Byg selv drivhus
Fra : NoBrain [dk]

Dato : 20-06-02 20:21

Hej Ng

Jeg vil gerne have et drivhus/havepavillion
Jeg har set (i en film) en havepavillion som var rund som en kugle men den
bestod faktisk at ene små trekanter.

Er der nogen som ved hvordan man laver en sådan konstruktion (helst i træ)
eller har et link til subj.

Eller ved hvad man kalder et sådan bygningsværk så kan jeg selv søge i
Goggel.

Mvh. NoBrain

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 20-06-02 22:03

Jeg mener at det hedder "Dome", regnskoven i Randers er lavet sådan, der
skulle være et utroligt godt klima inde i sådan en fidus. Jeg har selv
overvejet at lave en sådan, men alle dem som jeg har set er ikke særlig
pæne, da man blot har beklædt dem med plastik, som blæser i stykker, andre
har beklædt dem med trapezplader, hvilket ikke gør dem pænere. Det er jo
også muligt at sætte glas i dem, men det vil være noget kompliceret at false
ud! (det skulle jo gerne være tæt).

Fra : NoBrain [dk]

Dato : 21-06-02 16:14

> også muligt at sætte glas i dem, men det vil være noget kompliceret at
false
> ud! (det skulle jo gerne være tæt).

Det vil være det pæneste og mest holdbare med glas, men det bliver nok lidt
kompliceret/spændende at få det tæt og lavet så der ikke står vand i bunden
af de øverste vinduer.

Mvh. NoBrain

ps tak for svarene

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 20-06-02 22:15

http://www.geoaustralia.com/german/geoshapes/dome.htm

Fra : Thomas

Dato : 20-06-02 23:47

NoBrain skrev i en meddelelse

> [...]

Ja, -og er der nogle der har en ide til en dør i sådan en kugle??? Det kunne
da være meget interessant at lave...

Mvh. Thomas

Fra : NoBrain [dk]

Dato : 21-06-02 16:39

> Ja, -og er der nogle der har en ide til en dør i sådan en kugle??? Det
kunne
> da være meget interessant at lave...
>
> Mvh. Thomas

Her er et link, med et forslag til en dør (der er en masse gode billeder)

Mvh. NoBrain

Fra : NoBrain [dk]

Dato : 21-06-02 16:46

> Her er et link, med et forslag til en dør (der er en masse gode billeder)
>
> Mvh. NoBrain

Ups http://www.aidomes.com/dome_construction.htm

Det må være der for jeg heder NoBrain

Fra : lark

Dato : 29-06-02 06:53

"NoBrain [dk]" skrev d. 20-06-02 20:21 dette indlæg :
> [...]
træ)
> eller har et link til subj.
>
> Eller ved hvad man kalder et sådan bygningsværk så kan jeg selv søge i

En sådan konstruktion hedder dome.
Du kan se min hjemmeside www.ecodome.dk

Hilsen Lark

http://www.kandu.dk/