Downloade ny "Red dragon" trailer
Fra : Martin Mathiesen

Dato : 22-06-02 11:51

Hejsa..

jeg er lidt af en Hannibal fan og vil derfor gerne være i stand til at
downloade den nye "Red Dragon" trialer i stedet for bare at se den online.
Men det lader sig ikke umiddelbart gøre. Jeg har et link til filmen på
http://a772.g.akamai.net/5/772/51/dded2eb4018196/1a1a1aaa2198c627970773d8066
9d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8178cfa63d93eb02384f01f91f65
ab91d8ff057c634/red_dragon_480.mov

men den lader sig ikke hente.. Hvordan gør man?

Fra : Chingachgook

Dato : 22-06-02 12:08

Få fat i en såkaldt "download manager" som Flashget (f.eks. fra
www.tucows.dk) og indsæt linket i programmet efter at det er installeret
(selvfølgelig), også downloader den filen.
Problemet med traileren er at du har en fremviser til den (Quicktime), så
din browser brugere bare den plugin. Hvis du ikke havde en fremviser til
den, så ville filen blive behandlet som en ukendt filtype, og derved vil du
få en alm. download dialogboks. (Med andre ord, så kan den downlaodes på en
anden måde: Afinstaller Quicktime, klik på linket, download filen, installer
quicktime og nyd traileren)

Håber det hjælper
Chingachgook

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 23-06-02 10:35

"Chingachgook" <!famtaba!@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
en
> anden måde: Afinstaller Quicktime, klik på linket, download filen,

Jeg tror ikke rigtig det virker for jeg har benyttet tele danmarks autohent
funktion og der får jeg følgende resultat
--12:44:01--
http://a772.g.akamai.net:80/5/772/51/dded2eb4018196/1a1a1aaa2198c627970773d8
0669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e8178cfa63d93eb02384f01f91
f65ab91d8ff057c634/red_dragon_480.mov
=> `red_dragon_480.mov'
Connecting to a772.g.akamai.net:80... connected!
HTTP request sent, fetching headers... done.
Length: 1,369 [video/quicktime]

0K -> .

12:44:01 (1.31 MB/s) - `red_dragon_480.mov' saved [1369/1369]

Som du ser henter den intet fra serveren. Dette virkede før i tiden, men der
er åbentbart kommet en feature med at deres server kun vil streame til et
quicktime program. Er der andre idéer til hvordan man henter en quicktime
fil?

Fra : Jesper Winding

Dato : 23-06-02 10:43

Jeg har lige hentet den ind, og havde da ingen problemer med at gemme - hvis
du trykker på den lille trekant i nederste højre hjørne, kan du vælge: Gem
som Quicktime film. jeg ved selvfølgelig ikke om det er alle Quicktime
plugins der kan, min er en 5.0.2

--
-=JESPER=-
www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 23-06-02 12:21

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> du trykker på den lille trekant i nederste højre hjørne, kan du vælge: Gem
> som Quicktime film. jeg ved selvfølgelig ikke om det er alle Quicktime

Jeg har samme version, men i min quicktime er disse muligheder altså gjort
"disede" hvis man downloader red dragon traileren. Altså tillader den ikke
at gemme filmen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-06-02 14:30

Det er fordi du skal have Pro-versionen
Jeg havde heller ingen problemer.

Og nøøj hvor jeg glæder mig!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 23-06-02 18:51

Morten Bowman Hansen wrote:

> Det er fordi du skal have Pro-versionen
> Jeg havde heller ingen problemer.

Man kan også bare downloade den i Netscape istedet for Explorer for der
er det muligt at gå op i Filer og derefter Gem Som uden de mindste
problemer.

Tenz.

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 23-06-02 21:20

Siden i nu er så mange der har hentet den.. Er der så nogle der kan smide
den på en hjemmeside i en zip fil eller lignende så jeg kan hente den??

