agurk/tomat
Fra : Birger Jensen

Dato : 22-06-02 08:23

Hej
Hvordan er det nu lige med tomater og agurker i drivhuset.
Mine agurk-og tomatplanter vokser og vokser så det er en ren fornøjelse, men
især agurk-bladene fylder efterhånden meget. Må man fjerne bladene på
planterne, jeg har prøvet en enkelt agurkeplante og synes at de bløder en
del - Tager planterne skade af det.

på forhånd tak og god sommer

hilsen Birger Jensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-06-02 10:28

On Sat, 22 Jun 2002 09:22:47 +0200, "Birger Jensen"
<bodegaard@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>især agurk-bladene fylder efterhånden meget. Må man fjerne bladene på
>planterne, jeg har prøvet en enkelt agurkeplante og synes at de bløder en

Planterne samler jo kræfter vha. bladene. Så det vil efter min mening
være dumt at fjerne bladene.

Agurker, der kan man beskære sideskuddene over andet eller tredie blad,
og på den måde holde dem lidt i skak. Ved tomater fjerner du
sideskuddene, det giver også mere lys og luft.

>på forhånd tak og god sommer

Selv tak og i lige måde

http://www.gartneriet.dk

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 23-06-02 21:43

Hej Birger

Jeg sender fire billeder i dk.binaer som viser hvordan du beskærer dine
tomat- og agurkeplanter.

--
mvh.
Klaus Eriksen

Birger Jensen <bodegaard@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d142593$0$53195$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Per H

Dato : 23-06-02 22:15

On Sun, 23 Jun 2002 22:42:40 +0200, "Klaus Eriksen"
<klaus_eriksen@vip.cybercity.dk> skrev:

>Hej Birger
>
>Jeg sender fire billeder i dk.binaer som viser hvordan du beskærer dine
>tomat- og agurkeplanter.

er det bladet under argurken du tager af?

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 25-06-02 07:03

Per H <phbyg@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:niechus0q37o6behtvvv3u8v4l3aouim4n@4ax.com...

> er det bladet under argurken du tager af?

Jeg beskærer efter det tredie blad på plantedelen, der voxer ud fra plantens
hovedstamme. Typisk vil de største agurker være nærmest hovedstammen, så
ofte vil det være det tredie blad efter agurken.

Meningen med beskæringen er jo at skabe en balance mellem bladmateriale og
udvikling af agurker. Klipper jeg for mange blade vil planten ikke danne
tilstrækkelig energi til agurke-udvikling. Og klipper jeg for få blade vil
planten bruge for megen energi på udvikle blade.

--
mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-06-02 22:25

Klaus Eriksen <klaus_eriksen@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Hej Birger
>
> Jeg sender fire billeder i dk.binaer som viser hvordan du beskærer dine
> tomat- og agurkeplanter.

Jeg vil gerne af nysgerrighed, og h v i s jeg tror rigtigt - for nemheds
skyld for eftertiden, spørge om man ikke kan linke direkte til de pågældende
billeder i dk.binaer?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : LR

Dato : 24-06-02 23:12

> Jeg vil gerne af nysgerrighed, og h v i s jeg tror rigtigt - for nemheds
> skyld for eftertiden, spørge om man ikke kan linke direkte til de
> [...]

Her:

Andre billeder:

/LR

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-06-02 23:44

LR <no.sp@m> skrev i en

> pågældende
>
> Her:
>
> Andre billeder:
>

> /LR

Fornemt!
Det vil så fremover være en opfordring til alle der henviser til billeder,
de har lagt i dk.binaer eller andre steder, at de lægger linket ved, så man
kan kigge direkte og uden bøvl.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-06-02 00:19

?

> [...]
> de har lagt i dk.binaer eller andre steder, at de lægger linket ved, så

Men hvordan er det så lige, at man får de link frem, altså så man kan sætte
dem i brevet som ovenfor?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 25-06-02 06:55

> Men hvordan er det så lige, at man får de link frem, altså så man kan
sætte
> dem i brevet som ovenfor?

Åbn den binær-besked du vil sende klik i filer - egenskaber - detaljer,
under message-ID kan du kopiere adressen på beskeden.

--
mvh.
Klaus Eriksen

Fra : LR

Dato : 25-06-02 14:52

> Åbn den binær-besked du vil sende klik i filer - egenskaber - detaljer,
> under message-ID kan du kopiere adressen på beskeden.

....og husk at skrive news: i starten af ID'et

fx.

NEWS:3d142593$0$53195$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

og måske øve jer lidt på det i news:dk.test først

Held og lykke

/LR