Overvejer et børnesæde
Fra : Frank

Dato : 21-06-02 10:26

Hej,

Min 7 årige søn sidder af og til bagpå, og hans lillesøster på snart 3 er
vel på vej

Nu har jeg i flere shops set det der sorte gummiaftige børnesæde som virker
ret gennemtænkt og holdbart - men..... Er der noget herinde som har erfaring
med det ?

I hvilke alderstrin virker det og er det nemt at montere/afmontere ?

mvh
/Frank
CBR600F2

Fra : Luffe

Dato : 21-06-02 13:07

Hej Frank

Jeg har selv førhen overvejet et børnesæde til min 6 årige dreng, men tanken
om at han, hvis uheldet skulle være ude, vil være fastspændt til en 200 kg.
tung metalgenstand måske uden fører på, fik mig på andre tanker. Sidder man
"løst" bagpå, har man da chancen for, at kurre i grøften istedet til en mere
blød landing. Jeg venter i hvert fald til han selv kan holde ordentlig fast.
Selvfølgelig skal de udover dette have samme udstyr på som vi voksne.

God sæson

Mvh Søren

Fra : Frank

Dato : 21-06-02 14:05

Hej Luffe !

Godt argument - MEN - Det er kun sædet som er spændt fast. Barnet er ikke.
Man kan ihvertfald undgå det.

/Frank

Fra : Frank S

Dato : 21-06-02 17:39

Hej Frank

Jeg har selv kørt med min datter i barnesædet de sidste 2 år.
Hun startede med at sidde i det fra hun var 3½ og det har fungeret
upåklageligt.
Jeg har haft en Suzuki Freewind og monteringen/afmonteringen tog
max 2 minutter. Eneste irritationsmoment var at de medfølgende
fodbøjler sad ud for den lakerede sideafdækning og hvis min datter
havde fodtøj på med spænder eller lynlås kom der lidt småridser.
Dette er selvfølgelig ikke noget der vil ske på alle motorcykler men
på min Freewind passede bøjlerne altså der.

Frank