Gilera Stalker 30...... KVALITET?
Fra : [KBH]--=\(KiM\)=--

Dato : 22-06-02 01:00

Hejsa Gruppe
Jeg skal til at købe en Stalker fra 2001....
Den har kørt 3100Km.. og der er pillet skiverne.. ikke andet.
Så nu ville jeg høre om der er nogen der ved noget om Stalker´en...., både
GOD og DÅRLIGE oplevelser, eller nogen der i det hele taget ved om det er
noget møj, osv osv...

Med Venlig Hilsen Kim
ICQ: 121439005

Fra : Michael Thomsen

Dato : 22-06-02 11:39

Hej

Jeg har haft et par stykker af dem, de kører godt, og motoren er godt
opbygget, iforhold til f.eks. Yamaha Jog. Elstarter systemet er godt,
Krumtappen er med 12mm krydspind.
Jeg har intet dårligt ved denne scooter!

Mvh Michael

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 22-06-02 18:46

> Hejsa Gruppe

Hej Kim.

> [...]
> GOD og DÅRLIGE oplevelser, eller nogen der i det hele taget ved om det er

Nu har jeg et princip der siger mig, at million-gears-knallerter
(slyngkobling) er noget l*rt. En af vennerne har haft en Stalker 30, der,
hvis man holdt med forhjulet 1 cm fra, ikke kunne trække op ad en kantsten.
En scooter-30 skal generelt tunes en del, før der er nogle kræfter at tage
af. Prøv f.eks. den store bakke der er ved Vestbjerg (fra Aalborg mod
sulsted/tylstrup/brønderslev/hjørring), hans Hot50 havde problemer med at
igangsætte op ad bakken i nordgående retning, der var ikke kræfter nok at
lege med. Derfor holder jeg mig til knallerter med gear.

Eneste reperation min ven har haft med hans Stalker, har været krumtappen.
Den holder ad lort hvis man vil tune. Han har skiftet 3 gange (hver gang til
original), og er nu gået til en tunkrumtap som burde kunne holde til det.
Hans tun indebærer ganske få ændringer, deriblandt "større" karburator. Men
der er ikke pillet ved cyllen.

> Med Venlig Hilsen Kim
> ICQ: 121439005

Med Venlig Hilsen Troels
ICQ: 144144905

Fra : LaLLe

Dato : 25-06-02 14:58

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> igangsætte op ad bakken i nordgående retning, der var ikke kræfter nok at
> lege med. Derfor holder jeg mig til knallerter med gear.
Hmm fint nok siger du. Vi skal prøve at lege på en snoet vej så. Der ligger
du og roder med dine gear uafbrudt og får intet acc ud af det. Jeg er så
hurtigt væk

Ja stalkeren er noget død som standard. Men har du evt prøvet at kigge på
forrøret ? Det er fandme mindre end en babypik. Skift udstødning og der
kommer mange flere kræfter. Rullerne skal jo self også justeres ind så.

> [...]
> original), og er nu gået til en tunkrumtap som burde kunne holde til det.
> Hans tun indebærer ganske få ændringer, deriblandt "større" karburator.
Så er din ven en affe. Jeg haft haft corsa på (opgivet til 12 heste fra
polini) og min standard replica tap holder fino til det. Standard tappen ved
jeg også sagtens kan holde til corsa i ihvertfald 5k km. At din ven ikke
skifte cylle men karb fatter man da slet ikke. Han får INTET ud af det, ud
over et øget benz forbrug. Cyllen er så begrænset at det er latterligt.

Stalkeren bruger en piaggio motor som absolut er en af de bedste du kan få.
Det kan jeg underbygge med at både polini og malossi vælger at bruge ZIP
(samme motor som stalker) til at lave demomodeller ud af.
Stalkeren er en af de eneste scootere der er godkendt til scootcross og
derfor er stellet rigtig god kvalitet.
Mere info om stalkeren findes på
www.stalkerzone.dk

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 30-06-02 14:57

> [...]
> igangsætte op ad bakken i nordgående retning, der var ikke kræfter nok at
> lege med. Derfor holder jeg mig til knallerter med gear.

Fint.. jeg finder en SFX'er med pillede skiver, og du kommer med din 4
gear's..
så tåger vi en tur over kallerupbakkevej i kalundborg og taberen gi'r ramme!
(jeg drikker erne classic så du kan tage den med på forhånd)
Find en hvilken som helst scooter med bare et minimum af tun (cylle,
udstødning) og kom med din 4 gear's og jeg vil vædde på du blir sat big
time!

> [...]
> original), og er nu gået til en tunkrumtap som burde kunne holde til det.
> Hans tun indebærer ganske få ændringer, deriblandt "større" karburator.

Ja, men så er han et fjols eller MEGET uheldig!
Der er flere her i gruppen der har kørt med både Sport og Corsa på deres
snorkere med standard tap.. Som LaLLe skriver bruger både polini og malossi
piaggio motoren til test...!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Mads Jensen

Dato : 04-07-02 02:31

> [...]
> igangsætte op ad bakken i nordgående retning, der var ikke kræfter nok at
> lege med. Derfor holder jeg mig til knallerter med gear.

Nu har jeg kørt op at det stykke en del gange, og mit speedometer siger 85
derop af.... Viser dit mere ? :]

Jeg er da ihvertfald villig til at stille op til et race !

Mads