fra vb6 til vb.net
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 20-06-02 21:35

Hej NG
Findes der et prg. der kan "konvertere" kode fra VB6 til VB.Net.
Der står godt nok uden på min æske til VB.Net at det kan lade sig gøre,
men når jeg prøver skriver den at dette prg. ikke kan dette i denne version.
Det er en standard version jeg har.
Og findes der en ord/list over "gamle" kommandoer hvad de hedder i VB.net ?
vh
thomas
http://www.vbforum.dk/

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 24-06-02 11:35

"Thomas Jørgensen" <tjodense@tdcadsl.dk> wrote in news:3d123ad3$0$78805
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> http://www.vbforum.dk/

Visual Studio .Net kan konvertere gamle VB-projekter til nye .NET-
projekter. Der er en indbygget funktion som gør det rimeligt nemt.

Men programmet er ikke perfekt - det kan fx. ikke oversætte flertydigheder
og underforståede defaultværdier. Der er også nogle kommandoer som er
blevet depreciatede eller har skiftet default-værdier.

Programmet forsøger at rette de mest almindelige fejl og giver dig en
liste over resultatet af konverteringen. Der er grove fejl, som ikke kan
konverteres, der er mindre fejl som programmet konverterer til det,
programmet tror du mener, og der er tips til optimering af det oprindelige
projekt så du kan konvertere den igen, men med bedre resultat.
Det bedste du kan gøre er at køre konverteringen, og rette dig efter
tipsene og prøve igen.

Dem som har prøvet det, er ikke uimponeret. Desværre har jeg ikke nogen
praktisk erfaring, da alle mine projekter er afsluttet i VB og jeg
begynder på en frisk i .NET.

Jeg ved ikke om VB.NET har samme funktion, men jeg håber/tror det. Prøv
evt. at kikke her:

http://msdn.microsoft.com/vbasic/techinfo/articles/upgrade/vbupgrade.asp

--
Klaus Ambrass