GPRS ingen adgang
Fra : Lars Kongsdal

Dato : 21-06-02 22:19

Hey....
Er der andre på Teledanmarks net der har problemer med GPRS ?

Min T68m/i kobler godt nok på GPRS nettet når jeg tænder den, med efter et
par timer kobler den fra igen. Den kan se der er et GPRS net, men under
status skriver den GPRS: Ingen adgang.
Hvis jeg slukker telefonen og tænder den igen, er alt på plads igen.

Ville bare lige høre inden jeg begyndte at rode med telefonen.

P.S. Det er en opgraderet Ericsson T68m og problemet er ikke kommet efter
opgraderingen !

L@rs

Fra : Ib [2830]

Dato : 22-06-02 10:05

Jeg har præcis det samme, og nogle gange kan man godt koble på, og så kan
man sidde og wappe eller hvad man nu laver i et styke tid, og så bliver man
nærmest smidt af, så man kun kan sende data,og TDC teknikkere siger at der
ikke er noget at gøre, og man bare skal slukke og tænde telefonen. Jeg fik
også at vide det var noget med at det var fordi der var megen kø eller sådan
noget.

/Ib

Fra : Lars Kongsdal

Dato : 22-06-02 10:32

Tak for svaret Ib,

Jeg vil gå i gang med at "terror bombe" Teledanmark, de skal ikke få lov,
pludselig at levere et ringere produkt og så tro der ikke er nogle der
reagere.
Jeg gider ihvertfald ikke rende rundt og tænde og slukke min telefon. For
ikke at tale om at skulle om tjekke om det nu behager Teledanmark at give
min telefon adgang til deres GPRS service.

L@rs

Fra : JensB

Dato : 22-06-02 10:56

Jeg har præcis samme problem, også med en T68m der er opgraderet til T68i,
og jeg harvde også problemet inden opgraderingen.

Jeg har Sonofon GPRS så det er altså ikke bedre.

Jeg har meget tit problemet med E-mail, at den kun kan hente én gang i træk,
og så bliver man nødt til at slukke og tænde, før man kan hente igen.

Jens

Fra : Ib

Dato : 22-06-02 11:45

Jeg har aldrig oplevet problemer at hente e-mail fra min konto, og det skal
også lige siges at jeg har en T68i med R2E software, og ingen af de software
versioner jeg har prøvet(R2A, R2B og nu R2E) har det været hverken dårligere
eller bedre, så det helt klart udbydernes fejl!

Noget helt andet er, at jeg synes det er for dårligt at TDC ikke har nogen
MMS server, så man kan sende MMS beskeder, jeg tror faktisk ikke der er et
teleselskab i hele DK der har en MMS server, det synes jeg er for dårligt.
Jeg troede gerne at teleselskaberne ville have at man kunne udnytte den nye
teknologi!

/Ib

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-06-02 13:04

"Ib" <lilletulipan@hotmail.com> wrote

> [...]
> Jeg troede gerne at teleselskaberne ville have at man kunne udnytte den

Hvad tror du en implementering af MMS koster ?
2 millioner...5 millioner ?

Orange er på vej med sin MMS-service....hvad de andre udbydere har gang i
ved jeg dog ikke.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ib

Dato : 22-06-02 13:54

Hvad tror du de tjener ved det? Det dobbelte eller tredobbelte?

/Ib

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 22-06-02 17:07

On Sat, 22 Jun 2002 14:54:11 +0200, "Ib" <lilletulipan@hotmail.com>
wrote:

>Hvad tror du de tjener ved det? Det dobbelte eller tredobbelte?
>
>/Ib
Ro på Ib, du kan være ganske sikker på at Teledanmark ikke har valgt
at "udsætte" implementeringen af MMS på deres netværk, bare for at
generer deres kunder (dig). Nææ du, hvis det kan give dem penge i
kassen, så kan du skam være 100000000% sikker på at de nok skal
implementerer det. Problemet er blot at det ikke er udbredt i
mobilerne endnu. Den "første" udgave af MMS (til 2/2.5G telefonerne)
er meget skrabet og skal egentlig blot være første skridt imod 3G
telefonernes MMS implementation. Her vil der være tale om bla. MPEG4
video som kan vedhæftes til MMS'erne..... Hav tålmodighed, du skal nok
få en chance for at få stillet din forbruger lyst

/Thomas

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 22-06-02 17:03

On Sat, 22 Jun 2002 14:04:10 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>"Ib" <lilletulipan@hotmail.com> wrote

