Til brug på rejse
Fra : Gjøl

Dato : 22-06-02 11:03

Hej
Min familie og jeg skal rejse til Januar, til Philippinerne helt nærmere
bestemt en ø, der hedder Cebu og bliver væk i ca. 2 måneder.
Da jeg ikke vil undvære min forbindelse til min hjemmeside og min
mobilforbindelse m.m.
Vi ved at det er muligt at bruge/købe "taletidskort" og lignende
dernede.
Mit spørgsmål hvad skal jeg satse på for at medbringe lettest muligt
kram men stadig har mulighed for at skrive hjem til familien og min
hjemmeside m.m. Læse mail og evt besvare dem.
Hvilken mobil skal vi satse på.
Medbringe den bærbare?
Eller Palm lignende ting, det hele skal kunne kobles op med
mobiltelefon.

Jeg er ikke milionær, men jeg behøver ikke at tælle 50 ører så alt er
velkomment også en vejledning hvis dette ikke er det rette forum.

--
/\_/\
. .

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-06-02 14:07

Hej

"Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> wrote:

> [...]
>kram men stadig har mulighed for at skrive hjem til familien og min
>hjemmeside m.m. Læse mail og evt besvare dem.

I den situation tror jeg at Nokia 9210i ville være et rimeligt godt bud
! - Kig på Nokia's site: http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/9210i/

Billigste pris kan du finde på: www.mobilpriser.dk

--
M.v.h. Ole®

Fra : Tinky Winky

Dato : 22-06-02 22:42

> [...]
> kram men stadig har mulighed for at skrive hjem til familien og min
> hjemmeside m.m. Læse mail og evt besvare dem.

Ja. En laptop er ideel til det med hjemmesiden og desuden praktisk til email
oa. Jeg ved ikke hvilket net de bruger på Phillipinerne. Det er sikkert GSM
1800.

En mobiltelefon med indbygget modem og fx indbygget IR. Fx en Ericsson T39,
som jeg selv har. Der er også bluetooth, som man kan bruge i stedet for IR.
Men hvis din laptop ikke har indbygget bluetooth, koster et bluetooth kort
til den ca. 1000 - 2000 kr.

> Eller Palm lignende ting, det hele skal kunne kobles op med
> mobiltelefon.

Tja. Man kunne vel godt sætte det op til at kunne opdatere din hjemmeside.
Men hvis du bruger FTP, bliver det nok rimelig besværligt. Med en
lommecomputer lign. ting som fx Nokia communicator, burde du dog kunne bruge
et webbaseret opdateringssystem, hvis du bruger sådan et til din website.

Fra : Gjøl

Dato : 23-06-02 10:34

"Tinky Winky" <twREMOVE@tinkywinkysfantasyplace.dk> skrev i en
meddelelse news:af2quq$l70$1@sunsite.dk...

Sad lige med et længere indlæg, men skrottede det.
Men jeg skal også passe på at det ikke virker som man er VIP, da faren
for at blivet frarøvet det hele eksistere, på trods af at man ikke
rejser de "farlige" steder.

Vi har i huset følgende:
Palm Vx (jeg synes at den er for lille at arbejde med, mangler
overblikket, ligesom med en skærm)
Nokia 9110
IBM bærbar uden Bluetooth og IR

Ønske: Bærbar og mobil, forbindelse gennem evt. Bluetooth, hvilken
mobil?

Jeg så at Ericcson T68i og ipaq var på tilbud til ca. 9000, men mit
forhold overfor har i lang tid været lidt køligt, da deres menuer i
telefonerne har er langsomme, men måske nogen kan fortælle det modsatte.

Fra : Apollo14

Dato : 23-06-02 14:43

"Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> wrote in

> [...]
> mit forhold overfor har i lang tid været lidt køligt, da deres
> menuer i telefonerne har er langsomme, men måske nogen kan

Køb dig en IR-adaptor til USB, så kan du koble din 9110 op på den
bærbare, klart det bedste.
Bruger selv bærbar til alt pt, da jeg arbejder meget ude, incl.
gylland, og derfor altid kan koble op til mit eget netværk med GPRS
forbindelse, men det tror jeg ikke de har nede i Østen.
Men hold dig fra det tilbud, det er kun godt til at tjekke mail med,
og det kan du jo også på 9110.

--
Kenneth Pedersen aka apollo14
Flower: 19262549 - apollo14dk@hotmail.com

Fra : Gjøl

Dato : 24-06-02 11:56

"Apollo14" <apollo14dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> wrote in
>
> Køb dig en IR-adaptor til USB, så kan du koble din 9110 op på den
> bærbare, klart det bedste.
Ja det er en god ide, men jeg skal vel så lige finde ud af hvilket bånd
de kører på, min 9110 kan jo ikke klare alle tre forskellige bånd.

Fra : Stephan Vestergaard

Dato : 24-06-02 13:47

Du kunne prøve at kigge her

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_ph.shtml

Fra : Gjøl

Dato : 24-06-02 18:47

"Stephan Vestergaard" <stephan@vestergaard.dk> skrev i en meddelelse
> Du kunne prøve at kigge her
Tak det var lige den jeg kunne bruge

Fra : Gjøl

Dato : 26-06-02 08:34

"Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har bestemt mig for at medbringe en 6310 og en ledning til seriel
forbindelse og en bærbar PC, det virker og der er ikke noget fanzy der
kan gå istykker.
Men jeg venter med at købe telefonen, da man jo aldrig ser den billigste
pris og der kunne jo også komme en bedre model.
For at holde prisen nede, køber vi taletid derude og medbringer
globaltelekort, som kan købes med hjemmefra.
Tak til alle der har givet bidrag, det var for mig, gode indlæg.