/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
info-koder
Fra : Michael Henningsen


Dato : 21-06-02 12:21

Jeg har hørt at man ved at indtaste en kode på sin mobil kan få at vide om
en hvilken som helst mobil er tændt, og hvilken mast den er koblet op på.
Altså ren overvågning. Er der nogen der ved mere om disse koder?



 
 
MOBILUDSALG.dk (21-06-2002)
Kommentar
Fra : MOBILUDSALG.dk


Dato : 21-06-02 13:48

Det lyder lidt urealistisk - 100% bare et rygte.

--
mvh MOBILUDSALG.dk
Salg af UNLOCK UDSTYR (data/flasher/boxe m.m.)
DK`s billigste mobiltilbehør - f.eks. :
Lader til Nokia 49kr, Datakabler 119kr, Håndfri 39kr.....

"Michael Henningsen" <michael.h@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:aev266$2npa$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har hørt at man ved at indtaste en kode på sin mobil kan få at vide om
> en hvilken som helst mobil er tændt, og hvilken mast den er koblet op på.
> Altså ren overvågning. Er der nogen der ved mere om disse koder?
>
>



Michael Kjærsgård (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 21-06-02 18:43

> Jeg har hørt at man ved at indtaste en kode på sin mobil kan få at vide om
> en hvilken som helst mobil er tændt, og hvilken mast den er koblet op på.
> Altså ren overvågning. Er der nogen der ved mere om disse koder?

Hvor har du hørt det??
I "X-Files"??


--
Michael
http://www.vindenand.dk


Michael Henningsen (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Henningsen


Dato : 21-06-02 22:19

> Jeg har hørt at man ved at indtaste en kode på sin mobil kan få at vide om
> en hvilken som helst mobil er tændt, og hvilken mast den er koblet op på.
> Altså ren overvågning. Er der nogen der ved mere om disse koder?

Hvor har du hørt det??
I "X-Files"??


Det er ikke en joke. En jeg kender fortalte mig at han kunne se hvor i byen
jeg befandt mig. Men altså ikke mere præcist end den mast min mobil var
koblet til. Ligesom det med Kurt Thorsen. Det gøres fra hans egen mobil.



Kenneth (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 21-06-02 23:36

"Michael Henningsen" <michael.h@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:af0583$uvd$1@news.cybercity.dk...
> Det er ikke en joke. En jeg kender fortalte mig at han kunne se hvor i
byen
> jeg befandt mig. Men altså ikke mere præcist end den mast min mobil var
> koblet til. Ligesom det med Kurt Thorsen. Det gøres fra hans egen mobil.
>
>
Hvorfor spørger du så ikke ham du kender?

--
Med venlig hilsen

Kenneth

Klik på linket - Bliv medlem - Og spar penge
http://www.wannasave.dk/default.asp?GuestID=10252660



Michael Henningsen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Henningsen


Dato : 22-06-02 02:45


Hvorfor spørger du så ikke ham du kender?

--
Med venlig hilsen

Kenneth

Brilliant ide. : ) Det undrer mig bare, at der ikke er flere der har
hørt om at man selv kan gå rundt og lege security service, men det er jo det
der er ideen med security, den har det bedst når den er hemmelig.



Lasse Hedegaard (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 22-06-02 00:35

Michael Henningsen skrev:

>Det er ikke en joke. En jeg kender fortalte mig at han kunne se hvor i byen
>jeg befandt mig. Men altså ikke mere præcist end den mast min mobil var
>koblet til. Ligesom det med Kurt Thorsen. Det gøres fra hans egen mobil.

Så har han tilsyneladende adgang til teleselskabernes systemer via sin
telefon - WAP?

Det er ikke noget der er tilgængeligt for "os dødelige". Jeg troede
(og tror) sådan set heller ikke det er tilgængeligt for enhver
medarbejder i teleselskaberne.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! Skriv for mere info.

Simonsen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Simonsen


Dato : 22-06-02 06:08

Det han hentyder til er nok celleinformation, det viser hvilken sendemast du
er tilkoblet, på nuværende tidspunkt. Denne information kan tilkobles i
visse mobiltelefoner.

