Bogføringsguide for dummernikker
Fra : Steen Suder

Dato : 21-06-02 02:40

Jeg er nystartet selvstændigt erhvervsdrivende med teknisk baggrund.
Jeg har startet firma pga. et givet behov og har således ikke forberedt
mig som man kunne ønske med kurser, HD-uddannelse o.a.

Derfor står jeg i en situation hvor det ville være rart med en "lille"
vejledning i regnskab/bogføring med "best practice" eksempler etc.

Hvor finder man sådan en?

--
Steen

Fra : Peter G C

Dato : 21-06-02 06:38

Steen Suder <sfs_news@suder.dk> skrev:

[klip]

> Hvor finder man sådan en?

biblioteket.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Steen Suder

Dato : 21-06-02 11:27

On Fri, 21 Jun 2002 07:38:01 +0200, Peter G C wrote:

> Steen Suder <sfs_news@suder.dk> skrev:
>
> [klip]

> biblioteket.

Jeg skulle måske, for at undgå svar af ovenstående karakter, have
significeret ønsket om en elektronik udgave på nettet

Når vi nu er ved det; hvilken bog kan anbefales?

--
Steen

Fra : Charlotte

Dato : 21-06-02 12:08

Steen Suder skrev:
> Derfor står jeg i en situation hvor det ville være rart med en "lille"
> vejledning i regnskab/bogføring med "best practice" eksempler etc.
>
> Hvor finder man sådan en?

Prøv http://www.viber.dk de har lavet KonteringsGuide -
et hjælpeprogram til støtte ved praktisk bogføring i ethvert
regnskabsprogram, så man nu kan løse rigtig mange konterings-
problemer selv. En demo-version kan downloades.

MVH. Charlotte
http://regnskabsprogrammer.homepage.dk

Fra : Jørgen Raaberg

Dato : 21-06-02 12:32

> [...]
>regnskabsprogram, så man nu kan løse rigtig mange konterings-
>problemer selv. En demo-version kan downloades.

Nogen der har erfaringer med nogle af de andre programmer
fra ovennævnte firma ?

Fra : Kjeldgaard

Dato : 24-06-02 14:52

> Snip<
> Derfor står jeg i en situation hvor det ville være rart med en "lille"
> vejledning i regnskab/bogføring med "best practice" eksempler etc.
>
> Hvor finder man sådan en?

Hej Steen,

Prøv dette link
http://www.cvu.dk/sw104.asp

- hvad de ikke har af hjælpeværktøjer, skal du lede længe efter. Er vis på,
at du kan finde noget regnskabs/bogførings "snak", som kan hjælpe dig på
vej.

mvh Kjeldgaard

Fra : Steen Suder

Dato : 25-06-02 01:49

On Mon, 24 Jun 2002 15:52:12 +0200, Kjeldgaard wrote:

> [...]
>
> - hvad de ikke har af hjælpeværktøjer, skal du lede længe efter. Er vis
> på, at du kan finde noget regnskabs/bogførings "snak", som kan hjælpe

Se, det er et link, der vil noget! Tak.
Det var sådan noget jeg var ude efter.

--
Steen