Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med køb af foto over nettet
Fra : jesper

Dato : 22-06-02 01:00

Hejsa.

Der findes en masse hjemmesider speicelt på tysk som tilbyder
digicamera til meget billige penge. Er der nogen som har erfaringer
med det....

Jesper

"-jamen Thorkil, det er da en syg høne som har lagt det æg......"

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-06-02 09:25

jesper wrote:

> Hejsa.
>
> Der findes en masse hjemmesider speicelt på tysk som tilbyder
> digicamera til meget billige penge. Er der nogen som har erfaringer
> med det....

Snak om hvor man køber en given vare bedst og billigst, er egenlig
off-topic i denne gruppe, det er derimod on-topic i gruppen
news:dk.forbruger - så prøv at poste dit spørgsmål der.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-06-02 09:52

In article <3D14343D.9D76B8F3@niels-ebbesen.net>, Niels Ebbesen wrote:

> Snak om hvor man køber en given vare bedst og billigst, er egenlig
> off-topic i denne gruppe, det er derimod on-topic i gruppen
> news:dk.forbruger - så prøv at poste dit spørgsmål der.

Er det ?? Jeg kan ikke lige læse at det skulle være offtopic ud fra
fundatsen, på:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

Der står kun at køb og salg henvises til markedsgrupperne, men
dette spørgsmål var jo egentlig ikke køb og salg.

JonB

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-06-02 20:51

Jon Bendtsen wrote:

> Er det ?? Jeg kan ikke lige læse at det skulle være offtopic ud fra
> fundatsen, på:
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

Der står ingen steder i foto-gruppens fundats at forbrugersnak er
on-topic, i dk.heirakiet er det til gengæld sådan, at når der er speciel
gruppe til den pågældne typpe snak, så er det pr. defination off-topic i
alle andre grupper.

Og hvis du eller andre har flere kommentarer, så bør de postes i
news:dk.admin.netiekette, for den type snak er også off-topic i denne
gruppe, så jeg laver et FUT.

FUT: news:dk.admin.netiekette

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 22-06-02 10:47

> Snak om hvor man køber en given vare bedst og billigst, er egenlig
> off-topic i denne gruppe, det er derimod on-topic i gruppen
> news:dk.forbruger - så prøv at poste dit spørgsmål der.

Ta' dig ikke af Niels, han har udnævt sig selv til net-sherif. Men måske han
skulle læse gruppens fundans, hvor der bla. står "I gruppen kan *alt*
omkring fotografering diskuteres."

Men se lidt tilbage i gruppen, der har været mange indlæg om dette emne
(jamen hov, her har Niels jo også blandet sig .

mvh Frank

Fra : Kenneth Bon

Dato : 22-06-02 12:55

"jesper" <jesper.lindholdt@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Der findes en masse hjemmesider speicelt på tysk som tilbyder
> digicamera til meget billige penge. Er der nogen som har erfaringer
> med det....

Jeg har prøvet at skrive en mail til kundeservice hos et par tyske firmaer,
hvor det var billigt - men de gider åbenbart ikke svare mig :( - det tyder
ikke på at det er et sted jeg vil købe - hvis der er samme manglende
service, hvis kameraet skal repareres indenfor reklamationsperioden..

/Kenneth

Fra : ha

Dato : 22-06-02 14:38

Nu er http://www.pris-baskeren.dk godt nok ikke tysk, men jeg
købte et Canon Powershot G2 hos dem i sidste uge. No
problemos, jeg modtog det dagen efter bestilling. Og så er de
billige.

mvh
ha

Fra : jesper

Dato : 24-06-02 08:44

"ha" <not-me@dot.com> wrote in message news:<3d147da8$0$682$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Nu er http://www.pris-baskeren.dk godt nok ikke tysk, men jeg
> købte et Canon Powershot G2 hos dem i sidste uge. No
> problemos, jeg modtog det dagen efter bestilling. Og så er de
> billige.

billige? Tjaaaa, det er vel som man tager det. I dit tilfælde kan det
være det har været billigt, men et coolpix 885 (som jeg kigger på) er
prisen ca. 6000 kroner, mens den hos http://www.topvisionshop.de/ kan
fås for 3817 tilsendt til DK. Men spørgsmålet er: Kan der være undladt
at lægge strømforsyning, batteri, software, usbkabel med mere i
kassen. Hvis jeg skal hen og købe et kom-i-gang- tilbehør, kan jeg
brænde fingrene ganske meget. Og det kan jeg IKKE få for de ca. 2000
jeg sparer ved at købe den pr. tysk internetbutik.

Jesper