scroll i en tabel
Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 22-06-02 00:00

Hej.

Kan man lave scroll i en celle i en tabel?

Det jeg vil er at undgå at bruge frames til min side, og bare lave en tabel,
der kan scrolle. Hvis man kan det..

Ida Maria Kiefer
www.vammencamping.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-06-02 00:51

Sat, 22 Jun 2002 00:59:39 +0200, skrev "Ida Maria Kiefer"
<atter@jyde.dk>:

>Kan man lave scroll i en celle i en tabel?

Det kan man ikke, man kan i en <div>, hvorpå, der er sat bredde
og højde.

indhold

Virker ikke i Netscape 4.x og Opera.

overflow kan være scroll, hidden eller auto.

Fra : jopa

Dato : 22-06-02 11:16

"Knud Gert Ellentoft" skrev bla..
> Det kan man ikke, man kan i en <div>, hvorpå, der er sat bredde
> og højde.

Man kan godt smide en div i en tabel, men koden er nok lidt klydt, og ved
ikke rigtigt hvorvidt den er brugbar

<head>
<title>Overflow i tabel</title>
</head>
indholdfffgffgfgfgfgfgfgfgfg
ffgf
gfgfgfgfgfgfgfg
fgfgfgfgfgfg
fgfgf
gfgfgfgfgfgfgff
gfgffghghg
hghg
hghghghghghghghg
hghghghg
hghg
ghghghghghgghg
gghghghgh
ghhghjhhjhhjh
hhjhjhjhjhjh
jhjhjhhjjhj
hjhjhjhjhjhj
hjhjhjjhjhhg
ghghghghghghghghhghhghg

--

jopa
www.web-templates.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-06-02 21:12

Sat, 22 Jun 2002 12:15:33 +0200, skrev "jopa" <j@jp-web.dk>:

>Man kan godt smide en div i en tabel, men koden er nok lidt klydt, og ved
>ikke rigtigt hvorvidt den er brugbar

Det var vel også, det jeg skrev og viste, omend i lidt kort form.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-06-02 10:43

Knud Gert Ellentoft wrote:
[snip - scroll i en tabel]
> Det kan man ikke, man kan i en <div>, hvorpå, der er sat bredde
> og højde.

> Virker ikke i Netscape 4.x og Opera.

Er der nogen der ved hvad der ligger bag at den ikke virker i Opera?

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-06-02 12:10

Mon, 24 Jun 2002 11:43:00 +0200, skrev Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk>:

>Er der nogen der ved hvad der ligger bag at den ikke virker i Opera?

Det er også delvist understøttet, men der er ingen browser, der
understøtter overflow fuldt u d korrekt.

<http://www.xs4all.nl/~ppk/css2tests/overflow.html>

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-06-02 13:21

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det er også delvist understøttet, men der er ingen browser, der
> understøtter overflow fuldt u d korrekt.
>
> <http://www.xs4all.nl/~ppk/css2tests/overflow.html>

I min Opera6 er der ikke scroll-bar i nogen af boksene på den side - er
nogen af jeres anderledes, og/eller har I en idé til en løsning?

(det er jo et ret godt alternativ til iframe som overhovedet ikke virker
i NN4.)

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-06-02 14:21

Mon, 24 Jun 2002 14:21:03 +0200, skrev Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk>:

>I min Opera6 er der ikke scroll-bar i nogen af boksene på den side - er
>nogen af jeres anderledes, og/eller har I en idé til en løsning?

Nej - der er ingen forskel på understøttelsen af overflow i Opera
5 og 6.

Og som du vil se af kommentarene på siden, så vises de incorrect
i Opera.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-06-02 09:33

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Nej - der er ingen forskel på understøttelsen af overflow i Opera
> 5 og 6.
>
> Og som du vil se af kommentarene på siden, så vises de incorrect
> i Opera.

OK - så misforstod jeg dit tidligere indlæg - kan du sige noget om
hvordan man kan få Opera til at vise noget overflow med scroll?

pf tak

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-06-02 11:50

Tue, 25 Jun 2002 10:32:55 +0200, skrev Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk>:

>OK - så misforstod jeg dit tidligere indlæg - kan du sige noget om
>hvordan man kan få Opera til at vise noget overflow med scroll?

Kan man ikke.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-06-02 10:45

Ida Maria Kiefer wrote:
> Kan man lave scroll i en celle i en tabel?
>
> Det jeg vil er at undgå at bruge frames til min side, og bare lave en tabel,
> der kan scrolle. Hvis man kan det..

du kan bruge <iframe> (som jeg har gjort på sitet som er i min
signatur), men det er mere besværligt end <div>-løsningen fra Knud G.E.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk