jamen, farvel og tak da
Fra : Louise-Stina Rinnæs

Dato : 22-06-02 08:22

Kære alle.

Alle disse indlæg virkelig kun bekræftet mit alleførste indlæg.
Man finder IKKE fred i den gamle kristendom. I kunne have et skønt forum,
hvor der var plads til forståelse og næstekærlighed, istedet møder i nye
mennesker med dirkete ubehageligheder og ser helt bort fra mine, synes jeg
selv, gode indlæg. I er overhovedet ikke interesseret i mine meninger eller
holdninger, I er gået i fuldstændig selvsving over hvem jeg er!
Og sikken I dog har tjekket mig på internet, nummeroplysning, min mor og
far, mm. Jeg er taknemlig over, at I ikke også har ringet til dem og gjort
dem nervøse.

Her til sidst, vil jeg fortælle jer, at jeg laver musik til hverdag. Ian har
en hjemmeside, og den genvej sætter jeg her til jer, så I se hvem jeg er.
Hvis I så derefter siger, at det også er noget jeg lige hurtigt har fundet
på og har lavet, så OK da. I rest my case.

http://ianfrank.0catch.com/Sites/Flair/

Jeg har ikke lyst til at deltage mere, og beklager at jeg med min blotte
tilstedeværelse har sat røre i andedammen.
Tænk jer om en anden gang, hvis I prøver at sprede Guds ord om kærlighed.

Med ønske om en fortsat god dag til alle

Louise-Stina

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 22-06-02 08:37

"Louise-Stina Rinnæs" <louisestina@*REMOVETHIS*hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d142584$0$53226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Du må for stå at her diskuteres og her går det sommetider går bølgerne højt.
Det er sådan at søskende I Jesus har det på samme måde som kødelige søskende
de skændes selvom de elsker hinanden.
Har du nogen sinde oplevet en rigtig kristen fællesskab?
Jesus er ikke en diskussions gruppe men Guds søn, men verdens frelser, Han
kan også blive din og så oplever det du savner .

--
Med kærlighilsen fra Børge Højlund Jensen
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Tommy Dahl

Dato : 22-06-02 09:22

Nu ønsker jeg ikke kaste mere grus i maskinerriet Louise!
Men gruppens paranoide holdning har sine grunde.
Søg i Google under Mosegaard og du vil se hvorfor.

Jeg prøver ikke at være paranoid, men der er nogle ting der kunne gøre mig
det, bla. bruger du stort I når du titulerer gruppen, det gjorde den
berygtede Kirsten også!

Og ud af alt dette bliver vi paranoide!! Sorry!!

Tommy.

---

Fra : Tommy Dahl

Dato : 22-06-02 09:28

"Tommy Dahl" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> berygtede Kirsten også!
>
> Og ud af alt dette bliver vi paranoide!! Sorry!!

En ting til. Ian bruger også stort I, hvilket jo ikke er normalt, medmindre
man er Amerikaner?/Englænder?

---

Fra : Louise-Stina Rinnæs

Dato : 22-06-02 09:38

Tommy.

En ting til. Ian bruger også stort I, hvilket jo ikke er normalt, medmindre
man er Amerikaner?/Englænder?

Godt så! Jeg kan se, at du IKKE har været inde på siden, eftesom denne lille
hilsen til Ian liiiige skulle med..
Mit navn er Louise-Stina Rinnæs
Rønnesholm 26
4200 Slagelse
Mit telf.nr. er: 58 26 76 86 !!!!!!!
Mit mor og far hedder Kurt og Kirsten Rinnæs, bor Dyrehaven nr. 9 - 2930
Klampenborg. Mit storesøster hed også Rinnæs engang, men hedder nu Rath,
efter hun er blevet gift.
Ian Frank Jensen findes på samme adr. og samme telf. nr.
NU må det da været banket i jorden!!!
Suk.

Fra : Tommy Dahl

Dato : 22-06-02 09:45

Jeg undskylder meget!!
Jeg var for hurtig, sorry!!

Tommy.

"Louise-Stina Rinnæs" <louisestina@*REMOVETHIS*hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d143759$0$53110$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> efter hun er blevet gift.
> Ian Frank Jensen findes på samme adr. og samme telf. nr.

---

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-06-02 15:31

Tommy Dahl wrote:
> "Tommy Dahl" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse

Det SKAL man altså ifølge dansk retskrivning, Tommy!

> En ting til. Ian bruger også stort I, hvilket jo ikke er normalt,
> medmindre man er Amerikaner?/Englænder?

