Gå fra hinanden
Fra : Lasse

Dato : 20-06-02 18:05

Hej
Er der nogle specifikke regler/love hvor man kan få lidt oplysninger i
nedenstående sag.
Og/eller kan én komme med lidt information.

2 personer som har boet sammen (fælles adresse) i 4 år går fra hinanden.
De har en fælles ejerlejlighed, som de får vurderet af ejendomsmægler og som
den ene ønsker at blive boende i.

Hvad med fordelingen ?
Hvad har man krav på ?
Hvad hvis den ene har betalt mere end den anden specielt i de 2 år man har
haft ejerlejligheden sammen (den ene fuldtidsansat, mens den anden er
studerende).

Nogle gode råd til den studerende, der flytter fra ejerlejligheden ?

Fra : Peter G C

Dato : 20-06-02 20:57

Lasse <lmn1999_2000@yahoo.dk> skrev:

[klip]

> 2 personer som har boet sammen (fælles adresse) i 4 år går fra hinanden.
> De har en fælles ejerlejlighed

Hvordan fælles? Hvem ejer den - på papiret? Hvem har betalt hvad? Hvem har
købt den? Du skal oplyse meget mere for at få en ordentlig vurdering.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lasse

Dato : 21-06-02 05:06

> Hvordan fælles? Hvem ejer den - på papiret? Hvem har betalt hvad? Hvem har
> købt den? Du skal oplyse meget mere for at få en ordentlig vurdering.

Ejerforholdet er/var 50/50 - også på papiret. Den ene har betalt det meste
af huslejen, mens den studerende har betalt en stor del til husholdningen.
Den studerende har betalt hvad der var muligt, ud fra en S.U..
Jeg ved ikke helt hvordan indskud til lejligheden var, men jeg kunne
forestille mig at den studerende har betalt ca. 40% af udbetalingen til
lejligheden.

Fra : Henning

Dato : 20-06-02 22:05

>Hvad med fordelingen ?
Med mindre andet er aftalt på forhånd - 50/50 ?
>Hvad har man krav på ?
Gælden er sandsynligvis tegnet sammen - overskuddet bør gå samme vej.
>Hvad hvis den ene har betalt mere end den anden specielt i de 2 år man har
>haft ejerlejligheden sammen (den ene fuldtidsansat, mens den anden er
>studerende).
Har man boet sammen i 4 år, har det sikkert ikke kun været for sjov,
der har nok ligget mere i det. Hvad med hverdags udgifter? Har der
været ført regnskab - sandsynligvis ikke. Tag det i stiv arm, og
betragt det som et uheld. Havde forholdet holdt tre år mere, og den
studerende i mellemtiden havde fået et godt job - hvad så?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-02 23:29

Henning skrev:

>Har man boet sammen i 4 år, har det sikkert ikke kun været for sjov,

Det er heller ikke for sjov at ordet "jura" indgår i titlen på
herværende gruppe.

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 21-06-02 06:28

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

[klip]

> Det er heller ikke for sjov at ordet "jura" indgår i titlen på
> herværende gruppe.

Ja, man skulle efterhånden tro, at ordet jura er forsvundet helt ud af
fundatsen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-06-02 10:04

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Ja, man skulle efterhånden tro, at ordet jura er forsvundet helt
> ud af fundatsen.

Så må du til og i gang med at dunke os alle sammen lidt i hovedet når
vi træder over stregen

--
Morten http://miljokemi.dk