Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop - Image ready - Frontpage XP - X~
Fra : Kim Larsen

Dato : 20-06-02 18:35

Hej i gruppen

Hvor skal jeg gå hen med problemet ?

I er så flinke, så jeg prøver først her

Jeg er ved at bygge mig en hjemmeside, til det bruger jeg de ovennævnte
programmer. Jeg har sørget for at PhotoShop har sin "swapfil" på et drev for
sig selv og XP Pro en disk for sig. Når jeg har PhotoShop, Image Ready og
Frontpage åben samtidig, så kæmper min stakkels maskine helt vildt med at
holde styr på det hele. Der arbejdes helt vildt og længe på mine harddiske,
selv bare jeg skal sætte et billede ind i min hjemmeside. Det er kun ganske
små filer (3-19kb) jeg arbejder med.
Jeg har 256Mb RAM at gøre godt med, men der bliver arbejdet vildt på
diskene. Hvis jeg lukker Adobe programmerne ned, så hjælper det ikke noget,
men lukker jeg det hele, og booter om, så giver det noget. Kan det virkelig
være PhotoShop & Co der laver dette, eller er det XP Pro de er problemet.
Jeg mener ikke at have stødt på problemet med Windows 98SE

Håber jeg har ramt rigtige gruppe, og at der er en der kan hjælpe.

Kim Larsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-06-02 19:37

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> være PhotoShop & Co der laver dette, eller er det XP Pro de er problemet.
> Jeg mener ikke at have stødt på problemet med Windows 98SE

256MB RAM er selvfølgelig ikke nogen herregård til så mange programmer,
men jeg tror ikke det er det, der er galt. Du har sikkert for mange andre øvrige
processer der kører på maskinen. Jeg er sikker på, at du kan få bedre
hjælp til, hvilke processer der er overflødige ved at spørge i
dk.edb.system.ms-windows.

PS: mens jeg skriver dette i OE6 har jeg Photoshop 6 åben med fire filer,
heraf to med 5-6 lag, Image Ready, hvor jeg har gang i en GIF-animation,
Illustrator 10 og Gem til web på en stor fil, Adobe InDesign der lige er blevet
færdig med at konvertere en Pagemakerfil på 48 sider i CMYK samt
Frontpage XP, hvor jeg har et større websted i gang og har sat nogle fotos
ind - det hele i XP på en 800MHz maskine, 256 MB Ram og programmerne
fordelt på to skærme - bare for at prøve det. Det giver ingen problemer.

--
Kurt Lund

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-06-02 20:07

> [...]
> ind - det hele i XP på en 800MHz maskine, 256 MB Ram og programmerne
> fordelt på to skærme - bare for at prøve det. Det giver ingen problemer.

Tak for svaret, jeg har 200Mhz mere end dig at gøre godt med, men det er
ikke det der er det afgørende. Men jeg futter over til Windows gruppen og
høre ad der, for noget må der være galt et sted, sammenlignet med dit.

Kim Larsen

Fra : Tomasz

Dato : 20-06-02 20:35

Du nævner ikke hvor hurtig maskine du har, jeg tror du har lidt for sveg pc
(du nævner du har haft win 98) hvor du kom til at installere de nyeste
programmer, den fejl har jeg set flere gange, maskinen vil simpelthen ikke
følge med.

MVH
Tomasz

Fra : N/A

Dato : 20-06-02 23:28

Fra : Tomasz

Dato : 20-06-02 23:28

> Ikke for at være flabet, men et lille regnestykke, Kurt Lund havde en på
800
> Mhz, jeg har en der er 200Mhz hurtigere, det får jeg til 1000Mhz ellen en
1
> Ghz, og så har jeg enda underdrevet, for det er en 1100 Mhz'er jeg har, så
> det er næppe det der er problemet.

Hej
Jeg er ikke spåkone
Jeg prøvede at tyde af din mail Du kørte med win 98 en gang så måske var det
en gammel maskine, det gik ikke.
Ja , men prøv at beskrive din maskine lidt bedre, det kan være at noget
finder oversagen.
Det kan være problemer med dreiver.
Har du et kort som er ret speciel. Fx en grabber, scisi, eller noget andet,
der kraver speciel plads eller rækkefølge på bundkortet, det kan være det.
Ram kan også give problemer.
Rækkefølgen af installation af programmer er nogle gange også vigtig.
Kurt nævnte programmer, små programmer kørende i baggrunden kan være
oversagen.

MVH
Tomasz