Navne staves også med stort i andre lande. Jeg har aldrig set Ian'er, der
skriver deres navn med småt?

Anders Peter Johnsen

Fra : Louise-Stina Rinnæs

Dato : 22-06-02 09:32

klip
bla. bruger du stort I når du titulerer gruppen, det gjorde den
> berygtede Kirsten også!

Når man henvender sig til folk, staves I med stort. Hvis man F.eks hælder
mælk op i et glas - staves det med lille. Det kan jeg vel ikke gøre for, at
andre også ved og bruger.. Men du har vel forhåbenligt været inde på den
genvej til vores side, så du kan SE at jeg er den jeg er!
Men nej, jeg orker ikke forsvare min identitet længere, det var ikke derfor
jeg meldte mig til.
Hav en fortsat god dag
LS

Fra : Tommy Dahl

Dato : 22-06-02 09:43

"Louise-Stina Rinnæs" <louisestina@*REMOVETHIS*hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3d143602$0$53184$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> genvej til vores side, så du kan SE at jeg er den jeg er!
> Men nej, jeg orker ikke forsvare min identitet længere, det var ikke

Jeg undskylder meget at jeg lod mig rive med af den paranoide bølge,
Louise!!
Dansk har aldrig været min stærke side, hvilket fremgår af min ringe
tegnsætning

Jeg vil nu ligge min paranoia i min rygsæk, og hvis det ikke allerede er
forsent? byde dig og din kærste velkommen i gruppen!
Jeg håber du kan tilgive mig min uvidenhed og dumhed!?

Guds fred,

Tommy.

PS: glæder mig til at høre noget af jeres musik, da jeg selv er en musik
tømre

> "Tommy Dahl" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse

---

Fra : Louise-Stina Rinnæs

Dato : 22-06-02 10:50

Jeg undskylder meget at jeg lod mig rive med af den paranoide bølge,
> Louise!!
Det er okay.. :)

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 22-06-02 15:06

Hej Louise,

>Alle disse indlæg virkelig kun bekræftet mit alleførste indlæg.
>Man finder IKKE fred i den gamle kristendom.

Nej. Hvis man går at tro, at kristne er frygteligt mere idylliske end alle
andre mennesker, så står man til en slem skuffelse.

>I kunne have et skønt forum, hvor der var plads til forståelse og
>næstekærlighed,

Der *er* plads til de to, men på et forum, der er beregnet til debat af
religion, og hvor bølgerne derfor undertiden går meget højt, der er det
urealistisk at forvente, at alle kommer godt ud af det med hinanden.

>istedet møder i nye mennesker med dirkete ubehageligheder og ser helt bort fra
>mine, synes jeg selv, gode indlæg.

Hov, nu er du uretfærdig. Der er et par stykker af gruppens brugere, der ikke
ville lade være med at skrive med den nok så omtalte Moesgaard, hvilket nu har
gjort dem paranoide over for nytilkomne, men dem om det. Du har skam også
andre svar end lige dem.

>Jeg har ikke lyst til at deltage mere, og beklager at jeg med min blotte
>tilstedeværelse har sat røre i andedammen.

Det var en skam.

>Tænk jer om en anden gang, hvis I prøver at sprede Guds ord om kærlighed.

Den slags gør man med gerninger - ord er frygteligt uegnede.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I tankeløse, vind jer dog Klogskab! I Tåber, så få dog Forstand!"

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-06-02 15:56

Louise-Stina Rinnæs wrote:

> Jeg har ikke lyst til at deltage mere, og beklager at jeg med min
> blotte tilstedeværelse har sat røre i andedammen.

Jeg beklager at du er blevet ked af det, men vi har altså haft et helvedes
hyr med Mosegaards fiktive personer her i gruppen.

1) Du "popper op" i Mosegaards tråd.

2) Du stiller et ret simpelt spørgsmål, som han passende bruger til nogen
tirader om nogle forskellige, ret eksotiske guder, hvoril du synes at nikke
samstemmende. Det virker lidt spøjst for mig at du tilsyneladende kender til
Horus og Isis-dyrkelse uden at kende forskel på de to testamenter?

3) Da du ligefrem selv bragte "Kirsten" på banen blev jeg lidt bekymret
over, hvor du kendte "hende" fra. Min egen newsreader kan f.eks. ikke se
mere end 300 indlæg af gangen, herunder indlæg over en vis alder, da min
TDC-newsserver sorterer dem fra. Og hvor har du så fundet
"Kirsten"-indlæggene henne? Du kan åbenbart ikke sende et nyhedsindlæg, man
kan bruge avanceret google-søgning?

