Webspeed/Mac/Ftp-problemer!
Fra : spurv

Dato : 22-06-02 14:47

Hej hej.

Jeg har webspeed, og kører på en Mac.

Jeg har nu fået oprettet min hjemmside, og er igang med at uploade filer.
Jeg har prøvet både med Fetch og Transmit, og uploadningen går problemfrit.
Men når jeg er færdig, har logget ud, og logger ind igen er filerne VÆK!.
MEN...hvis jeg prøver at checke fra min browser, f.eks. på et billede jeg
lige har uploadet, så kan jeg se at det ligger der og bliver vist i
browseren. Frustrerende!

Jeg prøvede at ringe til Webspeed support, men de har kun
"betalings-support" på hjemmesider, hvilket lige bonner 250,-, og det syntes
jeg er for latterligt.

Jeg er ret erfaren bruger af internetttet, og jeg mener ikke der er noget
galt med mine ftp-programmer. Jeg har prøvet at logge ind på ca. 4 andre
servere, og der er ingen problemer; der kan jeg sagtens se hvad der ligger
af filer. Men... når jeg så logger tilbage på min TDC hjemmeside, så er der
ingen filer igen! Selvom jeg jo ved at de er der!

Har nogen haft det samme problem, og/eller kender en løsning på det?

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 24-06-02 23:52

spurv <spurv@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
> browseren. Frustrerende!
>
> Har nogen haft det samme problem, og/eller kender en løsning på det?

Samme her (bruger Dreamweaver 4's "sitemanager").

Første gang jeg tilsluttede, fik jeg iøvrigt en besked om, at
Dreamweaver ikke kunne synkronisere tidspunkt med serveren. Det betyder,
at tidspunktet i kolonnen "Modified", for de lokale filer, stilles efter
serverens tid når de bliver lagt op på serveren.

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-06-02 08:50

Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:

> [...]

Hvor loader du op ? Hvad er det for en server ?

Må vi ikke se dit site ?

> [...]
> at tidspunktet i kolonnen "Modified", for de lokale filer, stilles efter
> serverens tid når de bliver lagt op på serveren.

Jeg bruger GoLive og har aldrig oplevet det problem. Heller ikke med
Fetch.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : spurv

Dato : 25-06-02 10:30

Øøhh, burde have skrevet dette tidligere; jeg fandt ret hurtigt ud af at det
var TDC's fejl. 1 dag efter var det iorden og jeg kan nu godt se filerne
igen. Der har været nogle opstarts problemer med min webspeed hjemmeside ...
også med passwords. Det aktuelle problem er nu, at der findes 2 foldere som
jeg ikke har oprettet, og som jeg ikke kan slette. De hedder hhv. "bin" og
"dev". Jeg har mailet TDC og spurgt om ikke de kan slette dem, eller i det
mindste gøre dem usynlige så jeg ikke behøves at kigge på dem, men de har
ikke svaret og gør det sandsynligvis heller ikke. What a bummer!

in article 1febv7b.1joylr91obkateN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

--
"The future is bleak. Run away!"
Jim Wraight.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-06-02 10:48

> [...]

> mindste gøre dem usynlige så jeg ikke behøves at kigge på dem, men de har
> ikke svaret og gør det sandsynligvis heller ikke. What a bummer!

De mapper hører til standard-opsætningen af webserveren, så dem skal du
bare overse (slettet bliver den aldrig).

Lav evt. selv en ny mappe, sæt din FTPklient til at hoppe direkte ned i
den, så ser du aldring "dev" og "bin" mere.

/Preben

Fra : spurv

Dato : 25-06-02 12:22

in article 1fec0m8.y41zug1mxhhq8N%gizmo@os.dk, Preben Bødker Nielsen at
gizmo@os.dk wrote on 25/06/02 11:47:

> [...]
>
> Lav evt. selv en ny mappe, sæt din FTPklient til at hoppe direkte ned i
> den, så ser du aldring "dev" og "bin" mere.

Hmmm....ja, det anede mig....men jeg kan dog ikke forstå at de (folderne)
ikke kan gøres usynlige....jeg har haft abonnement både hos get2net og
cybercity, og begge steder var der ikke dette problem.
jeg ved godt det måske er lidt fjollet, men det er sådan noget som kan
irritere mig ret meget. jeg mener, når jeg betaler for 10mb serverplads, så
regner jeg med at jeg har et område hvor jeg selv bestemmer hvad der skal
være og ikke være der. som sagt: sådan var det også hos get2net & cybercity,
men åbentbart ikke hos TDC af uforklarlige årsager...hmmm...

--
"The future is bleak. Run away!"
Jim Wraight.