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-06-02 22:06

On Sun, 23 Jun 2002 22:20:03 +0200, "Martin Mathiesen"
<martin@esenet.dk> wrote:

>Siden i nu er så mange der har hentet den.. Er der så nogle der kan smide
>den på en hjemmeside i en zip fil eller lignende så jeg kan hente den??

Jeg kan poste den i dk.binaer.film?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 24-06-02 10:06

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message

> Jeg kan poste den i dk.binaer.film?

Tak for tilbuddet men mit alletiders outlook program har det med at dele
sådan nogle filer op i 100 småbidder når noget bliver postet i dk.binaer

MVH
Martin

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 24-06-02 10:37

Martin Mathiesen wrote:

> Tak for tilbuddet men mit alletiders outlook program har det med at
> dele sådan nogle filer op i 100 småbidder når noget bliver postet i
> dk.binaer

Det er sådan, at OE håndterer binære posts. For at hente dem skal du markere
dem alle og vælge "kombinér og afkod" eller "combine and decode". Det smarte
alternativ er naturligvis at hente en binær newsreader til at håndtere de
binære grupper; f.eks. newsbin eller Xnews.

/Nikolaj

Fra : Kostas

Dato : 24-06-02 10:10

> [...]
> ab91d8ff057c634/red_dragon_480.mov
>
> men den lader sig ikke hente.. Hvordan gør man?

normalt plejer jeg bare at se den og umiddelbart herefter gå ind i temp. internet files og kopiere den derfra og til den ønskede
mappe.

mvh

Kostas
email@supertips.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 24-06-02 10:20

On Mon, 24 Jun 2002 11:09:51 +0200, "Kostas" <no@way.com> wrote:

>normalt plejer jeg bare at se den og umiddelbart herefter gå ind i temp. internet files og kopiere den derfra og til den ønskede
>mappe.

Det virker nogen gange. men nogen gange ligger den i en temp-fil som
man skal redigere lidt i. Og det har jeg ikke fundet ud af endnu

Morten
morten@bowman.dk

Fra : rhexis

Dato : 24-06-02 12:07

> [...]

> ab91d8ff057c634/red_dragon_480.mov
>
> men den lader sig ikke hente.. Hvordan gør man?

Prøv at skrive følgende ind i adressefeltet i din browser. Dette
virker muligvis kun i IE:

about:<a href="URL">højreklik her</a>
(Hvor URL erstattes med hele akamai.net adressen inkl. http://).

Du har nu et direkte link til filen. Højreklik og gem filen på din
harddisk.

--
rhexis

ding ding.,

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 24-06-02 12:36

"rhexis" <3bbg3001@sneakemail.comREMOVETHIS.com> wrote in message
> Du har nu et direkte link til filen. Højreklik og gem filen på din
> harddisk.

Jamen det er jo netop det jeg hele tiden har forklaret. Serveren tillader
IKKE at du downloader den. Så får du bare en lille fil på 1,33KB som så
henviser til internetadressen! Det kunne du også se ud af min rapport fra
tele danmarks autohent!

MVH
Martin Mathiesen

Fra : Brian K

Dato : 25-06-02 09:02

"Martin Mathiesen" <martin@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> IKKE at du downloader den. Så får du bare en lille fil på 1,33KB som så
> henviser til internetadressen! Det kunne du også se ud af min rapport fra

har du ICQ ?

mvh
brian

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 25-06-02 11:34

On Tue, 25 Jun 2002 10:02:26 +0200, "Brian K" <brian@nospam.com>
wrote:

>"Martin Mathiesen" <martin@esenet.dk> skrev i en meddelelse

>har du ICQ ?

Jeg tror han har fået fat i den

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 25-06-02 13:50

> On Tue, 25 Jun 2002 10:02:26 +0200, "Brian K" <brian@nospam.com>
> wrote:

> Jeg tror han har fået fat i den

Yeps det har jeg nemlig. Tak for de mange svar!

MVH
Martin M (som glæder sig til red dragon)