Den brøler jo ! :)
Fra : Morten Nielsen

Dato : 21-06-02 18:46

Hej Alle

Nu var jeg nede og få sat den Laser Deeptone Exhaust på min GS500E med
fuldkåbe.. og den brøler jo som en i *biiip* hehe.. lyder vildt godt.. bare
lige en ting jeg undrede mig over.. der står på røret lige efter potten *for
racing use only* betyder det så at den potte jeg har på er ulovlig at køre
med ?
Jeg ved der skulle findes et noisekiller stykke til racing udgaven.. men jeg
kan ikke se om potten er street legal eller ikke :/
Den er sølvfarvet også står der selvfølgelig det er for racing brug kun..
men ved ikke hvordan en noisekiller ser ud.
Hvad ville der ske hvis man ikke fik en noisekiller i og det er en racing
udgave ?

Mvh
Morten -Xena- Nielsen

Fra : Jake

Dato : 20-06-02 19:18

> [...]
> men ved ikke hvordan en noisekiller ser ud.
> Hvad ville der ske hvis man ikke fik en noisekiller i og det er en racing

Tillykke den nye potte!
Jeg er næsten villig til at sætte en flad femmer på at den ikke er lovlig
uden bemeldte noisekiller i.
Noisekill'eren vil næsten med garanti tage toppen af effekten og en
omdysning er nok værd at overveje hvis du sætter den i.

mvh Jakob

XJ 600 (med Laser potte)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-06-02 19:51

> mvh Jakob
>
> XJ 600 (med Laser potte)

hvordan lyder sådan en xj600 med laserotte ?

mvh

Thomas
XJ600s ´96

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 20-06-02 22:10

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> hvordan lyder sådan en xj600 med laserotte ?

Tjaeh... eller endnu bedre spørgsmål: Hvordan ser den ud med sådan en
laserotte? :)

Sorry... kunne ikke dy mig :)

Casper

Fra : Jake

Dato : 21-06-02 10:24

> Tjaeh... eller endnu bedre spørgsmål: Hvordan ser den ud med sådan en
> laserotte? :)
>
> Sorry... kunne ikke dy mig :)

He he! Laserotte? hvad Sørensen det for en ka'l?

Den larmer mere end en standard potte, men dog ikke mere end at den er
blevet synet med fætteren på. Personligt synes jeg det lyder kanont, men det
er jo en smagssag. Mht til udseendet så synes jeg den er pænere end standard
potten (igen en smagssag).

mvh Jakob
XJ 600

Fra : Christian Knudsen

Dato : 20-06-02 19:26

Hje morten

tillykke med potten - hvor i landet bor du. Jeg kunne godt tænke mig at høre
den!!!!!!

mvmch
christian, der har en gs500 med standard symaskinepotte

Fra : Asger Steffensen

Dato : 20-06-02 19:42

> [...]
*for
> racing use only* betyder det så at den potte jeg har på er ulovlig at køre
Uden at have beviser: Ja, det tror jeg godt du kan regne med. (Men du kan jo
altid prøve at overbevise betjenten om at du _altid_og_udelukkende_ kører
race...

> [...]
> men ved ikke hvordan en noisekiller ser ud.
> Hvad ville der ske hvis man ikke fik en noisekiller i og det er en racing
Så ville den sikkert larme mere end uden noisekiller.
Men hvis man synes sit "råvejern" larmer for meget og vil støjdæmpe det,
føler man sig så ikke lidt fjollet?

Btw.: har du fået den dyset ind?

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 21-06-02 19:52

Jeg bor i Hillerød :)

Jeg ville kun dæmpe den hvis den ikke var lovlig.. hvordan ser en
noisekiller ud ?

Den er ikke dyset ind endnu...der er ikke noget mærkbart i forskellen med
standard eller laseren.. andet end lyden :) som jo lyder som en 1300ccm hehe
:)
Man forventer ihvertfald ikke en GS500E med den lyd :)

Hvad giver politiet i bøde hvis det viser sig at den larmer for meget?

Mvh
Morten -Xena- Nielsen
TMC

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 20-06-02 20:08

> Hvad giver politiet i bøde hvis det viser sig at den larmer for meget?

Medmindre den larmer fuldstændig rablende sindsygt tror jeg ikke på politiet
stopper dig.
Problemet er måske mere, at den ikke kan synes, så husk at gemme den
originale potte. Derudover kan der også være problemer med at få lov at køre
bane, da der i dette vanvinttige land er meget skrappe restriktioner for,
hvor meget der må larmes på motorbaner, hvis der ikke er tale om decideret
ræs.
Mvh
Anders O

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 20-06-02 20:54

"[8260]Anders Olesen" <9822@nospam.e.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Medmindre den larmer fuldstændig rablende sindsygt tror jeg ikke på
politiet
> stopper dig.

