Noget underligt vedhæftet mails
Fra : Jørgen Angel

Dato : 20-06-02 21:38

På en del mails er der vedhæftet et eller andet jeg ikke ved hvad er:
Part 1.2 Type: application/ms-tnef (application/ms-tnef)
Encoding: base64

Fra den samme afsender er det der nogle gange, andre gange ikke. Det ser
ud til at det er der når afsenderen klikker i Reply på en mail fra mig.
Men ikke hvis han skriver en helt ny mail til mig.
Ved I havd det er? Taler vi virus snavs her??

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-06-02 22:22

http://www.ucs.ed.ac.uk/usd/scisup/faq/mstnef.html

Fra : Per Madsen

Dato : 21-06-02 10:44

> http://www.ucs.ed.ac.uk/usd/scisup/faq/mstnef.html

Lidt OT men er der en måde i suppen, hvorpå jeg kan få IE til at åbne et
link som ovenstående, uden at skulle hen og copy/paste.
--
Mvh. Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Storm

Dato : 21-06-02 10:56

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Lidt OT men er der en måde i suppen, hvorpå jeg kan få IE til at åbne et
> link som ovenstående, uden at skulle hen og copy/paste.

Æble - klik.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Per Madsen

Dato : 21-06-02 14:34

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Æble - klik.

Takker

--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : lav N=F8rgaard

Dato : 20-06-02 22:29

In <1fe3lci.137fmp41dl6m0kN%angel@inet.uni2.dk> Jørgen_Angel wrote:
> [...]
> ser ud til at det er der når afsenderen klikker i Reply på en mail fra
> mig. Men ikke hvis han skriver en helt ny mail til mig. Ved I havd det

Når du åbner din e-mail er det muligt at lave en udvidet header. Hvordan
du gør det. kan du se her http://spamcop.net/fom-serve/cache/19.html.
Når du har lavet en udvidet header, er det muligt at se præcist, hvor og
hvad der er sendt fra og hvilke servere, den har passeret. For at kunne
forfølge underlige e-mails, er det nødvendigt at have disse oplysninger.

For tiden er florerer der en del KLEZ virus, og den spredes via Outlook
og de adresser, der er her i. Det sker ofte at der personer modtager en
e-mail med spam som tilsyneladende er sendt fra deres egen adresse, men
en udvidet header vil kunne afsløre, at det er via helt andre
mailservere.

Hvis du forwarder en af dine mistænkelige e-mails til mig med udvidet
header, vil jeg godt prøve at se på den.

Olav

Fra : Jørgen Angel

Dato : 20-06-02 22:42

Tak til både Martin og Olav.

Jeg besøgte linket Martin sendte og blev en anelse klogere og ikke
mindst beroliget.

Olav, jeg tager gerne imod dit tilbud når jeg får en mistænkelig mail.
Er det kun på min computer dit navn ser underligt ud - med ISO og alt
muligt...?

hilsen
Jørgen

Fra : lav N=F8rgaard

Dato : 20-06-02 22:59

In <1fe3o8q.28l9e4bu4t3gN%angel@inet.uni2.dk> Jørgen_Angel wrote:
> [...]
>
> Olav, jeg tager gerne imod dit tilbud når jeg får en mistænkelig mail.
> Er det kun på min computer dit navn ser underligt ud - med ISO og alt

Ups. Jeg har lige installeret Halime under OSX. Håber den kører med den
rigtige iso nu.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 20-06-02 23:24

Olav Nørgaard <spam@avalonia.dk> wrote:

> Ups. Jeg har lige installeret Halime under OSX. Håber den kører med den
> rigtige iso nu.

Nu ser det pænt ud! Nu hvor Halime kører kan du jo få stat. til at gøre
det samme

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 21-06-02 10:40

On 20/06/02 23:42, in article 1fe3o8q.28l9e4bu4t3gN%angel@inet.uni2.dk,
"Jørgen Angel" <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Jeg besøgte linket Martin sendte og blev en anelse klogere og ikke
> mindst beroliget.

Og hvis du vil se hvad TNEF gemmer på din Mac, så kan TNEF's Enough
downloades her:

<http://www.joshjacob.com/macdev/tnef/index.html>

Thomas Tvegaard