Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Arkivering af digitale billeder?
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 22-06-02 11:47

Der findes et hav af fotoalbumapplikationer, "media managers" og andre
programmer til organisering af digitale billeder på computeren.

Der fulgte Olympus MediaSuite med mit kamera, men det program er jeg ikke
tilfreds med. Det jeg søger, skal kun håndtere mine billeder (gemme dem i
"albums" inkl. mulighed for kommentarer og søgefunktion). Hvis der evt.
er mulighed for generering af HTML albums med thumbnails osv., så vil det
være perfekt :)

Umiddelbart kan jeg ikke helt overskue udbuddet, og vil derfor gerne høre
hvad i andre bruger?

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-06-02 12:05

22 Jun 2002 10:46:48 GMT, "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>
wrote:

>Der findes et hav af fotoalbumapplikationer, "media managers" og andre
>programmer til organisering af digitale billeder på computeren.

Ja

>Der fulgte Olympus MediaSuite med mit kamera, men det program er jeg ikke
>tilfreds med.

Det kan jeg godt forstå.

>Umiddelbart kan jeg ikke helt overskue udbuddet, og vil derfor gerne høre
>hvad i andre bruger?

Jeg bruger ThumbsPlus

http://www.cerious.com/thumbsplus.shtml

og er meget glad for den. Men langt hen ad vejen er det nok en
smagssags. Nogle er sågar glade for det gratis FotoAlbum

http://www.fototime.com/

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 22-06-02 19:36

Peter Loumann skrev: (messageID:

> http://www.fototime.com/

Det ser ud til at være et dejligt lille program - det vil jeg prøve. Jeg
har også hentet Jasc, så nu må vi se hvad jeg vælger...

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : emj

Dato : 22-06-02 13:48

Kasper Damkjær skrev i
<Xns923581FF129BFusenetdamkjaernet@194.255.237.194>:

> [...]
>"albums" inkl. mulighed for kommentarer og søgefunktion). Hvis der evt.
>er mulighed for generering af HTML albums med thumbnails osv., så vil det

Prøv Jasc AfterShot.
Det kan alle de ting, du efterlyser + en del mere.
Prøveversion kan hentes her
http://www.jasc.com/download_4.asp?
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : ha

Dato : 22-06-02 14:32

> Det kan alle de ting, du efterlyser + en del mere.

Jeps, helt enig. Nu havde jeg set at du havde rost programmet
nogle gange, så jeg downede prøveversionen og det endte så
ud i, at jeg købte programmet endda før prøveperioden udløb.

Et kanon program til billige penge (375,00 + moms).

mvh
ha

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-06-02 16:19

"emj" skrev i en meddelelse:

> Prøv Jasc AfterShot.
> Det kan alle de ting, du efterlyser + en del mere.
> Prøveversion kan hentes her
> http://www.jasc.com/download_4.asp?
> Hilsen emj

Jeg er helt enig - jeg har prøvet flere, med Jasc After Shot har
absolut været det bedste - efter min mening - så det har jeg
holdt fast ved i et stykke tid nu - og er meget begejstret stadig !

Og prisen er rimelig......

/Jan

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 22-06-02 13:51

> Umiddelbart kan jeg ikke helt overskue udbuddet, og vil derfor gerne høre
> hvad i andre bruger?

Jeg har lige fået fat i FotoStation som jeg er ret så begejstret for, da
der både er mulighed for automatisk generering af thumbnails,
søgefaciliteter på filnavne titler kommentarer, hurtig web-publicering,
oprettelse af virtuelle albums, søgning ned gennem bib-trukturer o.m.a.

Pia

Fra : ha

Dato : 22-06-02 14:36

> Umiddelbart kan jeg ikke helt overskue udbuddet, og vil derfor gerne høre
> hvad i andre bruger?

Digital Image Recovery er freeware og kan hentes på
http://home.arcor.de/christian_grau/dir/index.html

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 22-06-02 15:22

Hovsa, forkert adresse

mvh
ha

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 22-06-02 19:07

"Kasper Damkjær" skrev:
> Umiddelbart kan jeg ikke helt overskue udbuddet,
> og vil derfor gerne høre hvad i andre bruger?

Jasc Aftershots...

Mente egentlig ikke jeg havde det store behov, jeg kunne vel sagtens selv
snildt kopiere mine billeder ind i diverse mapper. Men besluttede aligevel
at prøve efter positiv omtale her i gruppen, syntes aligevel at jeg godt
kunne miste overblikket ind imellem med den manuelle sortering.

Og jeg er overrasket over Aftershots, det hele går let og elegant.

Man stikker kameraet i computeren, og så dukker en lille dialogbox frem som
spørger om Aftershot skal tage sig af billederne. Ja, tak, og man vælger et
midlertidigt album. Programmer overfører nu automatisk billederne, og
afslutter med at spørge om flashmemory i kamera skal slettes. Derefter kan
man lige tage et første kig på billederne, og sortere dem ud i de
forskellige albums vha. drag&drop.

Dertil kommer de mange efterfølgende ekstra muligheder, for beskrivelser,
søgning, billedkorrektion, slideshows, webkataloger, screensaver osv. Jeg er
fuldt ud tilfreds

Mvh, Lars

Fra : WebCat

Dato : 22-06-02 21:45

FotoStation er P.... godt. Koster kassen, men jeg bruger det til alle de
opgaver hvor der ikke er brug for Adobe Photoshop. Godt til at holde styr på
mange billeder og meget nemt at lave rettelser i farve og kontrast.

Fra : Carsten Schack-eriks~

Dato : 23-06-02 20:03

> Umiddelbart kan jeg ikke helt overskue udbuddet, og vil derfor gerne høre
> hvad i andre bruger?

Prøv at se på Styr på fotografierne på www.cse-it.dk, et helt igennem
dansk program og det kan downloades og afprøves.

Med venlig hilsen
Carsten Schack-Eriksen