no-repeat fixed center center (CSS) i almi~
Fra : Hoox

Dato : 21-06-02 21:33

Jeg har lavet en side i html med en tabel hvor jeg vil have denne
funktion i tabellen:

body {
   background: #333333 url("g.gif") no-repeat fixed center center;

}

Er det muligt at indskrive denne kode så den virker i en almindelig
tabel i stedet for et css layout?
Eller findes der en funktion der har samme virkning??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-02 23:30

Fri, 21 Jun 2002 22:32:53 +0200, skrev Hoox <no@spam.ok>:

> [...]
>
>}
>
>Er det muligt at indskrive denne kode så den virker i en almindelig

Ja, du erstatter bare body med table eller td.

Hvis der er flere tabeller eller celler og du kun vil have det
skal være et sted, så brug class.

..classnavn {.........}

classnavn kan være, hvad som helst i et ord uden æøå.

Fra : Hoox

Dato : 22-06-02 10:30

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> skal være et sted, så brug class.
>
> .classnavn {.........}

> classnavn kan være, hvad som helst i et ord uden æøå.

Hvis jeg gør det så sætter den baggrundsbilledet ind i alle celler der
er i tabellen. Det jeg vil have den til er at den skal vise det samlede
store billede fordelt ud over alle cellerne i tabellen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-06-02 20:48

Sat, 22 Jun 2002 11:29:35 +0200, skrev Hoox <no@spam.ok>:

>Hvis jeg gør det så sætter den baggrundsbilledet ind i alle celler der
>er i tabellen. Det jeg vil have den til er at den skal vise det samlede
>store billede fordelt ud over alle cellerne i tabellen.

Det skulle det da også gerne gøre, hvis du sætter det i table

..classnavn   {background: #333333 url(g.gif) no-repeat fixed
center center}

PS. Unlad " rundt om filnavnet, det kan give problemer.