få vinduer til at "klistre"?
Fra : merlin

Dato : 22-06-02 01:02

Hej,

Jeg har en idé til et projekt, hvor jeg vil lave et program der får åbne
vinduer i Windows(både 9* og NT) til at "klistre sammen".
I stil med den måde Winamp(http://winamp.com) klistre sig til kanterne af
skærmen.
Jeg vil dog ikke stoppe her ved at få vinduerne til at klistre til skærmen,
de skal osse kunne klistre til andre åbne vinduer.
Jeg har indtil videre fået lavet en procedure der kan "klistre" en form fast
til skærmen, når den nærmer sig skærmkanten med X-antal pixels.

Men det jeg har lavet indtil videre virker kun på den form der er i selve
programmet jeg har skrevet.
Jeg har aldrig prøvet at lave noget ved andre åbne programmer, så det er nok
det jeg først skal have noget info om.
Er der nogen af jer der har nogle erfaringer her?
Jeg har adgang til Delphi 5 og 6 Enterprise.

Mvh
Thomas

Fra : ApoX

Dato : 26-06-02 09:21

> [...]
fast
> til skærmen, når den nærmer sig skærmkanten med X-antal pixels.

Så vidt jeg husker, er der konstrueret et meget ambitiøst projekt til det
samme, som vistnok forefinder et sted på torry.net .

, ApoX