/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
250 til 125 ccm
Fra : pepperfar


Dato : 22-06-02 10:34

Er der noget forskel på en 125 og en 250 i optræk på en crosser???vername = 'news.worldonline.dk' and Active = 1


--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


 
 
Claus Rittig (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-06-02 16:20

"pepperfar" <pepperfar.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:crXQ8.4935$va.484456@news000.worldonline.dk...
> Er der noget forskel på en 125 og en 250 i optræk på en crosser???vername
=

Ja.
Nærmest enorm.

En 125cc har ingen bundtræk, men på toppen er effekten let kontrollerbar.
En 250cc har fint bundtræk, men er nærmest lige så hidsig, og topeffekten er
.... rigelig. Spørg evt. Mads Lund, han er ved at være lidt træt af sin
RM250, og vil gerne have den byttet ud med en 125cc.

Rittig
(KX250, EXC380)



Mads Lund (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-06-02 14:41

> > Er der noget forskel på en 125 og en 250 i optræk på en
crosser???vername

> Ja.
> Nærmest enorm.
>
> En 125cc har ingen bundtræk, men på toppen er effekten let kontrollerbar.
> En 250cc har fint bundtræk, men er nærmest lige så hidsig, og topeffekten
er
> ... rigelig. Spørg evt. Mads Lund, han er ved at være lidt træt af sin
> RM250, og vil gerne have den byttet ud med en 125cc.

Nemlig. 1/4l crossere er en umulig konstruktion, problemet er både effekten
og kontrollen af samme. Min RM250'er er godt nok tunet med et fabrikskit,
hvilket måske forværre denne on/off kateristik. Men resultatet er at den er
nærmest umulig at køre roligt rundt på, enten går det for langsomt = man
styrter, eller også trækker den for hårdt = man bliver træt og styrter.

Sammenligner man med min WR200 så er den ganske anderledes. Den er venlig
som en gammel dame, og køre roligt og dæmpet rundt, og det går faktisk
hurtigere end når jeg kører på RM'eren (som vel har ca dobbelt så mange hk).
Udelukkende fordi man ikke bliver så hurtigt træt, da cyklen er meget
lettere at køre.

Men nu satser jeg på at få fingre i en YZ426, som godt nok også har i
overkanten af hk, som som har en meget mere jævn moment kurve, og dermed
forhåbentlig er noget mere kontrollerbar.

Mads Lund, der har måtte erkende at man kan få nok hestekrafter.
Snart med GS500E speedway style ræser



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste