Brummen på min lydudgang
Fra : Charlotte

Dato : 11-02-01 20:38

Hej med Jer

Hvem kan fortælle mig hvorfor min iMac's lydudgange ikke kan kobles til mit
stereoanlæg via et minijack-phono stik uden at der kommer en irriterende og
meget markant dyb brummen. Min gamle Power Mac 8200 kan sluttes til uden
problemer.

MVH

Harbo

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-02-01 23:18

Charlotte <cp@cybersites.dk> wrote:

> [...]
> meget markant dyb brummen. Min gamle Power Mac 8200 kan sluttes til uden

tjek din stelforbindelse.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Charlotte

Dato : 12-02-01 19:19

Tak - men det har jeg gjort og det er ikke det.

----------

Fra : Reynard Fox

Dato : 14-02-01 08:57

In article <fSVh6.3409$7Q5.114878@news101.telia.com>, "Charlotte"
<cp@cybersites.dk> wrote:

> Tak - men det har jeg gjort og det er ikke det.
*snip*
Ligger dit audio-kabel hen over et 220 volt kabel eller f.eks. en
transformator? -Det kan give den støj du beskriver.
....Min bordventilator afgiver interferens på både mine højtalere og min
21" pre-kambrium monitor, hvis den står for tæt på enhederne, hmm.

Mvh
Reynard …:·

--
....more controversial than Oolon Coluphid's trilogy
of philosophical blockbusters: Where God Went Wrong,

Fra : Charlotte

Dato : 14-02-01 17:55

Næh, det ligger frit - langt væk fra alt elektrisk. Men tak for buddet.
Lad mig istedet prøve at høre om der findes nogle der ingen problemer har
med lyden fra en (gammel) iMac når den skal blæses ud over anlæget.

MVH
Harbo

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-02-01 20:06

On Wed, 14 Feb 2001 17:55:10 +0100, Charlotte wrote
(in message <DPyi6.135$ct2.5906@news101.telia.com>):

> [...]
> Lad mig istedet prøve at høre om der findes nogle der ingen problemer har
> med lyden fra en (gammel) iMac når den skal blæses ud over anlæget.

<znipp!>

MAAARJJ! Det kommer nu også lidt an på, hvad indgang du propper stikket
i.Jeg har en iMac 233, og den er aldeles ikke gammel Det er en CLASSIC
iMac!
--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Sebastian Løck

Dato : 14-03-01 20:50

> [...]

> stereoanlæg via et minijack-phono stik uden at der kommer en irriterende og

Denne meget markant dyb brummen er nok en 50 Hz brummen fra elnettet.
Typisk opstå sådan en brummsløjfe, hvis 2 apparater er forbundet med
jord 2 steder (her er det lydkablet og elnettet / antennejord).
Forsvinder brummlyden når du fjerner antennestik?
Forsvinder brummlyden når du fjerner jordforbindelsen?
Hvis ja skal der sættes et filter ind, som kan købes hos hver
underholdningselektronikforretning med respekt for sig selv.

Hvis det ikke er en brummsløjfe, så fangder du brummlyden i ledningen,
som de andre har beskrevet. Det hjælper i alle tilfælde at bruge
afbalancede ledninger, men desværre har computer jackstick og ikke XLR
stik.

hilsen
Sebastian Thorfinn