Investering i Danske statsobligationer - h~
Fra : Jan

Dato : 21-06-02 21:13

Hej

Har 35000 som jeg gerne vil investere i nogle danske statsobligationer, men
hvordan læser man dem (med rente udløsbår osv.....)
Hvad er godt at købe og hvad skal jeg tage højde for

Alle gode råd modtages

Jan

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 30-06-02 17:15

"Jan" <jan@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
men
> hvordan læser man dem (med rente udløsbår osv.....)
> Hvad er godt at købe og hvad skal jeg tage højde for

Hej Jan

Du er nok bedst tjent med at gå ned i din bank og gå kurslisten igennem
sammen med en af dem.

Inden du går derned, er det bedst, hvis du har tænkt over, hvornår du regner
med at skulle bruge pengene igen. Hvis du kan få det til at passe med
udløbsåret, sparer du både handelsomkostningerne ved at sælge og
usikkerheden om, hvilken kurs du kan sælge til.

Mvh
Arne

Fra : smølf

Dato : 15-08-02 13:43

sæt pengene i ejendom eller jord!

vh tidl. børsmægler

Fra : P.N.

Dato : 24-08-02 09:24

"smølf" <bamsefarogkyllingen@mailer.dk> wrote in message
> sæt pengene i ejendom eller jord!
>
> vh tidl. børsmægler

Al god investering drejer omkring princippet "køb billigt og sælg dyrt". Og
ejendomsmarkedet er spændt så hårdt op som det kan blive. Hvis priserne på
jord og ejendom stiger yderligere, så vil det ikke være muligt at sælge
huse, fordi almindelige mennesker ikke kan betale pengene tilbage. Så køb
hvis du skal bruge et sted at bo. Men køb ikke hvis du skal tjene penge på
det.

MVH Poul