Jeg har haft en Kawa Z650 med en udst. der kunne høres 5 km væk, en dag blev
jeg stoppet i en racia, betjentene bad mig stoppe motoren for de kunne ikke
høre hvad jeg sagde, og så fik jeg en bøde... for at køre med for slidt
bagdæk

> [...]
> hvor meget der må larmes på motorbaner, hvis der ikke er tale om decideret

der er en bane et stykke oppe i Sverige, kan ikke huske hvor, men der er
ingen støjkrav! regner med at jeg skal der op med Banditten næste år.
(Bandit er ved at få en Vance & Hines udstødning monteret lige nu

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-02 22:39

On Thu, 20 Jun 2002 21:54:18 +0200, "Rune \(Bandit600\)"
<Rune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote:

Hej Rune.

>der er en bane et stykke oppe i Sverige, kan ikke huske hvor, men der er
>ingen støjkrav! regner med at jeg skal der op med Banditten næste år.
>(Bandit er ved at få en Vance & Hines udstødning monteret lige nu

Jeg vil ikke pille modet fra dig, men:
Der er støjgrænser på alle baner, også dem i Sverige.
Jeg var på Anderstorp sidste mandag, og min stakkels Paso faldt for
støjgrænsen.
Nul kørsel den dag.
Ikke fordi den støjer infrenalsk, men normalt måler man støjen en
meter fra pottens munding og i en vinkel på 45 grader.
Der er støjkravet til min Paso 95 dBa, hvilket den lige kan holde.
Men "banemanden" forlanger målingen foretaget 20 cm fra mundingen og i
noget der ligner 30 grader - og der falder den for 100 dBa grænsen på
banen.
At målemetoden måske er lidt suspekt kan vi sagtens blive enige om,
men "banemanden" er gud, så hans dom er indiskutabel.
Men jeg var ikke den eneste der måtte bide i lydpotten.
Men de fleste af de andre havde standardpotter med, og kom da ud at
køre - omend noget hakkende
Så hvis du vil lytte til et godt råd, så hedder det standardpotter når
der er dømt banedag.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-06-02 22:43

De giver dig næppe en bøde, de plejer bare at kalde dig til syn. Det er
ganske vist ikke gratis, og der går en "for racing use only" potte
selvfølgelig ikke igennem.

> [...]
> hvor meget der må larmes på motorbaner, hvis der ikke er tale om decideret

Der er sandelig også restriktioner på hvor meget man må larme når det er
decideret ræs!
Sagen er at banedage ofte argumenteres igennem med "vi kører på
indregistrerede motorcykler, så vi larmer ikke" fordi klubberne ofte kun har
et vist antal dage til rådighed til løb pga. støjbegrænsninger, og hvis
klubben selv har tænkt sig at udnytte de dage, så er de jo ikke villige til
at forære dem væk til track-days.
Hvis så de fremmødte til bane-dagen alligevel larmer, så risikerer klubben
at deres miljøgodkendelse ryger.

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 21-06-02 10:22

[8260]Anders Olesen <9822@nospam.e.iha.dk> wrote in article gemme den
> [...]
> bane, da der i dette vanvinttige land er meget skrappe restriktioner for,
> hvor meget der må larmes på motorbaner, hvis der ikke er tale om

Jeg tilslutter mig koret der "retter" dig
Der er masser af støjkrav på baner, og netop til ræs bliver der tit mål
støj, faktisk i modsætning på vejen, hvor der vel netop aldrig er nogen der
er blevet målt og givet bøde, højst kaldt til syn.
Bla. speedwaysporten har haft en masse polemik pga. der skal anvendes en
effektiv DMU-godkendt lyddæmper. Jeg synes det er FULDT acceptabelt at
håndhæve disse støjbestemmelser, da det altovervejende problem med
motorsporten i DK er at den larmer. Og det er jo ligetil som i speedway at
sige, nu kører alle med samme lyddæmper, så er det jo ens for alle. Det
kunne man også gøre i andre sportsgrene, og dermed måske få lov at køre
flere steder, på flere tidspunkter.
Og noget andet jeg har tænkt på - hvis man kan li at larme og "plage"
rigtig mange mennesker burde man nok flyve sportsflyver, de larmer også
rigeligt, men kan jo uden problemer forurene sommerlandet med larm i ganske
stor radius, lisså længe man har lyst.. sært...

Søren

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 21-06-02 11:48

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in message
> [...]
ganske
> stor radius, lisså længe man har lyst.. sært...

