, fx. den norske gut
jeg kender bruger kontrakter.

Fx. bruges kontrakter ikke ofte mellem ægtefolk og i faste parforhold,
for der kender man hinandes grænser og fantasier.

Et sted hvor en kontrakt er juridisk gyldig, vil være i den situation,
hvor du giver din fuldmagt til din hersker/-inde om brug af dine
økonomiske midler og des lige.

Pia

ps. undlad venligst at sende til min private e-mail, men nøjes med at
svare i gruppen. Jeg skal nok nå at læse det.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-02 11:59

Da kredsen af S/M'ere ofte er forholdsvis lille, kender alle mere eller
mindre alle, og det vil hurtigt rygtes hvis en part konsekvent bryder
kontrakter, og vedkommende vil så få svært ved at få nye legekammerater.

BW: Ja, det må gøre nas.
Lidt a la en dummebøde.

PKL Fx. bruges kontrakter ikke ofte mellem ægtefolk og i faste parforhold,
for der kender man hinandes grænser og fantasier.

At forrmulere sig skriftligt er at klare sine tanker - som "Pianisten" i den
fransk-østrigske film af dette navn, der søger at få sin halvhjertede
(SM)kæreste med på extreme fantasier, som hun har skrevet i langt brev. Jeg
har skrevet om denne Henrik-Ibsen-geniale ny film for en måneds tid siden på
dk.snak.seksualitet og dk.kultur.film

PKL: Et sted hvor en kontrakt er juridisk gyldig, vil være i den situation,
hvor du giver din fuldmagt til din hersker/-inde om brug af dine
økonomiske midler og des lige.

BW: Forærede kontanter er svære at trække tilbage, men en kontrakt om, at
alt andet end din husleje skal din herskerinde have i tyve år, vil dommer
(og bank) nok underkende - ligesom at ved en maniodepressivs storforbrug i
en mani-periode, kan man få handlerne til at gå retur

Hilsen Bo Warming 35861000 (crosspostning til afsender sker pr automatik med
min opsætning, glemmer jeg af sætte dette ud af kraft, så tak for
påmindelse)

Fra : Anita

Dato : 23-06-02 12:58

"Bo Warming" skrev

> [...]
automatik med
> min opsætning, glemmer jeg af sætte dette ud af kraft, så tak

Så lav en anden opsætning. Da det er fucking belastende! Tomas
har mindet dig om det, jeg har skrevet det til dig to gange på
usenet og en gang privat, og så fatter du det først nu? About
time!

/Anita

FUT: dk.snak.snik

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 23-06-02 22:37

> [...]
> år, vil dommer (og bank) nok underkende - ligesom at ved en
> maniodepressivs storforbrug i en mani-periode, kan man få handlerne

Nu vil de fleste kontrakter forløbe over et meget kortere tidsrum, og
hvis sagen endelig kom for en dommer, så var forholdet jo nok ødelagt i
forvejen, og det ville så være helt i orden, at kontrakten blev underkendt.

Pia

Fra : Ally

Dato : 22-06-02 17:40

> Hej alle.

Hej med dig

> [...]
derude!
> *S*) og herskere og høre om jeres fantasier. Hvad tænder I på at gøre ved

Jeg troede tidligere, jeg også var slave. Masochisme har altid tændt mig, og
deraf troede jeg, at jeg ville tændt vildt på at være underlagt en
herskerinde. Jeg prøvede det for nogle måneder siden, og det var skide
spændende... men jeg opdagede, at jeg ikke tændte på det. Jeg blev bundet
op, og der blev brugt pisk, spanskrør osv. Det var en fed oplevelse, men jeg
tændte aldrig på det. Der var intet sex imellem os, kun ganske få
berøringer, og jeg tror, det er dér, årsagen ligger. Det var simpelthen alt
for aseksuelt for mig. Jeg tænder stadig vildt på masochisme, men det skal
være som en del af den seksuelle akt... ellers siger det mig ingenting.

> Jeg tænder selv meget på kvinder/mænd i støvler (meget gerne
> læderridestøvler), som jeg så skal slikke rene og der bliver trådt på mig.
> Jeg elsker at blive ydmyget totalt!

Jeg er fetishist, så jeg tænder vildt på kvinder i højhælede støvler og
sko... men derfra og til at slikke dem rene er der nu et stykke vej for mig.

> Jeg er selv i et meget seriøst SM-forhold med verdens skønneste og
> sadistiske herskerinde, som udsætter mig for mange smertende og ydmygende
> ting - og hendes fantasi fejler ikke noget!

Inkluderer det også rengøring og lign.? For dér hopper min pickup af. Jeg
forstår ikke, hvorfor nogle kan blive ophidset af at blive beordret til at
vaske gulv, ordne opvask eller lign. Måske derfor, jeg ikke ville egne mig
som slave *G*.

> Skriv evt. til mig på: Fetich54@hotmail.com

No way José! Du spørger i gruppen... så får du også svar i gruppen

> Ydmyg slavehilsen

Det behøver du såmænd ikke overfor mig

De venligste og-alt-det-der

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Flemming Jensen

Dato : 22-06-02 18:54

Hej igen.

Jo for os er det også en del af legen, at jeg skal tjene min herskerinde med
mange dagligdags gøremål - såsom: rengøring, græsslåning, indkøb m.v. (Det
skal lige nævnes, at vi bor ikke sammen). Det tænder mig ikke direkte at
gøre disse ting, men da vi har et meget seriøst SM-forhold på "et højt
niveau" så er disse opgaver en helt naturlig del af det at være slave for en
dejlig herskerinde. Jeg kan bedst forklare det med, at hun derved hele tiden
kontrollerer mig og viser sin magt over mig. Når vi så leger mere direkte så
er med pisk, bondage, gummitøj og f.eks. åndedrætskontrol. (Det skræmmer
sikkert nogle og jeg gør det også kun fordi det naturligvis tænder mig MEGET
og at jeg kan stole 100% på min herskerinde - ellers ville det aldrig komme
på tale at lade et andet menneske bestemme, hvornår jeg må trække vejret).

mvh Flemming