Underligt 3310 problem
Fra : Jakob Vernersen

Dato : 20-06-02 19:40

Jeg har ganske besynderligt problem med SMS sending fra min Nokia
3310. Umiddelbart virker det ganske fortræffeligt indtil jeg sender en
besked, der starter med fx.:

*Grin*

Starter en besked med et ord omgivet af *, så modtager folk blot en
blank besked. Jeg har testet det på flere telefoner.

Jeg har Telia Choice abonnement hvis det skulle have nogen betydning.

Med venlig hilsen

Jakob Vernersen

Fra : John

Dato : 20-06-02 19:56

Jeg har haft samme problem med et TDC abonnement - dengang foklarede en
tekniker mig at * indikerede at modtager-udstyret skulle forberede sig på en
fax - tror nu nok at TDC har ændret det sidenhen...

Mvh
John

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 20-06-02 19:57

"Jakob Vernersen" <nospam@vernersen.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Starter en besked med et ord omgivet af *, så modtager folk blot en
> blank besked. Jeg har testet det på flere telefoner.

Grunden hertil er fordi man kan sende kommandoer til netværket. F.eks hvis
man vil have en rapport om beskeden er afleveret eller ej, og telefonen
måske ikke har en menu til det, kan man skrive *9# (tror jeg det er) først i
beskeden.

Kort sagt: Når man starter en besked med *, tror beskedcentralen at der
kommer en kommando til den, og da den ikke bliver afsluttet igen (med #)
står der jo ikke noget i beskeden andet end en uforståelig kommando! Så hvis
du meget gerne vil starte med stjerne, så lav et mellemrum først, så bliver
det ikke tolket som en kommando.

Hygge...
Daniel

Fra : Jakob Vernersen

Dato : 20-06-02 21:00

On Thu, 20 Jun 2002 20:56:46 +0200, "Daniel Alstrup"
<daniel.alstrup@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>du meget gerne vil starte med stjerne, så lav et mellemrum først, så bliver

Det virker sjovt nok med en Nokia 8310. Er den blot smartere end min
3310 eller er der en anden forklaring?

--
Jakob Vernersen
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html - før du svarer!