ListBox
Fra : Henning Madsen

Dato : 11-02-01 21:41

Måske er det en fjollet ide ????
Hvis man har en ListBox på formen, er det jo mugligt at indskrive nogle
linier under Properties Items. Disse linier bliver jo gemt når man lukker
programmet og er igen til stede når porogrammet igen åbnes, alså en slags
'hukommelse'.
Så er spørsmålet ?? En ListBox har fra programmet, alså de er ikke indtastet
under Properties Items, fået nogle linier som skal behandles, men bliver
tidsmessig ikke ferdig og der er nogle linier tilbage.
Disse linier var det smart at gemme, som om de var indskrevet med Properties
Items, og derfor var der når programmet igen startes.
Er det en helt fjollet ide eller hvad ?? (der må godt grines højt).
Hilsen
Henning.

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 11-02-01 22:43

Just as I expected, "Henning Madsen" <henning.K.madsen@teliamail.dk>
came up with this:

> [...]
>programmet og er igen til stede når porogrammet igen åbnes, alså en slags

Det bliver kompileret ind i programmet, så det er faktisk en simpel
måde at lave en masse ListBox.Items.Add('tekst...') i OnFormCreate
event'en.

>Så er spørsmålet ?? En ListBox har fra programmet, alså de er ikke indtastet
>under Properties Items, fået nogle linier som skal behandles, men bliver
>tidsmessig ikke ferdig og der er nogle linier tilbage.

Øhh, helt klart! Det er jo rent sort snak!

>Disse linier var det smart at gemme, som om de var indskrevet med Properties
>Items, og derfor var der når programmet igen startes.

Hmm, som jeg opfattede det du skrev ovenfor, så er det noget med nogen
items der *ikke* bliver oprettet? Eller er det helt i skoven? Prøv
lige at omformulere det!

Men hvis du bare tænker på at gemme hvad der ligger i en listbox, så
prøv at bruge registry til det, eller måske bare en tekstfil du lægger
sammen med din exe-fil.

>Er det en helt fjollet ide eller hvad ?? (der må godt grines højt).

Jeg forstod ikke så meget af det, så jeg tror bare jeg vil holde
munden lukket.

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://www.niller.f2s.com/ - niLLer's pages (My programs, in English)