Hvid røg...
Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 21-06-02 18:38

.... (ud af udst.) betyder vel at den snart er træt af at få 2-3 liter benzin
på, og olie til 6 liter, eller hvad? Min mistanke er simpelthen at jeg lige
skal notere mig hvor meget benzin jeg fylder på, og så måle olie af til det.
Eller er hvid røg noget mere alvorligt?

--
//Troels Plougmann Olsen
Feel free to contact me:

Fra : Klaus G.

Dato : 21-06-02 19:02

> [...]
lige
> skal notere mig hvor meget benzin jeg fylder på, og så måle olie af til

ehh, hvis den ryger helt vildt så har du puttet alt for meget olie i benzen.
Men den må godt ryge når den er kold...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Brian/Hekto

Dato : 24-06-02 09:07

In article <rSJQ8.77536$N46.2190243@news010.worldonline.dk>,
klaus_godt@hotmail.com says...

Hvid røg = vanddamp
Blå røg = Olie

--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - ?

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 24-06-02 22:24

> Hvid røg = vanddamp
> Blå røg = Olie

Vand fra en luftkølet knallert? Nej vel...

//Troels

Fra : PHK

Dato : 25-06-02 08:03

".: [d33p blu3] :." <puttitat@NOSPAM.adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Vand fra en luftkølet knallert? Nej vel...

Jo. Ved afbrænding af en liter benzin dannes der ca. 1 liter vand, så deeet

_
|_|

Fra : Brian/Hekto

Dato : 25-06-02 08:52

In article <af94io$1s4$1@sunsite.dk>, phk_STOPSPAM@esenet.dk says...

> [...]
>
> Jo. Ved afbrænding af en liter benzin dannes der ca. 1 liter vand, så deeet

- nemlig!
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - ?

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-02 10:57

Brian/Hekto <bs@[REMOVE]hekto.dk> scribbled:
> In article <af94io$1s4$1@sunsite.dk>, phk_STOPSPAM@esenet.dk says...

> - nemlig!
> Brian/Hekto
> Rd350 YPVS - LS650 - ?

Men såguda vel ikke på en gang. Nej, det er olie, enten for meget påfyldt,
så bliver det suget med op via krumtaphuset, eller en ødelagt pakning ved
membranen. Har selv haft problemet inde på livet, sååå det ....

Venligst ...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : Brian/Hekto

Dato : 25-06-02 11:07

In article <3d183e56$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Ari06@AriSoft.dk says...

> [...]
> -- www.AriSoft.dk --
> -- www.winxp-dk.dk --
> -- Brug dtext.news.tele.dk, hvis du alligevel ikke henter binært --

Så er det nok heller ikke helt hvid røg, vel?
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - ?

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-02 13:44

> [...]

> In article <3d183e56$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> Ari06@AriSoft.dk says...

> Så er det nok heller ikke helt hvid røg, vel?

Faktisk, så jo, det er det, prøv selv at hælde lidt olie i din udstødniig,
når den er godt varm, og så gi' dyret noget "hane" .....

Venligst ...

Fra : Brian/Hekto

Dato : 25-06-02 14:04

In article <3d18657a$0$71650$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Ari06@AriSoft.dk says...

> [...]
> -- www.AriSoft.dk --
> -- www.winxp-dk.dk --
> -- Brug dtext.news.tele.dk, hvis du alligevel ikke henter binært --

Har du nogensinde set en Yamaha RD350 koldstarte????
Hele kvarteret, er indhyldet i tæt BLÅ røg! ... der iøvrigt stinker af
2T!!!!
Årsagen er de rester af 2T-olie der er efterladt i bl.a.
udstødningssystemet.
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - ?

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-02 14:27

> [...]
> 2T!!!!
> Årsagen er de rester af 2T-olie der er efterladt i bl.a.
Ja da, har selv haft en )

Men i dette tilfælde er det nu nok olien, og der er forskel på en koldstart,
og olie der når at forbrænde helt, så får du hvid røg.

Venligst ...

Fra : Smoothy6

Dato : 25-06-02 17:20

deeet

Lad mig lige påpege at grunden til at der ca. dannes 1 liter vand, er at for
at motoren kan forbrænde en liter benz så skal der suges omkring 40m3 (kubik
meter) luft ind i motoren... og som de fleste nok burde vide så er der vand
i luft... Lyder sindsygt men det er ikke desto mindre rigtigt..