Simonsen

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:ctd7hukcmj7bbo2kecdtaur9lde97uuhj8@news.tele.dk...
> Michael Henningsen skrev:
>
> >Det er ikke en joke. En jeg kender fortalte mig at han kunne se hvor i
byen
> >jeg befandt mig. Men altså ikke mere præcist end den mast min mobil var
> >koblet til. Ligesom det med Kurt Thorsen. Det gøres fra hans egen mobil.
>
> Så har han tilsyneladende adgang til teleselskabernes systemer via sin
> telefon - WAP?
>
> Det er ikke noget der er tilgængeligt for "os dødelige". Jeg troede
> (og tror) sådan set heller ikke det er tilgængeligt for enhver
> medarbejder i teleselskaberne.
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard
>
> --
> http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
> ** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **
>
> Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! Skriv for mere info.



Lasse Hedegaard (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 22-06-02 12:18

Simonsen skrev:

>Det han hentyder til er nok celleinformation, det viser hvilken sendemast du
>er tilkoblet, på nuværende tidspunkt. Denne information kan tilkobles i
>visse mobiltelefoner.

Korrekt, men sådan forstod jeg nu ikke Michaels indlæg:

|Jeg har hørt at man ved at indtaste en kode på sin mobil kan få at vide om
|en hvilken som helst mobil er tændt, og hvilken mast den er koblet op på.

Der står (som jeg læser det), at kammeraten påstår han kan se om ANDRE
telefoner er tændt, og hvor de befinder sig.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! Skriv for mere info.

Michael Henningsen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Henningsen


Dato : 22-06-02 15:34

Korrekt. Det er muligt at se hvilken mast en hvilken som helst mobil er
koblet til, og kræver så vidt jeg ved intet special-abonnement.



Lasse Hedegaard (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 23-06-02 02:42

Michael Henningsen skrev:

>Korrekt. Det er muligt at se hvilken mast en hvilken som helst mobil er
>koblet til, og kræver så vidt jeg ved intet special-abonnement.

Var det blot det du spurgte efter? (Og du vidste det godt?)

Det kræver, at man bruger en udbyder som tilbyder denne service, ikke
alle udbydere har 'navngivet' deres master - så ved nogle udbydere,
der vil man ingen information modtage.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! Skriv for mere info.

Michael Henningsen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Henningsen


Dato : 23-06-02 09:56

Ja, det jeg er ude efter er den kode man indtaster på sin mobil på telias
net, for at kunne lokalisere en anden mobil.



Lasse Hedegaard (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 23-06-02 11:57

Michael Henningsen skrev:

>Ja, det jeg er ude efter er den kode man indtaster på sin mobil på telias
>net, for at kunne lokalisere en anden mobil.

Det kan du som Ole nævner kun i Sverige (og heldigvis kun hvis ham du
vil "kigge efter" har tilmeldt sig servicen).

Herhjemme der kan du (heldigvis) kun se hvilken mast din egen telefon
er koblet på. Led efter "celleinfo" eller lignende i din telefon.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! Skriv for mere info.

Henrik Stidsen (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-06-02 14:33

"Michael Henningsen" <michael.h@vip.cybercity.dk> wrote in
news:af0583$uvd$1@news.cybercity.dk

> Ligesom det med Kurt Thorsen.

Den info de fik på hvor Kurts telefon havde været fik de fra
telefonselskabets database, det kræver en dommerkendelse...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/
"These opinions are my own, though for a small fee they
be yours too." -- Dave Haynie

Ole Rasmussen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 22-06-02 13:49



Hej

"Michael Henningsen" <michael.h@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har hørt at man ved at indtaste en kode på sin mobil kan få at vide om
>en hvilken som helst mobil er tændt, og hvilken mast den er koblet op på.
>Altså ren overvågning. Er der nogen der ved mere om disse koder?

Njae - Det er nu en sandhed med modifikationer (men det kunne da nok
værre meget sjovt) - I Sverige, bemærk: i Sverige, kan man hos udbyderen
Telia, tilmelde sig en service hvor man ganske rigtigt kan se hvor en
specifik mobiltelefon befinder sig (på jobbet, i ismejeriet, hos
elskerinde - fortsæt selv) - Men altså, ejeren af telefonen skal
tilmelde sig denne service, så han ved altså på forhånd at han risikerer
at være overvåget, ligeledes skal den der vil vide hvor en telefon
befinder sig være tilmeldt servicen.

Systemet fungerer på den måde at man via den master der findes i det
område hvor telefonen er, laver en krydspejling, og man kan dermed med
rimelig stor nøjagtigt se hvor den befinder sig.

Du kan læse mere om det her:

http://mydof.teliamobile.se/shopdisplay/2000/00/00/07/dd/web2542.html

--
M.v.h. Ole®

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste