Mcculloch eller Partner buskrydder/trimmer~
Fra : Jan Holm

Dato : 21-06-02 12:09

Jeg har fundet en brugt Partner B260 buskrydder som
jeg kan købe for 1200,- Den er ca 1 år og brugt max
10 gange.

Harald Nyborg har en Mcculloch 246 (ny!!) til 1495,-.

De har samme motor størrelse. Hvad skal man vælge.

Mvh
Jan Holm

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 21-06-02 12:47

Jan Holm <audio@parkholm.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B938D602.605E6%audio@parkholm.dk...

Uden tvivl en ny Mc Cullog eller hvis det skal være en brugt kan man få en i
et anerkendt mærke (Husquarna, Echo og lign.) til næsten samme pris som
Partneren.

Mvh. Finn

Fra : Jan Holm

Dato : 21-06-02 13:10

> [...]
> et anerkendt mærke (Husquarna, Echo og lign.) til næsten samme pris som

Hej Finn

Er partner ikke et "anerkendt mærke" Den skulle efter sigende
have kostet 2049,- fra ny, 1 år siden.

Mvh
Jan Holm

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 21-06-02 13:34

Jan Holm <audio@parkholm.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:B938E44B.60613%audio@parkholm.dk...

> Hej Finn
>
> Er partner ikke et "anerkendt mærke" Den skulle efter sigende
> have kostet 2049,- fra ny, 1 år siden.

Partner er meget kendt men ikke anerkendt. Min bror købte en ny Partner til
sin naturgrund men når han efter et par timer kun er nået et par meter ind i
udkrudtet ringer han efter mig. Så kommer jeg med min 14 år gamle buskrydder
med Mitsubishi motor og slår skidtet på en times tid.Men alt afhænger
selvfølgelig af dit behov. Hvis det kun er til trimning af kanter kan
Partneren godt bruges.

Mvh. Finn

Fra : Henning Lund

Dato : 21-06-02 13:46

FINN EGMOSE skrev:

> Partner er meget kendt men ikke anerkendt.

Hvordan kan du udtale dette, må jeg se noget dokumentation for din påstand?

> [...]
> et par meter ind i udkrudtet ringer han efter mig. Så kommer jeg med
> min 14 år gamle buskrydder med Mitsubishi motor og slår skidtet på en

Nu er der jo stor forskel på hvilken model der sammenlignes med.

Til oplysning består Partner-Husqvarna og Johnsered af de samme dele, der er
så ændret i konstruktionen af div. redskaber for at de ikke er ens.

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 21-06-02 15:45

Henning Lund <nospam@lund.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aev7gt$a68vr$1@ID-138513.news.dfncis.de...
> [...]

er
> så ændret i konstruktionen af div. redskaber for at de ikke er ens.

Var det ikke kun i gamle dage at Partner var forsynet med stumper fra
Husquarna? Det de laver idag minder ikke meget om Husqarna kvalitet.

Mvh. Finn

Fra : Henning Lund

Dato : 21-06-02 19:00

FINN EGMOSE skrev:

> Var det ikke kun i gamle dage at Partner var forsynet med stumper fra
> Husquarna? Det de laver idag minder ikke meget om Husqarna kvalitet.

Mange af Elektrolux (Partner/Johnsered/Husqvarna) koncernens park/skov/have
produkter laves på en og samme fabrik, havemaskiner i Amerika og England,
stumperne til skovmaskinerne i England og samlet oppe i en fjeldhytte nord
for Danmark. Hvis vi snakker om småmotorer såsom i trimmere buskryddere kan
man ikke regne en pind med hvor motoren egentlig kommer fra, flere af
motorene er bla lavet i Italien, og så stoppet i maskinerne og kaldet det
ene eller det andet. Koncernen plejer at lave en serie af de forskellige
produkter som de så bla sætter forskellige afskærmninger på, så Partner er
gul, Husqvarna er orange osv osv, oftest ændres udformningen af udstyret
også så produkterne ikke ligner hinanden, men går man ind i de vitale dele,
er der ingen forskel, stempel er det samme, krumtap er det samme osv.
Partner har et blakket ry da de oftest sælges i byggemarkeder og lign. hvor
der ikke ydes samme service som i det fise fornemme Husqvarna Center, og
derved er prisen betydelig lavere på Partner produkter. Partner har somregel
også nogle helt billige produkter som bla Husqvarna ikke markedsfører i
Danmark. Jeg har selv haft værksted/butik i 10 år med div. skov/have
maskiner, bla også nogle fra Elektrolux koncernen, så jeg ved hvordan det
foregår.