>nye
>
>Hvad tror du en implementering af MMS koster ?
>2 millioner...5 millioner ?
Nok nærmere 20-50 mill. pr. station. Jeg kan iøvrigt ikke rigtig
forstå hvorfor "man" brokker sig over at teleselskaberne ikke udbyder
de services som kanp nok understøttes af det nuværende markeds mobil
telefoner. Hvorfor sælger Føtex ikke rumfærger?, dem kunne jeg godt
tænke mig at købe et par stykker af

/Thomas

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 01-07-02 11:11

On Sat, 22 Jun 2002 18:02:33 +0200, Thomas Lykkeberg
<thomasDOTlykkeberg@privatDOTdk> wrote:

> [...]
>de services som kanp nok understøttes af det nuværende markeds mobil
>telefoner. Hvorfor sælger Føtex ikke rumfærger?, dem kunne jeg godt

ROFL, ja det er bare for dårligt, og hvis de solgte rumfærger var de
onde fordi ville have flere en milliard for den

Anders

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-06-02 21:49

Hej

> [...]

>Jeg troede gerne at teleselskaberne ville have at man kunne udnytte den nye

Som en anden skriver så er problemet nok at der indtil videre kun er
ganske få telefoner der kan klare MMS, og antagelig fordi teleselskabere
inders inde godt ved at MMS også bliver et flop, på lige fod med WAP,
High speed, og GPRS, og samtidigt har de nok også en fornemmelse af at
I-mode, og 3G også bliver en fiasko ! - og det er rigtigt dyrt !

En helt ny undersøgelse viser at globalt så er det kun ca. 3 % af
mobilbrugerne der anvender, eller er interessede i alle disse nye
tjenester, resten, 97 %, bruger kun deres telefon til at tale i, samt
til sms, og begge dele klarer de nuværende telefoner og GSM net jo
ganske glimrende. - Og da markedet, ihvertfald i vores del af verden, er
ved at være mættet, og salget dropper, så er man nok meget påpasselige
med nye investeringer.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 23-06-02 13:33

On Sat, 22 Jun 2002 22:49:26 +0200, Ole Rasmussen
<dont_reply@nospam.dk> wrote:

> [...]
>ganske glimrende. - Og da markedet, ihvertfald i vores del af verden, er
>ved at være mættet, og salget dropper, så er man nok meget påpasselige
Ganske enig

Det morsomme er så at vi her i Europa (Danmark) er håbløst langt bagud
hvad angår mobil teknologi anvendelse, det er simpelthen ikke blevet
markedsført endnu, producenterne har den, men frobrugerne kender den
ikke. Kig på de Asiatiske lande Korea, Japan, Kina og Hongkong, her er
mobiltelefonen et apparat vi ikke har set magen til herhjemme....
ednu...

/Thomas

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 27-06-02 21:27

"Thomas Lykkeberg" <thomasDOTlykkeberg@privatDOTdk> wrote in message

> [...]
> ikke. Kig på de Asiatiske lande Korea, Japan, Kina og Hongkong, her er
> mobiltelefonen et apparat vi ikke har set magen til herhjemme....

HovHov..... de asiatiske specialapparater er i de fleste tilfælde
"hjemmelavede", og ikke verdens-standardiserede.... hvis man udelukkende
skulle dække sin egen baghave af med elektronik (og markedet var stort
nok...) kunne man jo bestemme det hele selv som en lille monopolist... Og
det er så det der er sket i flere tilfælde i Asien...

Når man samtidig skal bringe hele mobilverdenen op på noget der er
sammenligneligt med f.eks. japanernes I-mode, så taler man 3G/UMTS... Og så
tager det lige pludselig meget lang tid med specificeringsarbejdet, som
iøvrigt også er endt i et lidt "træls" kompromis med flere
radiostandarder... Og så skal de "gamle" GSM operatører lige ud og investere
i totalt nye mobilsystemer... Det eneste de kan genbruge er masterne de skal
hænge de nye antenner op i.... og måske strømforsyningerne....

Det er i disse år, vi ser udskillelsen i mobilverdenen... dem der hopper på
GPRS og UMTS osv. og så dem der kæmper for at holde telefoni og GSM data i
luften, og som totalt har afskrevet de nye teknologier... Eller blot
resignerer og erklærer sig tilfredse med nuværende produktsortiment....

Det er nok ikke lige i Europa det sker, men vi skal ikke langt væk før
operatører allerede har meddelt at de har valgt de nye teknikker fra...

Det påstås at telebranchen har det skidt . . . og det kan der nok være noget
om, ihvertfald hvis man skal tro på det der står i aviserne...

