Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til anim.gif
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 21-06-02 20:19

Hej NG.
Håber det er den rette gruppe jeg stiller spørgsmålet i.
Kan en eller flere anbefalde et prg., som er rimelig simpelt til at lave
animerede gif'er i. (gerne freeware eller en trial version)
F.eks. vil jeg gerne have en bil kørende, hvor det bare er hjulene der
drejer.
Jeg har kigget lidt på nettet, og der findes et hav, og istedet for at hente
en stak, kan jeg måske få lov at trække
på erfaringer fra andre.
takker.
thomas

Fra : Susanne Petersen

Dato : 21-06-02 21:07

"Thomas Jørgensen" wrote

> Kan en eller flere anbefalde et prg., som er rimelig simpelt til at lave
> animerede gif'er i. (gerne freeware eller en trial version)

Microsoft Gif Animator er både simpelt og gratis, kan f.eks. downloades fra
http://chrisdeepmind.windowpictures.com/graph008.htm

SP

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-06-02 18:58

Susanne Petersen wrote:

> "Thomas Jørgensen" wrote

> Microsoft Gif Animator er både simpelt og gratis, kan f.eks. downloades fra
> http://chrisdeepmind.windowpictures.com/graph008.htm

Jeg har prøvet programmet og det kan ingen ting,
udover at rette lidt i en eksisternde anim.gif

Jeg har prøvet meget, men ikke fundet noget rigtig godt.

Fra : Susanne Petersen

Dato : 22-06-02 20:44

"Peter Ole Kvint" wrote >

> Jeg har prøvet programmet og det kan ingen ting,
> udover at rette lidt i en eksisternde anim.gif

Ja, jeg har i hvert fald lavet en del animationer fra bunden med det, indtil
jeg valgte at betale for noget bedre,

hygge

SP

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 23-06-02 08:32

Susanne Petersen wrote:

> "Peter Ole Kvint" wrote >

> Ja, jeg har i hvert fald lavet en del animationer fra bunden med det, indtil
> jeg valgte at betale for noget bedre,

vær sød at fortælle hvad du valgte og vise os nogen resutater!

Fra : Susanne Petersen

Dato : 23-06-02 10:22

"Peter Ole Kvint" wrote ...

> vær sød at fortælle hvad du valgte og vise os nogen resutater!

Jeg har nu andet at lave en at gå og 'bevise', men animationerne på
http://www.pandoradesign.dk/animationer.htm er lavet med Microsoft Gif
Animator.
Jeg er enig med en anden i tråden, som anbefaler ImageReady (det var det,
jeg valgte; det vil POK gerne vide), men der blev spurgt efter noget
simpelt.
Ellers slutter tråden her fra min side, så "du" (POK) må finde en anden at
kaste dig over, udråbstegn

SP

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-06-02 19:17

måske kan du finde noget her:

http://tucows.inet.tele.dk/mmedia/imgani95.html

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-06-02 23:28

>Kan en eller flere anbefalde et prg., som er rimelig simpelt til at lave
>animerede gif'er i. (gerne freeware eller en trial version)
det er hverken vanvittigt simpelt eller freeware, men du kan hente en
trial af Adobe Photoshop 6, og med dette hører sig ImageReady, som er
suverænt til animerede giffer..

dog kræver det en del øvelse, MEN der er efterhånden RET mange
tutorials på nettet..

kig på www.adobe.com =)

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-06-02 21:50

"Thomas Jørgensen" wrote:

> [...]
> drejer.
> Jeg har kigget lidt på nettet, og der findes et hav, og istedet for at hente

http://www.lostmarble.com/getmoho.html
må være det rigtige, det har nogen skavanker til avi filer,
men disse skavanker gør programmet fin til .gif filer