Sad lige og tænkte på det samme...jeg bor nemlig ikke mere 3km væk fra en
sådan flyveplads.....og i weekenden flyver de ofte ganske lavt , specielt
galt bliver det når vejret er godt....så skal alle på vingerne, og det lyder
sq som om de alle flyver uden dæmper på udstødningen...virkelig irreterende
! Jeg bor heller ikke meer end et stenkast fra vejen der fører ud til en mc
forhandler....og der er rigtig mange duc'er og andre mc'er som kørende med
godt knald på og åben potte...men der er dog ingen der larmer så meget som
de skide sportsflyvere..

ahhh det lettede sidder nemlig her og er godt deprimeret over at
mc-pusheren sagde at min mille kunne blive klar på 4 dage efter de havde
fået stellet...men stellet kom onsdag....og nu er meldingen at den nok ikke
bliver færdig før i juli....træls

Lasse
RS154 men ingen dragt

Fra : Henry

Dato : 21-06-02 07:01

> Nu var jeg nede og få sat den Laser Deeptone Exhaust på min GS500E med
> fuldkåbe..

GS500 med laser potte..... hmmmm bum bum bum, har du så save din originale
skrotpotte (undskyld med det er en skrotpotte) i 2 stykker?

mvh
Henry

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 21-06-02 14:56

Nope kan ikke synes med den potte. Jeg har samme potte. " for Racing use
only", og jeg moneterede en hjemmelavet lyddæmpe i den, for at få synet
skidtet... Og hvilken dæmpning, ikke nok med at den tog " støjen", den tog
sku oxo halvdelen af motoreffekten... Så den blev kørt til syn på mc
trailer, hvor den så blev rullet ind dernede i odder.

Jeg ser dog ingen grund til at dæmpe den?? den lyder ski da godt den laser,
og pynter jo som sagt møj bedre ...
Da jeg var på Bronzekursus i Vejle i April, var kravet at stille med lovlig
mc.... deri oxo lovlig udstødning!!! vi var dog flere der kørte med råverør,
men så fik den så bare ikke så meget gas...

Brian W.

" Honda Bold´Or 900, Laser exhaust... for racing use only"

Fra : Morten Nielsen

Dato : 23-06-02 20:23

Ok nu har jeg kigget lidt på potten og der står 31-5036 og det nummer er på
jamas hjemmeside under racing potter..
Dvs at jeg har fået monteret en ulovlig udstødning på fra en MC forretning
uden at de har oplyst mig om det selvom jeg har spurgt om garantien var
iorden og alt det.
Lyder vildt at det kunne ske hvis det er tilfældet...for så burde de vel
skifte den til en lovlig af samme kaliber ifølge loven ? eller hvordan ?

Jeg er på herrens mark.. skal man blive ved at køre med den og risikere at
blive kaldt til syn eller skal man få den fixet og ikke få den fede lyd som
man gik efter..

Mvh
Morten -Xena- Nielsen

Fra : Brian Luckow

Dato : 22-06-02 22:54

> [...]
> blive kaldt til syn eller skal man få den fixet og ikke få den fede lyd

Rolig nu, ovenstående sker meget sjældent! Prøv at se... æh høre... hvor
mange MC'er der kører rundt på gaden med råberør, det er ikke så lidt, så du
er bare endnu en nål i høstakken. Så i dit sted ville jeg ikke være så
nervøs over at blive kaldt til syn. Men lad nu være med at fyre den af foran
en Politi-bil, for så ber du selv om det...

Jeg har forresten selv haft en GS500E med et råberør (ulovligt komplet SUDCO
udstødning). Den larmede godt nok også meget, lød slet ikke som en GS'er. Er
aldrig blevet stoppet på den pga. lyden. På min nuværende MC er jeg dog
blevet stoppet én gang pga. lyden, han troede med at han sagtens kunne kalde
mig til syn, og kritiserede den med at den lød som en fiskekutter, og ikke
som den vidunderlige lyd der kom fra hans BMW... hmm...

Mvh., Brian Luckow

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 25-06-02 13:49

få drejet en lille prob som passer i forrøret lige forand potten....hullet i
probbem skal være som en lille tommelfinger.....så får den en dyb behagelig
lyd, du mister en masse kraft...men det er jo kun under synet den sidder i

Lasse
EX. cbr1000 med ful crobra race potte og prob .."den lyder jo godt...virker
den ellers"..."'øhh ja den virker fint" ..."ok tag den her på motorkontoret
så får du din plade" det tog 3 min fra jeg ankom til jeg var udskrevet

mon min mille snart bliver udskrevet