Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Geforce4MX420
Fra : Ole

Dato : 22-06-02 10:48

½øj.

Jeg så lige, at Fona har subj. til 799.- m. 64 Mb ram og tv-out
Jeg har i forvejen et GeForce2MX400 64Mb ram, tv-out.

Kan det betale sig at købe det, eller er det begrændset, hvad jeg får ud af
det?

Resten af maskinen er
1.1Ghz AMD Athlon
20.5 + 40Gb HD
512 Mb pc133 ram
brænder + DVD

/Ole

Fra : Rasmus S

Dato : 22-06-02 11:46

"Ole" <ole_ryo@mail1.stofanet.dk> wrote.

> [...]
> Jeg har i forvejen et GeForce2MX400 64Mb ram, tv-out.
>
> Kan det betale sig at købe det, eller er det begrændset, hvad jeg får ud

Det kan godt betale sig, da det er meget hurtigere end dit nuværende kort.
Kortet's ydelse afhænger en del af CPU ... din CPU er helt fin til det.
Jeg ville personligt hellere smide 100-200,- mere efter det, og kigge efter
et GF3 Ti200 på edbpriser.dk
Det er langt hurtigere end GF4 MX420, en del hurtigere end MX440 og svagt
hurtigere end MX460.

Mvh

Rasmus S

Fra : Tinky Winky

Dato : 22-06-02 12:29

> [...]
> et GF3 Ti200 på edbpriser.dk
> Det er langt hurtigere end GF4 MX420, en del hurtigere end MX440 og svagt

Jeg ville ikke købe et GF4MX420 til 800,-. Et MX440 kan også fås til ca.
800. Et GF3 er meget hurtigere. GF4 MX kortene understøtter heller ikke
Direct X 8, lige´som GF3 kortene gør.

Fra : Tinky Winky

Dato : 22-06-02 12:33

graf her:

http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/vgacharts-05.html

GF4MX420 er godt nok ikke med, men det er ca. lidt langsommere end et GF2Ti.

Fra : Poul Erik Pedersen

Dato : 22-06-02 17:06

Dit GF2MX400 er sådan set lige så hurtigt/langsomt som GF4MX420 så det ville
være spild af penge.
Jeg har 4 forslag:
GF2 Ti
GF4MX440
GF4MX460
GF3Ti-200
MVH
Niels

Tinky Winky <twREMOVE@tinkywinkysfantasyplace.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:af1n9q$3da$1@sunsite.dk...

Fra : Carsten Matzon

Dato : 22-06-02 23:16

> Dit GF2MX400 er sådan set lige så hurtigt/langsomt som GF4MX420 så det
ville
> være spild af penge.

Enig ...

> Jeg har 4 forslag:
> GF2 Ti
> GF4MX440
> GF4MX460
> GF3Ti-200

Ville ikke anbefale et GF4MX kort da det ikek vil understøtter DX9... 8(
Så hellere et GF3...Men gerne et GF4 Ti4200... MUMS!

Carsten

Fra : Carsten Matzon

Dato : 22-06-02 23:13

> Jeg ville ikke købe et GF4MX420 til 800,-. Et MX440 kan også fås til ca.
> 800. Et GF3 er meget hurtigere. GF4 MX kortene understøtter heller ikke
> Direct X 8, lige´som GF3 kortene gør.

Du mener vist DX9 ... GF4MX kortene er ikke fremtidssikret...

Carsten

Fra : Tinky Winky

Dato : 23-06-02 10:38

> Du mener vist DX9 ... GF4MX kortene er ikke fremtidssikret...

Nej, jeg mener DX8. GF4 MX kortene ikke understøtter DX8, men DX7. GF4Ti og
GF3 kortene understøtter DX8. Man kan pt. ikke få DX9 kort.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 23-06-02 13:59

> Nej, jeg mener DX8. GF4 MX kortene ikke understøtter DX8, men DX7. GF4Ti
og
> GF3 kortene understøtter DX8. Man kan pt. ikke få DX9 kort.

Øøøh bøh.. Jah det gik vist lidt hurtigt.Du har ret... =)

Carsten

Fra : 0nkel

Dato : 22-06-02 22:55

"Ole" <ole_ryo@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<3d144862$0$14587$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> [...]
> Jeg har i forvejen et GeForce2MX400 64Mb ram, tv-out.
>
> Kan det betale sig at købe det, eller er det begrændset, hvad jeg får ud af

Det er måske 10-20% hurtigere end det gamle, ikke værd at smide 799,-
efter. Køb hellere et GF3 Ti200 m. 64 mb ram til 913,-
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617927

eller et Gf3 Ti200 med 128 mb ram til 1041,-
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617928

Hvis du vil flotte dig er et GF4 Ti4200 et godt bud. GF4 Ti4200
modellen med 64 mb ram kan nå GF4 Ti4600 hastigheder.
http://www.xbitlabs.com/video/ti4200-rad8500le/