Bo fast i campingvogn..
Fra : Martin

Dato : 21-06-02 13:57

Hej, må jeg ik få jeres mening ??

Vi er 2 fattige studerende der har snakket om at købe en campingvogn og bo i
den til vi er færdige med at læse, jeg ved godt at det ikke er lovligt
(eller er det ?) og at det nok bliver noget koldt om vinteren (men det er
der råd for.) synes i at der er en helt syg idé, vi kan jo bo for ca 1000 kr
om mdr på en 1* plads og adressen kan vi flytte hen til en af vores
forældre.. og vognen kan jo købes for 30000 - 40000 kr for en i rimelig
stand..

Fra : Per Posselt

Dato : 21-06-02 15:12

Hejsa I to

Der findes jo campingpladser der har åbent om vinteren så mon ikke det kan
lade sig gøre.
Man kunne jo også låne et hjørne ved en gårdmand mod osv.
mvh per

Fra : hansi.christiansen

Dato : 21-06-02 16:03

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 21-06-02 16:41

Hvorfor mener du ikke det er lovligt? Det er selvfølgelig kun lovligt på en
åben campingplads, men der findes der vel også i nærheden af hvor i
studerer. Nogen steder kan man få en vintersæson-plads for en billig penge,
så bliver det maske kun et par tusind for et halvt år. Det var faktisk en
rigtig god idé i fik der! I skal købe en ordentlig stor CV, godt isoleret og
med blæservarme og få så også gulvvarme i, så kan i fint bo der.

Held og lykke.

Steen

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 22-06-02 01:10

Helt ulovligt kan det vel ikke være. Jeg var for et par år siden på Lisbjerg
Camping plads i en uge hvor jeg kom til at tale med nogle mennesker, de
havde boet på pladsen i over et år, og var blevet "anbragt" af Århus kommune
da de var uden bolig og kommunen ikke kunne anvise andet.
Der boede mange andre "boligløse" på pladsen, både i hytterne og vogne, også
unge studerende , og de hyggede sig vældig.

Mange hilsner og held og lykke!

Bente Jørgensen

Fra : Torbenth

Dato : 22-06-02 19:41

Bente Jørgensen skrev i meddelelsen ...
> [...]
kommune
>da de var uden bolig og kommunen ikke kunne anvise andet.

Den tid er længst ovre. Man må ikke bo fast på Lisbjerg Camping.
Jeg sommercamperer hele sæsonen på Ajstrup og vintercamperer på Lisbjerg
Camping.
Der bor således ingen hjemløse dér mere.
Iøvrigt er der svjv næsten ingen campingpladser hvor man må have sin faste
folkeregisteradresse. Det er ejeren/bestyreren der bestemmer.
Lilleådalens camping i Hinnerup er vist en af de få undtagelser. Der kan/må
man godt bo hele året.

Mvh.
Torben

Fra : Bess

Dato : 22-06-02 10:16

"Martin" <minizoo@obel.auc.dk> wrote in message
> Hej, må jeg ik få jeres mening ??
[SNIP]
>og adressen kan vi flytte hen til en af vores forældre....

Se... _det_ er ulovligt

mvh
Bess

Fra : Martin

Dato : 22-06-02 13:40

Ja men hvad gør vi så med adressen ??

Fra : Bess

Dato : 22-06-02 15:58

> Ja men hvad gør vi så med adressen ??

Der er faktisk ikke noget i vejen for at I kan have adresse på en
campingplads. Hvis blot kommunen er overbeviste om at I virkelig bor der, så
skulle der ikke være problemer, og det burde I jo ikke få problemer med at
overbevise dem om.

mvh
Bess

Fra : PHK

Dato : 23-06-02 05:38

> Hej, må jeg ik få jeres mening ??
>
> Vi er 2 fattige studerende der har snakket om at købe en campingvogn og bo
> den til vi er færdige med at læse,

Den største udgift i den forbindelse er varmeudgifter - jeg ved ikke hvad
det kan gøres for, men vi brænder en 11 kg´s gasflaske til 100-120 kr´s
byttepris af på en 2-3 dage, såhh helt billig er det ikke.

Der må være nogen vintercampister, som har erfaring for længere tids
overvintring.

--
_
|_|