Sprogskole i La Paz, Bolivia
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-06-02 01:19

Hej

Nogen der kan anbefale en sprogskole i La Paz?

Kæreste og jeg skal fem månder til La Paz, og har brug for en
sprogskole fra ca. 20. juli og en måned frem.

Erfaringer?
Anbefalinger?

-j

--
Hvad med en villa i Transylvanien?
http://janus.dk/malnas_bai

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 03-07-02 21:19

Jeg kender ingen sprogskole i La Paz, og kan derfor desværre kun give
generelle råd.

Jeg har selv prøvet 3 forskellige spansk-sprogskoler. 1 i Oaxaca, Mexico og
2 i Quito, Ecuador. Find sprogskolerne på Internettet, eller i Lonely
Planet, eller ved at spørge på lokale backpacker-steder. De fleste skoler
giver en gratis prøvetime, og det kan anbefales at prøve et par steder før
man bestemmer sig. Der er stor forskel på hvordan der undervises!

Min erfaring er at 1-to-1 kan være meget anstrengende, og ikke altid mere
lærerigt end at være 2-4 elever pr. lærer. Man er selvfølgeligt på
sprogskole for at lære spansk, men man må vel også godt hygge sig i mens.
Det gør man oftere hvis der er flere end en selv og læreren. Desuden er det
rart, når man ikke er den eneste, der ikke kan finde ud af noget.

Lærernes kvallifikationer er meget svingende. Det er vigtigt at få en, der
som et minimum kan gøre sig forståelig på engelsk. Der er ikke noget mere
frustrerende, end når læreren prøver at forklare noget på spansk, og man
ikke kan forstå det, og spørger tilbage på engelsk, hvilket læreren ikke
forstår.

Jeg lærte utroligt meget spansk på ganske kort tid i skole (2-3 uger), ved
altid at prøve det af jeg havde lært i "virkeligheden". Der er jo nok at
snakke med dernede, og folk er som regel meget overbærende når man laver
fejl i noget.

Held og lykke med det spanske.

Mvh Rune