/Keld

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 27-06-02 21:15

"Ib" <lilletulipan@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg troede gerne at teleselskaberne ville have at man kunne udnytte den

MMS er altså en hamrende ny ting, og på verdensplan findes der meget få
implementeringer.... så ro på!!!!!
En anden ting er så at jeg også synes det er ski.. for dårligt, at GPRS
stadig betragtes som noget "for-sjov-nørderne" af operatørerne... den der
med dårlig fremkommelighed og at man skal slukke/tænde telefonerne flere
gange om dagen er simpelthen for dårligt.. De der oplever det, bør skrive og
klage og bede om at få refunderet abonnementsafgiften !
/Keld

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 22-06-02 16:59

On Sat, 22 Jun 2002 11:32:17 +0200, "Lars Kongsdal"
<Lars.Kongsdal@IT.dk> wrote:

> [...]
>ikke at tale om at skulle om tjekke om det nu behager Teledanmark at give
>min telefon adgang til deres GPRS service.

Det problem I her snakker om, har 99% sikkert ikke noget med
Teledanmarks GPRS net at gøre (iøvrigt leveret af Nokia, Ericsson og
Motorola), det er mobilen der er problemet. Du skulle hellere tage og
bruge dit "krudt" på at klage til fabrikanterne af mobiltelefonerne,
da det er dem som sender telefonerne for hurtigt på markedet. Mange af
dem er ikke "færdige", men blot sendt på markedet med et "acceptabelt"
niveau af fejl. Nej, gå efter Nokia, Ericsson og Motorola.

Hos Nokia, Ericsson og Motorola er det ikke de samme folk som udvikler
infrastruktur,som udvikler mobil telefonerne, så man kan ikke en gang
være sikker på at mobilerne virker, bare fordi deres netværk virker
nogenlunde fejlfrit.

/Thomas
(Udvilker SW til mobil telefoner, så jeg har en lille ide om hvad der
foregår "bag linierne")

Fra : Lars Kongsdal

Dato : 23-06-02 11:10

Thomas,
Det er fint du mener at det 99% sikkert er telefonen ! Men det er ikke en NY
telefon og den har altså ikke opført sig sådan før.
Jeg har ikke været i landet i 2½ uge og efter at være kommet tilbage dur
GPRS pludselig ikke ordentligt mere !!
Før jeg rejste var telefonen ofte forbundet til min mail boks i timer.......
Nu kan jeg tjekke mail én gang, så skal den slukkes og logges på nettet
igen. Eller sende én SMS via GPRS og igen melder den om ingen adgang !!
Så jeg kan ikke se, der pludselig skulle være et problem med udviklingen af
telefonen !
Dine ideer om fabrikanterne af mobiltelefonerne, er jeg enig i men ikke i
dette tilfælde.

L@rs

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 23-06-02 13:28

On Sun, 23 Jun 2002 12:10:02 +0200, "Lars Kongsdal"
<Lars.Kongsdal@IT.dk> wrote:

> [...]
>telefonen !
>Dine ideer om fabrikanterne af mobiltelefonerne, er jeg enig i men ikke i

Hvis telefonen har været koblet på et andet netværk (kunne være i
udlandet) gemmer telefonen nogle informationer i telefonens hukommelse
onkring netværket. Det kan meget vel gå galt når man så bevæger sig
tilbage til Danmark. De data som gemmes huskes selvom telefonen
slukkes og også selvom batteriet tages af. Det eneste der er at gøre
her er at få telefonen til service og få genoprettet de data som
telefonen indeholdte da den kom ud af fabrikken.

Det kan godt være at det ikke umiddelbart er så logisk en forklaring
for en "alm. bruger", men jeg kan garanterer dig at det er et faktisk
problem. Udvikleren af telefonens SW skal tage højde for ALT en bruger
kan finde på med telefonen, her tænker jeg på at skifte mellem alle
mulige og umulige type af SIM kort, og hvilke netværk brugeren
"udsætter" telefonen for.

/Thomas

Fra : søren poulsen

Dato : 22-06-02 20:20

> [...]
>
> Ville bare lige høre inden jeg begyndte at rode med telefonen.
>
> P.S. Det er en opgraderet Ericsson T68m og problemet er ikke kommet efter

Davs har det samme problem og har spurgt sonofon efter hvad der kunne være
galt og fik at vide at gprs kom i anden række hvis der var mange der skulle
ringe så bliver gprs forbindelsen afbrudt fordi man skal bruge de få
frekvenser man har på hver antennemast til samtaler
mvh
søren poulsen