Det kunne meget oplagt have været endnu et forsøg fra Mosegaards side på at
drive yderligere aliasgæk med os. Det er set mange gange før at han begynder
at "snakke med sig selv" ved at skrive under aliaser fordi der normalt ikke
er ret mange andre end undertegnede, der er dumme nok til at svare på hans
indlæg.

Jeg er ked at have skræmt dig væk. Du er bare kommet skævt ind i gruppen og
under de værst tænkelige omstændigheder som beskrevet ovenfor. Du har
tilsyneladende ubevidst pådraget dig en mistanke, som muligvis er
uretfærdig, men som IMHO desværre har været begrundet fra min side.

Anders Peter Johnsen

Fra : Louise-Stina Rinnæs

Dato : 22-06-02 16:39

Hej igen.
Jeg vil alt andet end at være dumstædig. Det er noget jeg ikke er. Men jeg
trækker mig, og gør det udelukkende fordi jeg ikke høre hjemme her. Kender I
det? Når man bare kan mærke sånoget. Så lad mig afslutte det her på en pæn
måde, ved at besvare de sidste par spørgsmål ok?

Anders, det er helt OK. Dog bliver jeg lige nød til at sige til dig vedr.
dette spørgsmål:
du skrev: "Min egen newsreader kan f.eks. ikke se
> [...]
> TDC-newsserver sorterer dem fra. Og hvor har du så fundet
> "Kirsten"-indlæggene henne? Du kan åbenbart ikke sende et nyhedsindlæg,
Som jeg skrev i en af mine forsvarende besvarelser, Ian der er min bedre
halvdel (Der bor Rønnesholm 26 sammen med mig, ja) arbejder med IT til
hverdag.
Han satte mig ind i alt det her, da jeg troede at der ville være en knap der
hed "opret indlæg" eller et eller andet. Det kunne jeg ikke finde, men han
har altså vist mig det hele. Og svære er det jo heller ikke når man får det
vist.
Ligeledes har han vist mig, at trykker man på "funktioner" og "hent de
sidste 300 brevhoveder" får man det det hele med. Og JA, det første der
poppede op i mit åbne ansigt var et indlæg fra en der hedder Ole
Christianensen med overskriften "selvmord på nettet" med dato d. 03.04.2002.
Og for ikke at gøre flere mistænksomme over, hvorfor det så er, at jeg lige
kan huske DET, har jeg altså lige gået tilbage (ligenu) og fundet indlægget.
Det er jo ikke en overskrift man ser hver dag vel? Og derfra læste jeg bare
videre.. Herre Gud, det var alt. Men havde jeg vist hvor meget jeg ville
jogge i den, havde jeg nok ikke kommet ind på det. Det beklager jeg.
Men somsagt, jeg har LIGE fået de her nyhedsgrupper, og Ian har sat mig ind
i det. Og nej, jeg kender - med hånden på hjertet - ikke forskellen på det
gamle testamente og det nye. Jeg har prøvet at gå i lag med det gamle et par
gange, men har simpelthen ikke kunne nå igennem. Jeg blev bare benåret over,
at du kunne give et så fyldesgørende svar.. det var virkelig alt. Noget ros
du ved?
Jeg kan sværge i Guds navn, jeg kender ikke denne omtalte mand, den omtalte
kvinde eller andre. Jeg ville bare deltage.
Ellers kan jeg godt se, ud fra din opstilling, at hvis I er blevet generet
så kraftigt som I siger I er, er det en meget stor tilfældighed det hele.

Til dig og dit indlæg Rasmus, kan jeg kun give dig ret. Dine svar har ikke
været angreb på "hvem jeg mon er", men du har læst mine indlæg og taget
stilling, og det er jeg glad for. Du må undskylde, at jeg generaliseret. :)

Så skal vi ikke bare sige, at det var det? Det var da en oplevelse der vil
blive husket. Jeg har været på i lidt over 1 dag.. Og by now kender I mig,
min forlovet, min adresse, mit telf.nr., vores musikhjemmeside, min mor og
fars telefonnr. + deres adresse, mm. hoho... sådan kan det gå.
Pas rigtig godt på Jer selv allesammen - og Guds fred til alle.
Kærligst Louise-Stina

Fra : vagn torup

Dato : 24-06-02 22:52

Jamen så tak for de flotte reklamespots, håber de giver lidt penge.
Vagn

Louise-Stina Rinnæs <louisestina@*REMOVETHIS*hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d142584$0$53226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...