Yes..... Så Bremser den sQ igen!.....
Fra : gundersen

Dato : 20-06-02 16:00

Hejsa

I dag blev jeg så træt af banditen, at jeg overvejdede at smide den ned
til forhandleren med den skide bagbremse jeg ikke kunne få til at virke....!
Men men men..... Jeg tænkte at hvis han alligevel skulle have den ned,
kunne jeg jo lige så godt skille hele bremse systemet ad en sidstegang.
Det ville han jo nok alligevel gøre. Så jeg splittede det hele ad.
(Bagbremsen).

Jeg fandt ud af at den hele var tæt, så det var ikke det der var noget
galt med. Så jeg prøvede at skifte bremsevæsken.
eg begyndte at lufte systemet ud, men jeg synnes ikke at der skete
noget. Men nu skulle det fan..... virke, så jeg blev ved, og jo min
santen, om den ikke begyndte at blive hård. (Bremse pedalen)
Så fik jeg den luftet ud i begge sider, og nu kunne den ellers bremse
igen!

Så tænkte jeg, at når jeg alligevel var i gang, kunne jeg jo lige så
godt, skifte bremsevæsken til forbremsen/bremserne.
Nu bremser de MEGET bedre end før! så det var nok godt nok at jeg
skiftede det.

Det gamle bremse væske var helt Grun/orange agtigt. Det skal det vel
ikke være? Kan det passe at det måske ikke er belevet skiftet i 10 år?
(maskinen er fra 92, og har gået 34kkm)

Er der andre der har oplevet at bremse væske har svigtet?

Nu hvor jeg er igang med bremserne, kan i så fortælle mig om jeg skal
skifte slangerne? De fejler ikke noget uden på, synligt.

Kan det svare sig at skifte til stål armerede slanger?

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 20-06-02 19:30

> [...]
> skifte slangerne? De fejler ikke noget uden på, synligt.
>
> Kan det svare sig at skifte til stål armerede slanger?

Hvis du søger på google var der en kæmpe tråd for 1-2 måneder siden om dette
emne.
Konklusionen (min ihvertfald) plus egne erfaringer er at bremsevæske skal
skiftes når det ikke ser nyt ud mere.
Bremseslangerne skal skiftes hver 4-6 år, står normalt i
reparationshåndbogen.
Efter min mening kan det godt betale sig at montere stålarmerede slanger, de
er normalt billigere at få fremstillet hos en forhandler der alligevel køber
det hjem i 100m ruller.

Henrik

Fra : Armand

Dato : 20-06-02 17:32

gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en

> [...]
> skifte slangerne? De fejler ikke noget uden på, synligt.
> Kan det svare sig at skifte til stål armerede slanger?

De fleste fabrikker angiver en uskiftnings-frekvens for bremseslanger på
omkring hvert 5. år - Så det kán med sikkerhed godt svare sig at skifte
dine 10-årige slanger!!!

Såvel ud fra kostprisen på de originale gummislanger, som ud fra
virkningen (qua manglende (modsat) gummibolds-virkning), kan det på
samme måde svare sig at investere i de stålarmerede plastslanger!!

DO IT!

--
Armand.