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 21-06-02 18:18

"Henning Lund" <nospam@lund.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan du udtale dette, må jeg se noget dokumentation for din
påstand?

Nå ja, ro på, du spurgte jo selv
I modsætning til partner er McCulloc (eller hvordan man staver til det) en
butik der har lavet bla. motorsave i MANGE år.
Alt andet lige, noget nyt er nok at foretrække frem for noget brugt.
Jeg selv har næsten lige købt en brugt elkædesav, problemet er bare at
skæreolien render ud af den når den ikke er i brug, det opdager man jo først
når man har købt den, og der er jo ingen garanti.

Henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 21-06-02 19:12

Henrik B. Larsen skrev:

> I modsætning til partner er McCulloc (eller hvordan man staver til
> det) en butik der har lavet bla. motorsave i MANGE år.

Har Partner ikke det? Jeg har repareret Partner save fra 60érne. Her er et
link du kan prøve at kigge på
http://www.vannattabros.com/saw10.html

> Alt andet lige, noget nyt er nok at foretrække frem for noget brugt.

Mange gange ja, men hvis det er en kraftigere maskine man gerne vil have for
samme penge, så er det tit til af få noget lettere brugt i et havecenter
hvor maskinerne er gennemgået og med garanti, der er ikke noget så surt som
at købe en ny havemaskine som aligevel ikke lever op til de krav som man
stiller, så hellere en større brugt der kan "noget".

> Jeg selv har næsten lige købt en brugt elkædesav, problemet er bare at
> skæreolien render ud af den når den ikke er i brug, det opdager man
> jo først når man har købt den, og der er jo ingen garanti.

Der er altid en risiko ved at handle privat uden nogen form for garanti.

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 24-06-02 19:08

> Har Partner ikke det? Jeg har repareret Partner save fra 60érne. Her er et
> link du kan prøve at kigge på
> http://www.vannattabros.com/saw10.html

Ok, så tager jeg måske fejl, det skulle jo komme en dag.
Jeg ved bare at min far har en McCulloch sav stående som er så gammel at det
nærmests var umuligt at opdrive reservedele til den i begyndelsen af
80´erne. Så vidt jeg kan regne ud er den fra engang i 60´erne, og jeg havde
ingen ide om at partner var ret meget ældre end 10-15 år.

Henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 24-06-02 19:25

Henrik B. Larsen skrev:

> Ok, så tager jeg måske fejl, det skulle jo komme en dag.

Ja ellers skal ens kone nok finde nogle fejl

> [...]
> begyndelsen af 80´erne. Så vidt jeg kan regne ud er den fra engang i
> 60´erne, og jeg havde ingen ide om at partner var ret meget ældre end

Jow de har også lavet save mange år, hvornår de startede kan jeg ikke lige
huske, men hver gang vi var på kursus så vi altid en af de gamle save fra
dengang en sav var en klump jeg man knapt kunne løfte fra jorden.

Fra : Jan Holm

Dato : 24-06-02 10:24

> I modsætning til partner er McCulloc (eller hvordan man staver til det) en
> butik der har lavet bla. motorsave i MANGE år.

Hvad er definationen på "mange år" Til mit netop købte nedlagte landbrug
medfulgte der en Partner motorsav dateret til 1976. På med benzin og
olie, lidt motor justering og resning af luftfilter, nu kører den som en
drøm.

Mht. den buskrydder så købte jeg den brugte partner for 1100. Man kunne
stort set ikke se at den havde været brugt, havde aldrig kørt med klinge.
Starter og kører perfekt.

Mvh
Jan Holm